Stop1040

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Stop1040

Bericht door Pascal » 26 nov 2007, 13:37

het wordt saai... IK DOE NIET M EER MEE, zoals vele anderen, het groepje stakers wordt steeds kleiner, straks zijn het er zo weinig, te weinig dan...
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Daan
Berichten: 1060
Lid geworden op: 22 jun 2006, 19:59
Locatie: Nijmegen

Re: Stop1040

Bericht door Daan » 26 nov 2007, 14:31

Het gaat nu dus veel te ver. Vandaag kwamen bij ons op en binnen de school mensen van andere scholen en gingen vuurwerk afsteken en met eieren gooien. Uiteindelijk heeft de school alle poorten dichtgegooid en waren we dus "gegijzeld".

Staken oké maar niet op deze manier.

Maar eerst het debat afwachten.

JochemOnline
Berichten: 364
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:52
Locatie: Delden (Overijssel)
Contacteer:

Re: Stop1040

Bericht door JochemOnline » 26 nov 2007, 14:38

Vandaag begon het in de eerste pauze met een geintje, tot dat ik en paar kameraden lui meevroegen om ook te staken, deed zon kerel een spandoek in de lucht, hele aula massaal leeg en opweg naar het Gemeente Huis in Hengelo om 10 over 10

Ik kwam nog niet thuis om 11 uur of ik kreeg al dit:
Gooi gezamelijk een ei
want ons doel is nabij
Kom allen bij het gemeentehuis tezamen
kappot moeten die ramen

Vandaag was een groot succes
In den Haag zitten ze al met stress
Wat is het moraal van dit verhaal
Ga morgen weer staken lekker radicaal

Breng het samen tot een goed eind
tot die 80 uur verdwijnt!
1 voor allen, allen voor 1
Morgen weer staken, na de 1e pauze meteen

Stuur door, Hengelo OV

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Stop1040

Bericht door Pascal » 26 nov 2007, 15:09

http://www.nu.nl/news/1331015/10/Scholi ... rkeer.html

het wordt teveel... dit is niet leuk meer noch staken, rellen
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: Stop1040

Bericht door Emiel-vR » 26 nov 2007, 15:44

10th_user schreef:Ik maak in de 2e klas nu ruim 40 uren, 1 uur is 3 kwartier..
1 uur is geen 3 kwartier, een uur is 60 minuten. Je hebt het over een lesuur.
Robin Huurman schreef:4-Havo, 25 uur les. Maar... werk is ook echt alleen op je werk, scholieren moeten ook nog huiswerk maken. Voor de gemiddelde havo-leerling is dat ( volgens mijn mentor ) 12 uur per week.

Dan zit je op ehm... 25 + 12 = (toch maar beter op moeten letten bij wiskunde) 37 uur. En dat verschilt niet veel met een werkweek.
Met 37 uur is toch ook helemaal niks mis. Iemand die een beetje carierre maakt in zijn werkzame leven zal minstens 40 tot soms wel 50 uur in de week werken.
simvader schreef:het wordt saai... IK DOE NIET M EER MEE, zoals vele anderen, het groepje stakers wordt steeds kleiner, straks zijn het er zo weinig, te weinig dan...
Dus jou motivatie voor het meedoen was omdat het toen niet saai was? Dit illustreerd maar weer met wat voor gedachtengang mensen deze actie voeren.
Daan schreef:Uiteindelijk heeft de school alle poorten dichtgegooid en waren we dus "gegijzeld".
Drama is ook een vak he :P

Daan
Berichten: 1060
Lid geworden op: 22 jun 2006, 19:59
Locatie: Nijmegen

Re: Stop1040

Bericht door Daan » 26 nov 2007, 16:24

Emiel-vR schreef:
10th_user schreef:Ik maak in de 2e klas nu ruim 40 uren, 1 uur is 3 kwartier..
1 uur is geen 3 kwartier, een uur is 60 minuten. Je hebt het over een lesuur.
Robin Huurman schreef:4-Havo, 25 uur les. Maar... werk is ook echt alleen op je werk, scholieren moeten ook nog huiswerk maken. Voor de gemiddelde havo-leerling is dat ( volgens mijn mentor ) 12 uur per week.

