Gebruikers lokken

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Ltw
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2007, 13:05

Gebruikers lokken

Bericht door Ltw » 23 nov 2007, 17:44

Zijn er mannieren om zoveel mogelijk gebruikers te lokken wat niet al teveel geld kost?

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: Gebruikers lokken

Bericht door BetaDevil » 23 nov 2007, 17:50

Veel reclame maken op sites.

Ltw
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2007, 13:05

Re: Gebruikers lokken

Bericht door Ltw » 23 nov 2007, 17:53

BetaDevil schreef:Veel reclame maken op sites.
En welke soort sites dan? Forums of juist andere sites? P.S. mijn forum is gericht op jongeren.

Raimon
Berichten: 4397
Lid geworden op: 27 aug 2005, 12:59
Contacteer:

Re: Gebruikers lokken

Bericht door Raimon » 23 nov 2007, 18:44

Zorg voor leuke content.
Biedt wat leuks wat niemand heeft, probeer iets ‘unieks’ te creëren.
Iets unieks te creëren wat mensen zeggen nou dat is blabla forum.
Reclame wil niet altijd helpen , het beste is altijd van mond tot mond reclame, dit geld in het detailbedrijfsleven en ook voor forums, alleen dat wordt het van post tot post reclame ( als je begrijpt wat ik bedoel ).
Luister naar je gebruikers, gebruikers maken o.a een forum.
En lokken is al fout, mensen verplicht naar je toe lokken kan in bepaalde manieren niet goed werken, zlefde als verplichte , dreigende verkoop.

Gebruikersavatar
Sandrus
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 aug 2007, 17:03
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Re: Gebruikers lokken

Bericht door Sandrus » 25 nov 2007, 20:06

Hm, van jongerenfora bestaan er (srry dat ik dit zeg) er eigenlijk al best veel. Dikwijls hebben die niet veel succes, ik hoop dat dat bij jou anders wordt. Linkpartners zoeken, hogerop in google geraken, ook mensen uit je klas (weet niet hoe oud je bent). Buren, kenissen, dat zijn de eersten die je moet hebben. En ja, zoals Raimon al zei. Zorg ook dat je een mooie stijl hebt op je forum, niet doorsnee. Dikwijls zijn er mensen die komen, maar direct terug weggaan omdat het hen niet aanstaat. Forumafbeeldingen zijn ook een mooie toevoeging op dat vlak.
Roma Aeterna Alles over Total War
Forum Romanum Forum van Roma Aeterna

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: Gebruikers lokken

Bericht door svenn » 28 nov 2007, 18:32

Ik ben eens met alle uitleg hierboven maar uiteindelijk komt het voor 70 % op neer dat je een site maakt over iets wat je interesseert een forum is niet anders. Als je onderwerp je echt boeit kun je er veel tijd instoppen, boeit het niet, dan ga je er geen uren werk instoppen.

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: Gebruikers lokken

Bericht door Emiel-vR » 29 nov 2007, 14:09

Ook belangrijk is dat je forum hoog in google komt, hierdoor heb je veel "natuurlijk" verkeer richting je forum. Dan is het alleen nog een kwestie van de mensen binnen te houden.
Om hoog in google te komen heb je een paar ingredienten:
Pas een paar goede seo mod's toe (mooie urls met keyword er in, geen duplicaten, betere titels)
Vind VEEEEEEL backlinks
Zorg in het begin dat je zelf regelmatig interesante berichten plaatst, google komt vaker langs met zijn botje als jij vaak nieuwe unieke content hebt

Plaats reactie