[Algemeen] Webhosting diensten

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 31 mar 2007, 11:02

paul schreef:
special18 schreef:
paul schreef:Het is een feit, voor 6 euro per maand kan je dat simpelweg niet hebben. Reken maar op een 10 keer zo hoog bedrag als je dat serieus wilt hebben.
Droom verder je leeft te veel in nederland, ik heb het en jij niet dan zo'n reactie posten nutteloos cuch.
Ook in de VS kan het niet zonder overselling. Probeer er maar eens 300 gig op te zetten, dan zal je zien dat het niet echt gaat lukken.
eigenlijk heb ik al zoveel ruimte dat ik me eigen server daar momenteel heb namelijk 2 terabyte in totaal. Ik blijf het adviseren simpelweg omdat het doet wat het zegt en het goed functioneert. Ik praat uit ervaring jij bent er geen klant waar bouw jij je mening op, naja op reactionele feiten denk je zelf maar dat is niet altijd het geval ;) Een bedrijf dat 84.000 sites host en daarbij talloze prijsen heeft gewonnen.

Je hebt zo erg gelijk.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 31 mar 2007, 12:12

paul schreef:Ook in de VS kan het niet zonder overselling. Probeer er maar eens 300 gig op te zetten, dan zal je zien dat het niet echt gaat lukken.
Waarschijnlijk gaat dat wel lukken, maar niet als iedereen dat doet! ;)

Zelfde principe als Gmail etc gebruiken, veel meer aanbieden dan je eigenlijk hebt, omdat je er van uit kunt gaan dat niet iedereen alle ruimte gebruikt... :roll:

Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 mei 2006, 20:30
Locatie: De kelder van Dhr. J. Fritzl
Contacteer:

Bericht door Jan » 31 mar 2007, 12:30

Mjah, ik val misschien in herhaling, maar in België is dat bij wet verboden!
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 31 mar 2007, 12:34

Jan Marques schreef:Mjah, ik val misschien in herhaling, maar in België is dat bij wet verboden!
Vs != belgie ;). Als je hosting afneemt in de VS, geldt de wet in de VS.

Insomnia
Berichten: 277
Lid geworden op: 15 apr 2006, 20:52
Contacteer:

Bericht door Insomnia » 31 mar 2007, 14:11

De beste optie die ik nog altijd zie
Is een eigen thuis server

Voor de noobs : Knal windows 95 98 ofzo op een pc ros er xammp op licht ook helemaal aan wat voor systeem je over heb niet iedereen heeft een 3 ghz over of een 2,4 ghz etc etc
Alleen het meeste probleem is 24 aanlaten en de router configen

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 2741
Lid geworden op: 02 dec 2003, 17:38
Locatie: Omgeving Goslar (Duitsland)
Contacteer:

Bericht door Bas » 31 mar 2007, 14:30

Insomnia schreef:De beste optie die ik nog altijd zie
Is een eigen thuis server

Voor de noobs : Knal windows 95 98 ofzo op een pc ros er xammp op licht ook helemaal aan wat voor systeem je over heb niet iedereen heeft een 3 ghz over of een 2,4 ghz etc etc
Alleen het meeste probleem is 24 aanlaten en de router configen
Ik zou dan liever NT4 gebruiken, aangezien recente versies van PHP/MySQL daar nog op werken. :) Het is alleen wel wat ingewikkelder te beheren. :(

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door svenn » 31 mar 2007, 15:21