Dan zit je op ehm... 25 + 12 = (toch maar beter op moeten letten bij wiskunde) 37 uur. En dat verschilt niet veel met een werkweek.
Met 37 uur is toch ook helemaal niks mis. Iemand die een beetje carierre maakt in zijn werkzame leven zal minstens 40 tot soms wel 50 uur in de week werken.
simvader schreef:het wordt saai... IK DOE NIET M EER MEE, zoals vele anderen, het groepje stakers wordt steeds kleiner, straks zijn het er zo weinig, te weinig dan...
Dus jou motivatie voor het meedoen was omdat het toen niet saai was? Dit illustreerd maar weer met wat voor gedachtengang mensen deze actie voeren.
Daan schreef:Uiteindelijk heeft de school alle poorten dichtgegooid en waren we dus "gegijzeld".
Drama is ook een vak he :P
Ik kon het schoolplein niet af. Heb 1,5 uur in de aula gezeten :-(

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: Stop1040

Bericht door Salomon » 26 nov 2007, 16:52

Dit gaat echt te ver... ik ben al een tijd ziek thuis (morgen weer naar de dokter :?) en ik weet niet of het op mijn school ook zo erg is (Den Haag), maar ik hoop van niet...

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: Stop1040

Bericht door BetaDevil » 26 nov 2007, 16:58

Emiel-vR schreef:
10th_user schreef:Ik maak in de 2e klas nu ruim 40 uren, 1 uur is 3 kwartier..
1 uur is geen 3 kwartier, een uur is 60 minuten. Je hebt het over een lesuur.
Zou je denken :roll:?

Jullie zeggen dat het nog steeds staken is. FOUT, dit zijn een paar rotjongeren die nu rotzooi trappen en doen alsof ze er een reden voor hebben.

JochemOnline
Berichten: 364
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:52
Locatie: Delden (Overijssel)
Contacteer:

Re: Stop1040

Bericht door JochemOnline » 26 nov 2007, 17:38

Salomon schreef:Dit gaat echt te ver... ik ben al een tijd ziek thuis (morgen weer naar de dokter :?) en ik weet niet of het op mijn school ook zo erg is (Den Haag), maar ik hoop van niet...
Den Haag?

Reken maar van Yes! haha :lol:

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Stop1040

Bericht door Lucas » 26 nov 2007, 19:52

Gebruik nou niet het woord "staken". Dat doet zo'n pijn aan mijn oren!

Vrijdag ben ik, afhankelijk wat er Woensdag wordt besloten, waarschijnlijk in Den Haag om te demonstreren zonder eieren, bakstenen of whatever. Als je het wilt, doe het dan goed. :ugeek:

nickdhnick
Berichten: 632
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:38
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Stop1040

Bericht door nickdhnick » 27 nov 2007, 00:21

Als ze niet weten wat staken is, en hoe ze het doen moeten,.. dan is die 1040 school echt wel nodig, om ze ff goed bij te leren

Jullie doen gewoon aan rellen...
en lucas doet het juist, Demonstreren zonder rellen en het netjes houden, bereik je het meeste mee

Daan
Berichten: 1060
Lid geworden op: 22 jun 2006, 19:59
Locatie: Nijmegen

Re: Stop1040

Bericht door Daan » 27 nov 2007, 08:38

nickdhnick schreef:Als ze niet weten wat staken is, en hoe ze het doen moeten,.. dan is die 1040 school echt wel nodig, om ze ff goed bij te leren

Jullie doen gewoon aan rellen...
en lucas doet het juist, Demonstreren zonder rellen en het netjes houden, bereik je het meeste mee
Waarom zeg je hier jullie? Jij weet niet hoe en of mensen in dit onderwerp staken. Ik doe bijvoorbeeld neit mee, maar ik voel me nu wel aangesproken door jou.

nickdhnick
Berichten: 632
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:38
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Stop1040

Bericht door nickdhnick » 27 nov 2007, 09:18

ik heb het over de mensen die proberen te demonstreren, maar jij doet niet mee, waarom voel je je dan aangesproken :?

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Stop1040

Bericht door Pascal » 27 nov 2007, 12:08

ik vind zelf het onderwijs van slechte kwaliteit, en als ze nu er meer uren aan gaan plakken, is al helemaal een slecht idee, eerst moeten ze het onderwijs beter maken met allemaal excursies enzo, om het onderwijs beter te maken, en van 8:15 tot en met 16:30 (ongeveer) vind ik niet erg veel... ik heb net 2 weken maatschappelijke stage gelopen en ik moest van 9:00 tot en met 17:00 werken, twee weken lang en niet in het weekend, ik kon gewoon de verslagen, verslagen en huiswerp op tijd inleveren, maar er zijn ook leerlingen die nu al werken...
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Re: Stop1040

Bericht door Stef » 27 nov 2007, 16:21

simvader schreef:ik vind zelf het onderwijs van slechte kwaliteit (...) eerst moeten ze het onderwijs beter maken met allemaal excursies enzo
Je wilt het onderwijs beter maken door excursies te ondernemen? Daar is A. het geld niet voor en B. er zijn weinig excursies die echt relevant bij een vak als Wiskunde, Tekenen of Nederlands passen. Ons onderwijs is van ontzettende kwaliteit, maar dan moeten er wel goede docenten zitten en gemotiveerde leerlingen.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: Stop1040

Bericht door Johan » 27 nov 2007, 16:25

Robin Huurman schreef:4-Havo, 25 uur les. Maar... werk is ook echt alleen op je werk, scholieren moeten ook nog huiswerk maken. Voor de gemiddelde havo-leerling is dat ( volgens mijn mentor ) 12 uur per week.

