[Algemeen] Webhosting diensten

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 02 apr 2007, 07:36

Zero Override schreef:
special18 schreef:Dan zoek je een hosting sponsor, als je een goed idee hebt zijn er mensen geinterreseert erin.
Tegenwoordig zul je echt wel van goede huizen moeten komen, wil je nog sponsoring krijgen (van kwaliteit) van een webhoster. Al helemaal als het om grote paketten gaat... :roll:
Nou nou, niet zo negatief gelijk. Gaat erom hoe je je idee brengt als je gewoon wat zegt en niet weet waar je over praat ja wie is er dan in geinterreseert.

Als je goeie punten hebt waarom zij het zouden doen en zekerheid van je werk hebt en ook hun een manier van inkomsten kunt geven dan zijn ze wel geinterreseert zolang je maar met iets goed en dorodacht idee komt.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 02 apr 2007, 07:41

Kortgezegd, het gaat niet zo makkelijk... Dat is precies wat ik in mijn vorige post al aangaf! :roll:

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 02 apr 2007, 07:52

Zero Override schreef:Kortgezegd, het gaat niet zo makkelijk... Dat is precies wat ik in mijn vorige post al aangaf! :roll:
Mhaw dan ben ik de enige, want hosting sponser krijgen is wel makkelijk zolang je niet met een ( sponser mijn clan idee ) komt
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 02 apr 2007, 07:57

100 mb schijfruimte en 5 gb dataverkeer voor een of ander halfgaar project zal niet veel hosters wat boeien nee, dat klopt helemaal. Echter als je een sponsoring zoekt, wat mensen dus echt nodig hebben om een project te starten, dan zul je wat meer in huis moeten hebben dan wat ideetjes... :roll:

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 02 apr 2007, 08:07

Zero Override schreef:100 mb schijfruimte en 5 gb dataverkeer voor een of ander halfgaar project zal niet veel hosters wat boeien nee, dat klopt helemaal. Echter als je een sponsoring zoekt, wat mensen dus echt nodig hebben om een project te starten, dan zul je wat meer in huis moeten hebben dan wat ideetjes... :roll:
Ik zelf heb het is een x gevraagt en ik kreeg 1 gig ruimte en 100gig verkeer gratis in ruil voor link onderaan de site. Was voor forum hosting.

eventueel sponsers http://www.sitedeals.nl kun je ook gratis sponserdeal aanvragen.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 02 apr 2007, 08:13

Zoals sommige mensen hier wellicht ook weten, heb ik mijn eigen webhosting bedrijf. Ik krijg bijna dagelijks sponsoring aanvragen in mijn mailbox die bijna in dezelde minuut nog de shredder in gaan...

Waarom? Omdat dit gewoon simpele mailtjes zijn, in deze vorm:
Hoi, wij willen graag gesponsord worden door jullie. Het levert voor jullie een link op naar jullie site.
Net of het bedrijf het iets boeit dat op de een of andere no-go site een link staat naar hun site... :?

Daarom zeg ik, het is voor bedrijven pas echt interessant als er grote dingen gesponsord kunnen worden. Kijk maar eens naar de projecten die gesponsord worden door firma's als Google. Juweeltjes van software, stuk voor stuk... :)

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 02 apr 2007, 08:17

Zero Override schreef:Zoals sommige mensen hier wellicht ook weten, heb ik mijn eigen webhosting bedrijf. Ik krijg bijna dagelijks sponsoring aanvragen in mijn mailbox die bijna in dezelde minuut nog de shredder in gaan...

Waarom? Omdat dit gewoon simpele mailtjes zijn, in deze vorm:
Hoi, wij willen graag gesponsord worden door jullie. Het levert voor jullie een link op naar jullie site.
Net of het bedrijf het iets boeit dat op de een of andere no-go site een link staat naar hun site... :?

Daarom zeg ik, het is voor bedrijven pas echt interessant als er grote dingen gesponsord kunnen worden. Kijk maar eens naar de projecten die gesponsord worden door firma's als Google. Juweeltjes van software, stuk voor stuk... :)
Dat is waar maar mijn opbouw was ook niet zo om sponsering te krijgen, uiteindelijk had de provider op meer dan 5000 forums 5000 links en ja dat was dus een zeer goede samenwerking totdat ik zelf me eigen hosting opzette 2 jaar terug en het zelf maar even ging innen.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door svenn » 02 apr 2007, 09:15

Gratis promo host bestaan wel, en je kunt er vele vinden. Maar je project moet gewoon geschikt zijn. Mijnautocollectie, naja daar zul je niet snel iemand voor vinden.

