[Algemeen] Webhosting diensten

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Seraphinne
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2009, 15:48

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Seraphinne » 19 nov 2009, 16:44

Mijn forum zit dus bij MijnDomein. En ik ben niet zo tevreden over de service. Ik betaalde door een actie het eerste jaar ongeveer 7 euro, nu 29 euro per jaar!



Vooral toen het bedrijf nog niet zo lang bestond (ik zit er al een aantal jaartjes) was de service enorm slecht. Als je een vraag stelt, kreeg ik antwoorden waar je niks mee kon. Of je krijgt geen antwoord of je krijgt een antwoord op de manier alsof je een niet zo'n slim persoon bent: oftewel niets van HTML en PHP afweet.

Ik heb zelfs een keer gehad, dat ik vroeg waarom mijn forum zo traag was, dat ze mijn forum offline gooide vanwege illegale scripts. Ik ben daar direct weer achteraan gegaan. Mijn mailtjes werden genegeerd. En na een uur was mijn forum weer online + traag, zonder excuses. Ik heb nooit antwoord gekregen welke scripts nu illegaal waren en wat ze precies gedaan hebben. Nadeel is ook, ik kan alleen met hen mailen.

Ik heb laatst wel weer iets positiefs meegemaakt: doordat ik wilde testen of Wordpress kon draaien op de server, kwam ik erachter dat mijn eigen domein draaide op een oude server en ik dit kostenloos kon laten overzetten naar een nieuwere versie. Ik vroeg het, ze zetten het meteen in gang en mijn forum lag niet eens plat!

Toch ben ik op zoek naar een betere hosting :D

Gebruikersavatar
Imense
Berichten: 794
Lid geworden op: 22 apr 2006, 19:50
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Imense » 24 nov 2009, 22:03

paul schreef:Ik heb nog nooit een probleem met transip gehad, en iik heb toch een behoorlijk groot aantal domeinen bij ze gehad. Wel is een foute factuur, maar met een support ticket is dit zo opgelost :)
dat zal het verschil zijn, ik had één domein en ze deden er alles aan om mijn domein te behouden.
De tickets beantwoorden ze gewoon niet, althans niet naar wat ik vroeg mijn simpele vraag was of ze het domein wilden verhuizen naar de antagonist.

Heb er in totaal 4 weken moeite voor moeten doen, nee ik raad het iedereen af.

Gebruikersavatar
rickieizfazt
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jan 2008, 09:50
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door rickieizfazt » 15 jan 2010, 12:08

Plesk, alle opties op unlimited, in Nederland en eventueel gratis uittesten: http://gratis-host.eu met Installatron tot 60 scripts inclusief phpBB die ook in het gratis pakket zit! Dus in enkele clicks een gratis phpBB forum....
Draai canverPORTAL met phpBB3, advanced SEO MOD, SEO dynamic metatags, in board geintegreerde Ajax Chatbox, diverse kleine MODS. BRIDGED Coppermine gallery. Cutenews onder overall_header en _footer. RSS van Cutenews is geintegreerd in Portaal. SEO & BOTS monitored by CrawlTrack en phpMyvisites, twee echte aanraders . Tevens de SNEWS RSS functions published via Feedburner, phpBB Arcade online games. Kom eens langs op http://tjoogle.com work in process: bridged phpFusion

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door marian0810 » 15 jan 2010, 12:45

• 50 Mb Ruimte
• 300 Mb Traffic
:lol:

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 2487
Lid geworden op: 24 jan 2006, 17:04
Locatie: Houtvenne (BE)
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Tom V » 15 jan 2010, 12:55

rickieizfazt schreef:Plesk, alle opties op unlimited, in Nederland en eventueel gratis uittesten: http://gratis-host.eu met Installatron tot 60 scripts inclusief phpBB die ook in het gratis pakket zit! Dus in enkele clicks een gratis phpBB forum....
Let wel op dat dit regelmatig phpBB2 is of geen up-to-date versie.

