copyright vraagje

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

copyright vraagje

Bericht door Emiel-vR » 25 aug 2007, 19:34

Eind dit jaar ga ik een van mijn fora uitbreiden met een portaal. Hiervoor gebruik ik Joomla!. Omdat ik de gehele website consistent wil hebben ga ik phpbb in wrapped mode in joomla zetten. Daarbij kleed ik het phpbb theme zoveel mogelijk uit omdat het geen header of footer meer nodig heeft, die van joomla staat er al.

Om alles een beetje clean te houden wil ik de copyright notice van onderandere joomla en phpbb op een andere pagina zetten. Ik wil een pagina maken "over brabdpreventieforum" waar ik dan een alinea wijd aan "het forum is tot stand gekomen dankzij". In deze alinea wil ik ook onder andere joomla en phpbb noemen. Bij Joomla! is het wijzigen van de copyright notice toegestaan. Je mag hem zelfs verwijderen.

Weten jullie of het toegestaan is de copyright notice ergens anders neer te zetten dan in de footer?

Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 mei 2006, 20:30
Locatie: De kelder van Dhr. J. Fritzl
Contacteer:

Re: copyright vraagje

Bericht door Jan » 25 aug 2007, 19:38

Wel, je mag de copyright van phpBB altijd verwijderen, enkel heb je dan geen recht op support meer op deze site.

Ons copyrightbeleid heeft het wel over een vermelding in de footer, maar ik denk dat we geen problemen gaan maken over de plaats, zolang ie maar netjes en duidelijk zichtbaar vermeld staat op de plaatsen waar je phpBB gebruikt
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Re: copyright vraagje

Bericht door Stef » 25 aug 2007, 19:42

Emiel-vR schreef:Weten jullie of het toegestaan is de copyright notice ergens anders neer te zetten dan in de footer?
De licentie waar phpBB onder valt geeft je het recht om de copyright gewoon te verwijderen, zonder dat je in overtreding bent. Enkel stelt phpBB wel het volgende;
If you (honestly) cannot retain the full copyright we ask you at least leave in place the "Powered by phpBB" line, with "phpBB" linked to http://www.phpbb.com. If you refuse to include even this then support on our forums may be affected.
Tevens is dat voor phpBB.nl het geval; 'Powered by phpBB' is verplicht op phpBB.nl.
Jan Marques schreef:Ons copyrightbeleid heeft het wel over een vermelding in de footer, maar ik denk dat we geen problemen gaan maken over de plaats, zolang ie maar netjes en duidelijk zichtbaar vermeld staat op de plaatsen waar je phpBB gebruikt
Wél dus. Zie hierboven. ;-)

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: copyright vraagje

Bericht door Emiel-vR » 26 aug 2007, 10:56

Oke dan ga ik het op zo doen. Ik ben dus ook niet bij phpbb verplicht een copyright notice te plaatsen. Maar ik vind het wel belangrijk phpbb de credits te geven voor hun forum. Dus ik plaats het op een aparte pagina. En als ik stef goed begrijp kan ik dan alleen nog support krijgen op het phpbb.com forum.

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: copyright vraagje

Bericht door BetaDevil » 26 aug 2007, 10:58

Ook niet op het phpBB.com forum. dacht ik :?

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: copyright vraagje

Bericht door Emiel-vR » 26 aug 2007, 11:10

BetaDevil schreef:Ook niet op het phpBB.com forum. dacht ik :?
Oohnee ik zie het. Ik las het verkeerd. Jammer, maarja niks aan te doen.

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Re: copyright vraagje

Bericht door Stef » 26 aug 2007, 12:37

Ik begrijp je keuze goed, maar we moeten wel ergens een lijn trekken. Je kunt natuurlijk wel gewoon op het forum informatie vergaren en andere helpen, mocht je dat leuk vinden. ;)

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: copyright vraagje

Bericht door special18 » 26 aug 2007, 19:34

Eigenlijk zou me hier niet in moeten mengen, maar ik vindt het toch wel netjes wat hij wil om zelfs nog een aparte pagina ervoor te maken. Meeste mensen kunnen het ook gewoon verwijderen.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: copyright vraagje

Bericht door Coen » 26 aug 2007, 21:25

special18 schreef:Eigenlijk zou me hier niet in moeten mengen, maar ik vindt het toch wel netjes wat hij wil om zelfs nog een aparte pagina ervoor te maken. Meeste mensen kunnen het ook gewoon verwijderen.
Ja en deze discussie is al vele malen gevoerd en dat gaan we hier dus niet weer doen. Topic is bedoelt om informatie in te winnen wat wél mag en wat níét, en dus niet om te flamen wat jij wel vind kunnen en wat niet.

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: copyright vraagje

Bericht door special18 » 27 aug 2007, 00:06

Definitie van flame is wat anders geef mijn mening alleenmaar en is niet gericht tegenover personen.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: copyright vraagje

Bericht door ElbertF » 27 aug 2007, 09:25

Ik zie geen flame maar de regels zijn duidelijk en daar gaan we hier niet over in discussie.

Plaats reactie