Gebruikersavatar
axitaxi
Berichten: 461
Lid geworden op: 03 mei 2007, 16:56
Locatie: Mario world!
Contacteer:

Bericht door axitaxi » 09 mei 2007, 17:08

Zijn er nog ander gratis webhostingen???
En wel goede he!!!
Kan je daar dan ook een site op zetten+forum??
Afbeelding
BBTimes BBTimes forum
All the phpbb news, fast en easy

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 09 mei 2007, 19:03

axitaxi schreef:Zijn er nog ander gratis webhostingen???
En wel goede he!!!
Kan je daar dan ook een site op zetten+forum??
Gratis en goed past perfect bij Nederlands. Alleen jammer dat het niet bestaat.

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door special18 » 09 mei 2007, 20:44

http://dhost.info ken de eigenaar goede hosting.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Bericht door svenn » 09 mei 2007, 20:52

dan kun je hem meteen zeggen dat ik niet in asië woon :roll: ik kan nog steeds niet reggen op die site.

Gebruikersavatar
axitaxi
Berichten: 461
Lid geworden op: 03 mei 2007, 16:56
Locatie: Mario world!
Contacteer:

Bericht door axitaxi » 10 mei 2007, 15:51

Zijn er wel hosting's die gratis zijn maar dat ze niet de naam in het adres zetten??
VB:
http://gameacww.yourbb.nl
wordt
http://gameacww.nl

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Bericht door Salomon » 10 mei 2007, 15:54

Nee.

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 2741
Lid geworden op: 02 dec 2003, 17:38
Locatie: Omgeving Goslar (Duitsland)
Contacteer:

Bericht door Bas » 10 mei 2007, 15:55

Sommige hosts laten je een domeinnaam, die je los bij een andere partij koopt, aan je hostingaccount koppelen. Dit is echter niet gratis!

Gebruikersavatar
axitaxi
Berichten: 461
Lid geworden op: 03 mei 2007, 16:56
Locatie: Mario world!
Contacteer:

Bericht door axitaxi » 10 mei 2007, 15:56

Ga nu echt niet al meteen betalen als ik 5 bezoekers heb...

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 10 mei 2007, 16:33

axitaxi schreef:Ga nu echt niet al meteen betalen als ik 5 bezoekers heb...
Logisch, maar houd er wel rekening mee, dat er geen gratis hosts zijn waar het eenvoudig is om over te stappen naar een betaalde host. Je zult dan dus overnieuw moeten beginnen met je forum, als je die stap wilt maken! :)

Gebruikersavatar
axitaxi
Berichten: 461
Lid geworden op: 03 mei 2007, 16:56
Locatie: Mario world!
Contacteer:

Bericht door axitaxi » 10 mei 2007, 16:34

Is niet zo erg er staat niet echt veel op :cry:

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 2741
Lid geworden op: 02 dec 2003, 17:38
Locatie: Omgeving Goslar (Duitsland)
Contacteer:

Bericht door Bas » 10 mei 2007, 16:39

Zero Override schreef:
axitaxi schreef:Ga nu echt niet al meteen betalen als ik 5 bezoekers heb...
Logisch, maar houd er wel rekening mee, dat er geen gratis hosts zijn waar het eenvoudig is om over te stappen naar een betaalde host. Je zult dan dus overnieuw moeten beginnen met je forum, als je die stap wilt maken! :)
Dat is alleen zo bij kant-en-klaar-hosts, en dus niet gratis hosts met FTP/PMA-toegang. ;)

cool
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2007, 14:08

Bericht door cool » 12 mei 2007, 08:16

Die gratis hosts zijn ook niet ideaal voor een phpbb forum.
Dikwijls kan je nog geen backup maken van je database en als je dat wel kan dan moet alles gebeuren via phpmyadmin of het restore tool van phpbb. En dat is niet leuk, dat kan ik je vertellen.

Wanneer je full root access hebt op een server zet je op enkele seconden een database van verschillende MB 's terug. In bovenstaand geval...........

Wat verbruikt mijn phpbb forum tot nu toe? 15 MB up en 15 MB down.
Dat is enkel tekst, ik host zelf geen downloads.

Een linux server opzetten is ook niet, kijk maar eens bij ubuntu.

Gesloten