Insomnia schreef:De beste optie die ik nog altijd zie
Is een eigen thuis server

Voor de noobs : Knal windows 95 98 ofzo op een pc ros er xammp op licht ook helemaal aan wat voor systeem je over heb niet iedereen heeft een 3 ghz over of een 2,4 ghz etc etc
Alleen het meeste probleem is 24 aanlaten en de router configen
Je pc de hele dag aanlaten liggen ? Het is goed als je er genoeg kennis van hebt. Anders is het een slechte optie. Overigens kan 300 GB helemaal niet. M'n harde schijf is maar 120 GB :) dat betekend ongeveer 3 keer zoveel. Om dan maar te zwijgen over de band, maargoed hoeveel gebruik je ? 100 MB ? 300GB uploaden :) heb je wel even werk. Ter vergelijk dat zijn 100 keer GTA san andreas :-) Naja als jij er goed bij bent ga ik niet zeggen dat het verkeerd is hoor :bier:

cwalk.nl
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 jan 2007, 14:05

Bericht door cwalk.nl » 31 mar 2007, 17:36

svenn schreef:
Insomnia schreef:De beste optie die ik nog altijd zie
Is een eigen thuis server

Voor de noobs : Knal windows 95 98 ofzo op een pc ros er xammp op licht ook helemaal aan wat voor systeem je over heb niet iedereen heeft een 3 ghz over of een 2,4 ghz etc etc
Alleen het meeste probleem is 24 aanlaten en de router configen
Je pc de hele dag aanlaten liggen ? Het is goed als je er genoeg kennis van hebt. Anders is het een slechte optie. Overigens kan 300 GB helemaal niet. M'n harde schijf is maar 120 GB :) dat betekend ongeveer 3 keer zoveel. Om dan maar te zwijgen over de band, maargoed hoeveel gebruik je ? 100 MB ? 300GB uploaden :) heb je wel even werk. Ter vergelijk dat zijn 100 keer GTA san andreas :-) Naja als jij er goed bij bent ga ik niet zeggen dat het verkeerd is hoor :bier:
ik heb ook een 320 GB schijf in mijn PC zitten

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door svenn » 31 mar 2007, 18:19

:thumb: en die zou je vast voor 6 euro per maand weg geven :) en dan nog per klant 8)

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 31 mar 2007, 20:36

svenn schreef::thumb: en die zou je vast voor 6 euro per maand weg geven :) en dan nog per klant 8)
Ja en natuurlijk 1000mbits lijnen, en verschillende oc3 lijnen aangesloten op je netwerk om het sneller te maken. Dat werkt misschien voor nederlandse bezoekers maar met jullie 1mbits upload wil ik wel gebruikers 1000mb bijv zien downloaden.

Zij hebben daar tenminste goeie servers met het geheugen wat ook ( overpowerd ) is bwt 12gig geheugen tja je moet er zin in hebben. Hun mainframes zijn nog erger.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 31 mar 2007, 20:46

special18 schreef:
svenn schreef::thumb: en die zou je vast voor 6 euro per maand weg geven :) en dan nog per klant 8)
Ja en natuurlijk 1000mbits lijnen, en verschillende oc3 lijnen aangesloten op je netwerk om het sneller te maken. Dat werkt misschien voor nederlandse bezoekers maar met jullie 1mbits upload wil ik wel gebruikers 1000mb bijv zien downloaden.

Zij hebben daar tenminste goeie servers met het geheugen wat ook ( overpowerd ) is bwt 12gig geheugen tja je moet er zin in hebben. Hun mainframes zijn nog erger.
Ach joh, ga nou toch eens logische nadenken. Weet je wat, open zon zelfde topic eens op webhostingtalk.nl, en vraag wat hun van deze bizzare overselling vinden ;)

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door svenn » 31 mar 2007, 21:01

Een bedrijf dat 84.000 sites host
Waarom is zo'n bedrijf dan nog zo onbekend, mag ik vragen hoeveel MB jij gebruikt ?
een phpBB forum gebruikt ongeveer 40 MB ... even snel uigerekent zijn dat op 300GB 7680 forums, grappig.