Dan zit je op ehm... 25 + 12 = (toch maar beter op moeten letten bij wiskunde) 37 uur. En dat verschilt niet veel met een werkweek.

Enne... 10th_user, ik vind dat toch wel knap... elke dag tot het 8ste les hebben, terwijl ik toch meerdere malen berichten van je tegenkom geplaatst rond 2 uur... 's middags. In welke tijdszone zit Groningen Tegenwoordig?
Ooit van spijbelen gehoord? :roll:
Enne.. de laatste tijd bedenkt mijn moeder uitstapjes en dan kom ik thuis om eerst ff te computeren..

En zo nu en dan op school ja..


@Stef: ze schaffen hierdoor culturele excursies, sportieve dingen etc. af..
Voormalig Support Teamlid

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: Stop1040

Bericht door Salomon » 27 nov 2007, 17:09

Lucas schreef:Gebruik nou niet het woord "staken". Dat doet zo'n pijn aan mijn oren!

Vrijdag ben ik, afhankelijk wat er Woensdag wordt besloten, waarschijnlijk in Den Haag om te demonstreren zonder eieren, bakstenen of whatever. Als je het wilt, doe het dan goed. :ugeek:
Kom even langs Lucas! Gezelli.
Stef schreef:
simvader schreef:ik vind zelf het onderwijs van slechte kwaliteit (...) eerst moeten ze het onderwijs beter maken met allemaal excursies enzo
Je wilt het onderwijs beter maken door excursies te ondernemen? Daar is A. het geld niet voor en B. er zijn weinig excursies die echt relevant bij een vak als Wiskunde, Tekenen of Nederlands passen. Ons onderwijs is van ontzettende kwaliteit, maar dan moeten er wel goede docenten zitten en gemotiveerde leerlingen.
En daar zit het probleem: Lerarentekort en weinig gemotiveerde leerlingen. En voel je alsjeblieft niet aangesproken als je wel gemotiveerd bent :roll:

Gebruikersavatar
Robin Huurman
Berichten: 542
Lid geworden op: 10 jun 2007, 16:48
Locatie: Steenbergen | Noord-Brabant

Re: Stop1040

Bericht door Robin Huurman » 27 nov 2007, 20:12

Maar 1040 uur is toch zowiezo geen probleem, ik bedoel volgens mij zit ik zowiezo al aan de 1040 uur... Mijn vakken zijn als volgt, en het enigste wat ik vervelend vind is dat ik zoveel tussenuren heb, en geen 1 middag vrij. :x

4-Havo:

Profiel: Natuur & Gezondheid

Algemene vakken:
-Nederlands
-Frans 1
-Engels
-ANW (algemene natuurwetenschappen)
-Maatschappijleer 1
-Lichamelijke Opvoeding 1
-CKV1
-Levensbeschouwing
-OSB (oriëntatie studie & beroep)

Profielvakken:
-Wiskunde B1
-Natuurkunde 1
-Scheikunde
-Biologie

Vrije Deel: (eigen keuze)
-Informatica
-Aardrijkskunde

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: Stop1040

Bericht door Johan » 27 nov 2007, 20:27

nickdhnick schreef:Als ze niet weten wat staken is, en hoe ze het doen moeten,.. dan is die 1040 school echt wel nodig, om ze ff goed bij te leren

Jullie doen gewoon aan rellen...
en lucas doet het juist, Demonstreren zonder rellen en het netjes houden, bereik je het meeste mee
Ja, want op school heb je natuurlijk 3x in de week "Staakles", sorry.. vergeten :|
Voormalig Support Teamlid

Gebruikersavatar
Robin Huurman
Berichten: 542
Lid geworden op: 10 jun 2007, 16:48
Locatie: Steenbergen | Noord-Brabant

Re: Stop1040

Bericht door Robin Huurman » 27 nov 2007, 20:29

Nee, je krijgt 3x in de week Nederlands, waar je de betekenis leert van bepaalde woorden, waaronder "staken". :ugeek:

Plaats reactie