Gebruikersavatar
rickieizfazt
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jan 2008, 09:50
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door rickieizfazt » 15 jan 2010, 17:11

Tom V schreef:
rickieizfazt schreef:Plesk, alle opties op unlimited, in Nederland en eventueel gratis uittesten: http://gratis-host.eu met Installatron tot 60 scripts inclusief phpBB die ook in het gratis pakket zit! Dus in enkele clicks een gratis phpBB forum....
Let wel op dat dit regelmatig phpBB2 is of geen up-to-date versie.
Installatron levert nieuwste phpBB inclusief automatische update
Draai canverPORTAL met phpBB3, advanced SEO MOD, SEO dynamic metatags, in board geintegreerde Ajax Chatbox, diverse kleine MODS. BRIDGED Coppermine gallery. Cutenews onder overall_header en _footer. RSS van Cutenews is geintegreerd in Portaal. SEO & BOTS monitored by CrawlTrack en phpMyvisites, twee echte aanraders . Tevens de SNEWS RSS functions published via Feedburner, phpBB Arcade online games. Kom eens langs op http://tjoogle.com work in process: bridged phpFusion

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Paul » 15 jan 2010, 17:17

Enkel is de host verantwoordelijk voor d esupport ervan, phpBB.nl en phpBB.com levert geen support voor dit soort installaties.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door svenn » 09 feb 2010, 21:02

rickieizfazt schreef:Plesk, alle opties op unlimited, in Nederland en eventueel gratis uittesten: http://gratis-host.eu met Installatron tot 60 scripts inclusief phpBB die ook in het gratis pakket zit! Dus in enkele clicks een gratis phpBB forum....
Een host met google ads onderaan de pagina, tjah. Unlimited is hier trouwens ook weer FUP, compleet verschillend dus. De gewone installatie van een phpBB forum (ook gratis) duurt ook maar een paar clicks ook hoor ;-)

rct3-world
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2010, 22:35

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door rct3-world » 09 apr 2010, 16:32

Ik gebruik nu gratis hosting van Byethost.com, vind ik gewoon goed!

Vista panel
Geen reclame
Ongeliemeerd E-Mail adressen
1 FTP account
50 Sub domeinen
50 MySQL Databases
5617 MB webruimte

AlbertPool
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 feb 2010, 14:24

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door AlbertPool » 13 apr 2010, 19:23

Ik gebruik betaalde hosting van Vevida, het kost je wat maar wat je daarvoor krijgt is geweldig. Nog nooit storingen gehad met zowel webhost als database (1 gratis MySQL database voor alle klanten), die bij Vevida lagen. Uptime 100%, updates op hun servers uitgezonderd, maar die worden altijd na 22:00 geplaatst, en dat zelfs maar een paar keer per jaar.

arriej
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 mei 2010, 19:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door arriej » 31 mei 2010, 14:07

hallo

ik zit bij hosting24.com
ben er zeer tevregeden over voor nog geen 4euro pm alles unlimited ben er erg blij mee
zeker aanteraden
je krijg 50 scripts vaar bijv. phphbb forum joomba enz..
werk met cpannel je hele site via en ontwerk programma of zelf uploden ( het programma krijg je er ook bij) gwn betalen via paypal

zeer nice ;)
look @ klik

Gebruikersavatar
Faux
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 apr 2010, 14:32

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Faux » 20 jun 2010, 18:43

Het verbaast met dat nog niemand SiteFrost heeft opgemerkt!
Het allermooiste: cPanel, Fantastico, Perl, Ruby, domeinen, emailadressen en nog veel meer helemaal gratis. Je hoeft er echt niks voor te betalen! Ikzelf ben enthousiast, ik draai er ook mijn eigen forum op (phpBB, uiteraard). :)
Nee, mijn bestaan is geen grap
Mijn Twitter
Help ook mee aan de wiki!

smxf
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2010, 14:38

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door smxf » 05 aug 2010, 14:59

Ik ben bij deze terechtgekomen http://www.host1free.com/
10 gb space en 150gb bandwijdte, kijken hoe lang dit voldoet.

Gebruikersavatar
Luthien
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 sep 2010, 14:38

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Luthien » 01 sep 2010, 15:10

Dag,

ik zit nu ruim een half jaar bij Versio. Ik had ze gekozen vanwege het uitgebreide pakket en de lage prijs, maar het valt me toch tegen.
Ik heb bij hen ons phpbb forum ondergebracht. Het is een phpbb3 forum, laatste versie. Het is geen groot forum - ongeveer 20 leden, waarvan ongeveer de helft regelmatig aanwezig. In totaal hebben we (pas) 500 berichten sinds januari, dus erg zwaar wordt de host niet belast.