Hier toch maar even het linkje : http://www.webhostingtalk.nl/

Zij hebben daar tenminste goeie servers met het geheugen wat ook ( overpowerd ) is bwt 12gig geheugen tja je moet er zin in hebben. Hun mainframes zijn nog erger.
Juist ik zou het maar niet over roepen, net of ze enkel daar goeie servers hebben :roll:

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 31 mar 2007, 21:15

svenn schreef:
Een bedrijf dat 84.000 sites host
Waarom is zo'n bedrijf dan nog zo onbekend, mag ik vragen hoeveel MB jij gebruikt ?
een phpBB forum gebruikt ongeveer 40 MB ... even snel uigerekent zijn dat op 300GB 7680 forums, grappig.

Hier toch maar even het linkje : http://www.webhostingtalk.nl/
Dat is veel hoor, 10 mb is al groter als normaal.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door svenn » 31 mar 2007, 21:17

Gemod met database en templates erbij. Stel dat het 15 MB is dan heb je toch nog plaatst voor zo'n kleine 25600 forum'etjes, voor invision board daarintegen ... :roll: (denkt dat hij gaat zwijgen.)

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 31 mar 2007, 21:20

svenn schreef:Gemod met database en templates erbij. Stel dat het 15 MB is dan heb je toch nog plaatst voor zo'n kleine 25600 forum'etjes, voor invision board daarintegen ... :roll: (denkt dat hij gaat zwijgen.)
DB telt bij meeste hosts niet mee als ruimte. Standaard phpBB is kwa groote 1 mb, dan nog 1000 avatars a 1 kb is nog is 1 mb, plus wat mods, dus nog hooguit 1 mb, zit je kwa files op max 3 mb.

Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 mei 2006, 20:30
Locatie: De kelder van Dhr. J. Fritzl
Contacteer:

Bericht door Jan » 31 mar 2007, 21:40

Svenn's punt is toch duidelijk :roll: : het neemt weinig plaats in
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 31 mar 2007, 21:41

paul schreef:
svenn schreef:Gemod met database en templates erbij. Stel dat het 15 MB is dan heb je toch nog plaatst voor zo'n kleine 25600 forum'etjes, voor invision board daarintegen ... :roll: (denkt dat hij gaat zwijgen.)
DB telt bij meeste hosts niet mee als ruimte. Standaard phpBB is kwa groote 1 mb, dan nog 1000 avatars a 1 kb is nog is 1 mb, plus wat mods, dus nog hooguit 1 mb, zit je kwa files op max 3 mb.
Nou als je wilt doe je dat toch? Je mag 1000 x mysql gebruiken nou dan pak je 1000 databases en zet je 1000 forums op als je er zin in hebt. Ik gebruik er momenteel 120 databases.

Total Disk Space: 310452 MB Allowed Transfer: 3000 GB
Disk Usage: 33387.33 MB [update] Transfer Used: 82.58 GB (2.75%)

Dat is mijn gebruik momenteel, mijn nieuwe website die er op staat is pas een week online dus die verbruikt nog niet zoveel. praat ik over die anime site. Wat betreft aanpassingen aan de server, zij zetten ook dingen voor je aan als het nodig is dus ze editen ook de php.ini voor je

En dit was een topic over gratis en goedkope webhosts, nou dit verslaat de andere denk ik zo? Goede service altijd up en goedkoop snel perfecte support wat wil je nog meer?
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Bericht door Lucas » 31 mar 2007, 22:22

Als echte Hollander hoor ik het toch te zeggen:

Alle configuraties...maar dan gratis... :lol:

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 31 mar 2007, 22:43

Lucas schreef:Als echte Hollander hoor ik het toch te zeggen:

Alle configuraties...maar dan gratis... :lol:
Dan zoek je een hosting sponsor, als je een goed idee hebt zijn er mensen geinterreseert erin.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 02 apr 2007, 07:32

special18 schreef:Dan zoek je een hosting sponsor, als je een goed idee hebt zijn er mensen geinterreseert erin.
Tegenwoordig zul je echt wel van goede huizen moeten komen, wil je nog sponsoring krijgen (van kwaliteit) van een webhoster. Al helemaal als het om grote paketten gaat... :roll:

Gesloten