Google in jouw organisatie?

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Google in jouw organisatie?

Bericht door Coen » 24 sep 2007, 14:23

Afbeelding

Google Apps, het nieuwe paradepaardje van Google. Wat denken jullie ervan? Is het simpelweg weer een truck van Google, om weer net wat dominanter te worden op het internet, of is het echt een goed staaltje software, wat iedereen zou moeten gebruiken?
Google Apps schreef:
Wat is Google Apps?
Met Google Apps kunt u de mensen in uw organisatie Gmail-accounts geven die uw eigen domeinnaam gebruiken in plaats van @gmail.com in het e-mailadres. Google Apps wordt ook geleverd met hulpprogramma’s voor realtime samenwerken aan documenten, Google Agenda en nog veel meer.

Wie zou Google Apps moeten gebruiken?
Scholen, bedrijven en andere organisaties wereldwijd leveren Google Apps al aan honderdduizenden werknemers, studenten en leden. Ga naar onze klantengalerie voor videogetuigschriften van bedrijven zoals GE en Procter & Gamble, en van universiteiten zoals Northwestern en Arizona State University.

Hoe kan ik Google Apps implementeren in mijn organisatie?
Indien u de domeinnaam van uw organisatie beheert, kunt u zich aanmelden voor Google Apps in minder dan een minuut. Indien u uw domeinnaam niet zelf beheert, dient u uw systeembeheerder te informeren over Google Apps. U en uw systeembeheerder kunnen meer informatie vinden op http://www.google.nl/a. Als u Google Apps wilt gebruiken met een nieuw internetdomein, kunt u er een registreren wanneer u zich aanmeldt.
In dit topic wil ik het graag hebben over hoe jullie hierover denken. Binnen bedrijven gaan vaak vertrouwelijke mailtjes rond, durf jij het aan om je email door de grootste en machtigste zoekmachine van het web te laten beheren en opslaan (en mogelijk ook indexeren :? )?

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door ElbertF » 24 sep 2007, 14:46

Ik heb niet heel goed gekeken maar ik zie niet direct het grote voordeel. Ik gebruik een hoop applicaties van Google zakelijk, ook zonder Apps kun je e-mailadressen van je eigen domeinen gebruiken (in- en uitgaand). Ook de agenda en docs kun je zo instellen dat bepaalde mensen binnen het bedrijf kunnen delen. Wel leuk dat je eigen logo bij Gmail kunt instellen. :lol:

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door Emiel-vR » 24 sep 2007, 15:07

Een aantal voordelen kunnen zijn:
  • Gezamelijk aan een document werken op een soort wikipedia manier waarbij je terug kunt naar een aantal wijzigingen terug en je kan zie ie de wijziging heeft gemaakt.
  • 100% platform, lokatie e.d. onafhankelijk.
  • Kostenbesparing t.o.v. normale office. (Je moet niet te uitgebreide functies gebruiken)
Ik moet zeggen dat ik het niet veel gebruik maar toch wel eens op het moment dat ik samen met een kennis via het internet samen een document opmaak, je kunt er tegelijk in werken.

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door Salomon » 24 sep 2007, 16:08

Ik gebruik het voor mijn site die gehost is bij .Bas (ja vandaar dattie offline is) en dit is zeeeeer handig daarvoor... Dus ja, ik gebruik het :D

Gebruikersavatar
axitaxi
Berichten: 461
Lid geworden op: 03 mei 2007, 16:56
Locatie: Mario world!
Contacteer:

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door axitaxi » 24 sep 2007, 17:04

Salomon schreef:Ik gebruik het voor mijn site die gehost is bij .Bas (ja vandaar dattie offline is) en dit is zeeeeer handig daarvoor... Dus ja, ik gebruik het :D
Komt het door google door google dat .bas ofline is?
Of komt het door .bas dat z'n site offline is?
- ElbertF
Afbeelding
BBTimes BBTimes forum
All the phpbb news, fast en easy

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door Salomon » 24 sep 2007, 17:55

Ehm, nee, google staat los van .Bas

Gebruikersavatar
axitaxi
Berichten: 461
Lid geworden op: 03 mei 2007, 16:56
Locatie: Mario world!
Contacteer:

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door axitaxi » 24 sep 2007, 18:50

Ik bedoel natuurlijk door dat jij google gebruikte!
Afbeelding
BBTimes BBTimes forum
All the phpbb news, fast en easy

nickdhnick
Berichten: 632
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:38
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door nickdhnick » 24 sep 2007, 19:26

zoiets bestaat al, alleen van microsoft

https://domains.live.com dacht k zo

maar daar wil het bij mij niet lukken -_- dus hoop dat t bij google wel kan :D

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door ElbertF » 24 sep 2007, 19:50

Mij lukte dat maanden geleden al bij Google. :P

Afbeelding

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door Coen » 24 sep 2007, 19:55

Jullie draven een beetje té ver door op de functies die Google bied, daar ben ik niet zozeer van onder de indruk, want zoals al eerder gezegd, dit is al eerder gedaan.

Mij gaat het meer over het feit dat je je (vertrouwelijke) email onderbrengt bij de machtigste en grootste zoekmachine van het wereld wijde web! Is dat een veilige gedachte, of is dat juist een reden om er níét voor te kiezen? :)

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door Salomon » 24 sep 2007, 19:56

Wat is het alternatief? Megaschoft?