Toch zijn er vrij veel klachten van gebruikers dat ze "out of memory" meldingen krijgen, die soms dagen hebben aangehouden. Als ik die meldingen doorgeef, wordt er weliswaar wel actie ondernomen: de beheerder vertelde dat ze het toegewezen (virtuele) geheugen hebben vergroot - maar het probleem komt zo om de één a twee maanden terug. Ondanks de toezegging van de beheerder dat de problemen "nu echt voorgoed" verholpen zijn.

Ik snap wel wat er speelt .. ze zijn goedkoop (6 euro per jaar maar voor het goedkoopste pakket) en proberen natuurlijk zoveel mogelijk virtual machines uit zo weinig mogelijk hardware te persen.
Maar als je zelfs geen klein phpbb forum kan draaien, dan houdt het wel een keer op. Ik heb geen zin om leden kwijt te raken door frustratie.

Dus als iemand een goeie tip heeft voor een betrouwbare host - het mag best wat kosten - die bewezen phpbb aankan - liefst met een beetje uitgebreid control panel en ftp access - dan zou ik daar erg blij mee zijn!

Lúthien

Gebruikersavatar
Solidjeuh
Berichten: 681
Lid geworden op: 05 okt 2010, 06:28
Locatie: Aalst / Belgie
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Solidjeuh » 21 nov 2010, 19:44

http://www.one.com

Onbeperkte dataverkeer
Onbeperkt aantal E-mailaccounts
Virus- en spamfilter
Foto GalerijNIEUW!
Webeditor
Website
Blog - Drie keer klikken
FTP-login
PHP5 - MySQL
Dagelijkse back-up

De goedkoopste is 32€ per jaar met een opslag van 3Gb
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Paul » 21 nov 2010, 20:13

Onbeperkt is onmogelijk.

ringo1
Berichten: 256
Lid geworden op: 21 mei 2010, 05:49

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door ringo1 » 22 nov 2010, 06:52

idd Onbeperkte is onmogelijk heb zelf een website draaien bij one.com
wat wel een voordeel is bij one.com is dat ge 24/24 support hebt wel is het na 17uur in het engels om doen.

Gebruikersavatar
PhilipvD
Berichten: 1690
Lid geworden op: 23 feb 2008, 20:06

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door PhilipvD » 22 nov 2010, 07:52

Meestal gaat het dan om een Fair Use Policy waarin dan bijvoorbeeld staat dat als je meer dan een gemiddeld aantal dataverkeer verbruikt, je alsnog kans hebt om afgesloten te worden.

Verzamelaar
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2010, 19:08

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Verzamelaar » 23 nov 2010, 08:01

Zit bij MijnHostingPartner, voor nog geen 30 Euro per jaar. Tien Gig aan ruimte, 'onbeperkte' datatransfer, en nog veel meer leuks. Redelijk tot goede service dus wat mij betreft een aanrader. En nee, ik heb geen aandelen bij ze.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: [Algemeen] Webhosting diensten

Bericht door Ger » 23 nov 2010, 09:59

Ik vond het nogal te goed om waar te zijn klinken, en ben eens gaan kijken. Het is nogal misleidend wat ze daar stellen: bij het totaalpakket stellen ze bijvoorbeeld dat MS SQL als optie erbij zit, maar die optie kost wel nog méér dan het basispakket. Ongelimiteerde email is leuk, maar voor push-mail ben je ook nog een paar tientjes kwijt.
Verder zet ik altijd mijn vraagtekens bij onbeperkt dataverkeer. Dat houdt vrijwel atijd een fair use policy in, en dan heb ik liever een duidelijk limiet.

Ik vraag me ook af: een domeinnaam kost al ongeveer een tientje. Ze bieden de boel dus eigenlijk aan voor ongeveer 2 tientjes per jaar. Een béétje server kost al € 1500,-. Stel dat je die in 3 jaar afschrijft, dan is dat dus € 500,- per jaar. Om alleen al uit de kosten van puur de server eruit te krijgen, moet je dus al 25 pakketten per server verkopen, die allemaal 10GB mogen volstouwen en onbeperkt dataverkeer hebben. Vuistregel voor bandbreedte is 5x de schijfruimte per maand, dus 10GB x 25 x 5 = 1250GB per maand per server. Dan heb je het alleen nog maar over de kosten van de server, en niet van de bedrijfsruimte, het personeel, etc. Wil je een goed bedrijf kunnen draaien dat ook nog een beetje winst maakt, moet je dit minstens verdrievoudigen, en eigenlijk nog wel wat meer. Dan hebje het dus over een 4TB per maand per server. Voor een budgethoster is dat niet heel realistisch.

Gesloten