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door Coen » 24 sep 2007, 20:08

Salomon schreef:Wat is het alternatief? Megaschoft?
Die 'Megaschoft' die jij noemt is op dit moment nog altijd wel nummer 1 qua verkoop Office producten! Maar daar gaat deze discussie niet over!

Is het voor jullie de overweging waard, om je (vertrouwelijke) documenten/emails bij Google onder te brengen als het gratis is? :)

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door ElbertF » 24 sep 2007, 20:11

Ik kan me er geen zorgen om maken, wat moet Google met mijn informatie. Ik ben als bedrijfje veel te klein om voor hun interessant te zijn. Het risico dat je host waar je je mails normaal bij ontvangt deze onderschept lijkt me een stuk groter. Waarom zou het veiliger zijn als je ervoor betaalt? Ik heb gepoogd de spreadsheets zakelijk te gebruiken, maar ik mis toch wat geavanceerde functies. Maar de mail client, agenda, notebook, reader, analytics etc. gebruik ik allemaal. :P

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door Derky » 24 sep 2007, 20:50

ElbertF schreef:Wel leuk dat je eigen logo bij Gmail kunt instellen. :lol:
Ja hip hè. 8-)
Afbeelding

Wat ik ook een erg handige functie vind is Domain Aliases, dan hoef je niet voor al je domeinen e-mailadressen aan te maken, je hoef ze alleen toe te voegen als alias en dan werken al je bestaande e-mailaccounts naam@... ook op het andere domein. :D

nickdhnick
Berichten: 632
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:38
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door nickdhnick » 25 sep 2007, 11:09

nickdhnick schreef:zoiets bestaat al, alleen van microsoft

https://domains.live.com dacht k zo

maar daar wil het bij mij niet lukken -_- dus hoop dat t bij google wel kan :D
Bij google is dit veel makkelijk in te stellen. k hoef alleen MX en CNAME records toe te voegen, bij die van live.com moest je ook SFG ofzow records toevoegen en andere dingen die ik niet kon doen in mn dns beheer

soms kan k WLHotmail niet bezoeken (zoals vandaag) en gmail heb k altijd kunnen bezoeken


Mijn voorkeur gaat dus naar google :) alweer

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door special18 » 25 sep 2007, 14:36

Vindt het niet zo fijn dat google mijn mailtjes doorleest en de cia daarbij ook etc. Daarnaast de EU wijst de vinger naar microsoft dat zij niet machtmisbruik mogen doen. Helloooo google kan er ook wat van en geeft andere mensen geen kans geef die google source eens vrij als microsoft dat ook moet. Even rieel 90% van de nederlanders gebruik google elke dag meerdere xren en dat is niet eerlijk tegenover andere?

Vindt maar beetje hypocriet allemaal.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door ElbertF » 25 sep 2007, 15:11

Google is dit verplicht, evenals je ISP (die hebben nog kopieën van mails die je al lang verwijderd hebt). Of je nou bij Google zit of niet, je privacy is nooit 100% gegarandeerd. Ik denk niet dat Larry Page of Sergey Brin jouw persoonlijke mails zitten door te lezen hoor. En wat dan nog, het is toch alleen maar prima als ze middels een algoritme waar geen mens aan te pas komt een aanslag oid kunnen voorkomen?

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door special18 » 25 sep 2007, 16:35

Elbert als ik jouw post open kan jij aangifte doen hier in nederland. Dus je zit beetje te america te denken. En ja ik ben zeker van dat mijn mailtjes niet gelezen worden ze staan op me eigen servers 4 meter hier van me af dus ik ben wel veilig daarmee ^^ Maargoed ik vindt gewoon nep nederlandse isp's geven ook niet somaar details weg. Alleen via de rechter en anders nee en dat kunnen andere firma's ook primma doen.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door ElbertF » 25 sep 2007, 16:52

Een ISP is niet hetzelfde als een host, die mails die op jouw server staan hebben een al een wereldreis gemaakt langs tientallen servers. Je ISP (bijv. UPC of KPN) heeft daar sowieso kopietjes van. En aangifte doen, dan moet je wel eerst weten dát ze gelezen worden en dit ook nog 's aantonen. Google heeft heel wat meer ogen op zich gericht dan de relatief kleine bedrijfjes hier, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Google in jouw organisatie?

Bericht door special18 » 25 sep 2007, 18:09

ElbertF schreef:Een ISP is niet hetzelfde als een host, die mails die op jouw server staan hebben een al een wereldreis gemaakt langs tientallen servers. Je ISP (bijv. UPC of KPN) heeft daar sowieso kopietjes van. En aangifte doen, dan moet je wel eerst weten dát ze gelezen worden en dit ook nog 's aantonen. Google heeft heel wat meer ogen op zich gericht dan de relatief kleine bedrijfjes hier, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
Ja en daarom is dit gezegde, the bigger they are the harder they fall. Google misbruikt zijn machtpositie en ik vindt dat de eu hun daar ook een boete van circa een half miljard moet opleggen en eisen moet gaan stellen net zoals andere bedrijven. Kpn is door de eu en de nederlandse regering ook aan banden gelegd mag niet gratis telefonie aanbellen wegens machtpositie maar kabel mag het wel het is oneerlijk en google krijgt een voorkeurs behandeling wat naar mijn gevoel niet gepast is.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Plaats reactie