[Algemeen] Webhosting diensten

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Lucas » 15 okt 2007, 08:23

lifeguard schreef:
Salomon schreef:Beide gevallen lag het aan de ISP. Bas heeft gedaan wat hij kon, en dat kan je ook bij een professionele server overkomen.
Kan, alleen verliezen ze daarbij wel klanten.
Teminste, ik zou het niet prettig vinden om 2x in een week er uit teliggen en 9 van de10 x een trage site te hebben.

Niets tegen bas. Vind het knap wat die allemaal kan.
Maar voor een professioneel iets, ... daar mag je beter van verwachten.
Hier zou ik kunnen zeggen: Dat is het nadeel van een gratis hosting. Bas doet zijn best een zo'n vlekkeloze service van te maken, maar het is nou eenmaal neergezet door een particulier. Er staat maar 1 iemand iedereen te bedienen....Hij heeft zelfs php en mySQL, hij zorgt ervoor dat alles up-to-date is én geen advertenties. Hij heeft...1 server perhaps, en daar draaien héééél wat forums op. Dus ik vind het meer dan redelijk. Je kan altijd naar Freewebs gaan of funpic.org gaan, maar daar verpesten bijvoorbeeld advertenties heel wat van het surfplezier..

wimsito
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 jul 2007, 07:27

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door wimsito » 15 okt 2007, 17:46

Stem compleet met je in lucas...

Bas levert fantastisch werk, en fantastische mogelijkheden, alleen spijtig van die downtimes natuurlijk

Maar idd, de reclame van funpic is zéér ergelijk... voor de lol eens een account aangemaakt... gewoon NIET TE DOEN...

Gebruikersavatar
Irvine
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 dec 2007, 00:50

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Irvine » 22 dec 2007, 16:11

Hallo, ik heb een vraagje naar aanleiding van mijn wens om een nieuw forum te starten. Helaas heb ik niet al teveel van de codes die phpBB vormen, maar ben ik bereid een heleboel te lezen om dingen te begrijpen. Bijna een jaar lang zit ik bij een gratis forumprovider waar ik zeer tevreden mee ben, maar het heeft echter zijn beperkingen als klant. Zo kan ik bijvoorbeeld geen eigen stijlen toevoegen en kan ik niet aan de code sleutelen. Zijn er forumproviders die voldoen aan de volgende criteria:

- phpBB (bij voorkeur al 3.0 als het beschikbaar is, maar 2.0.22 is geen probleem aangezien het later tot 3.0 geupdate kan worden)
- Een domeinnaam eindigend op .nl, .net, .eu of wat dan ook (domeinnaam is nog nader te bepalen)
- Zelf stijlen toevoegen/aanmaken en aanpassingen in templates maken
- Reclamevrij
- Zelf aan de code kunnen veranderen van mijn individuele forum (bijvoorbeeld een kalender toevoegen. Dit is echter geen must en ik denk eigenlijk dat dit niet eens haalbaar is omdat het effect zal hebben op alle andere fora van dezelfde provider)
- Snel en betrouwbaar (in de zin van: niet down gaan)
- Veel smileys en dergelijken kunnen toevoegen

Het zijn inderdaad veel eisen en waarschijnlijk zijn sommige niet realiseerbaar. Het komt erop neer dat ik het forum een beetje zelf wil inrichten, uiteraard tegen betaling maximaal oplopend tot 60 euro per jaar (tenzij er een forumprovider met kop en schouders bovenuit steekt die duurder is). Mijn vraag is dus of er aanraders zijn om een goed forum te beginnen wat natuurlijk tegen betaling is, waar veel ruimte beschikbaar is. Bij voorbaat dank.

Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 mei 2006, 20:30
Locatie: De kelder van Dhr. J. Fritzl
Contacteer:

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Jan » 22 dec 2007, 16:59

Zoiets ga je denk ik nooit vinden.

"Zelf stijlen toevoegen"
=> Zou teveel mensen aanzetten om virussen of dergelijke te kunnen uploaden.

"Zelf aan de code kunnen veranderen van mijn individuele forum."
=> Bij een provider kan je geen code's van "je individuele forum" veranderen. Alle fora maken van dezelfde code gebruik.

Je zal dus zelf moeten beginnen ;)
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door BetaDevil » 22 dec 2007, 17:04

Jan, het wordt anders bedoelt :roll:

Een goeie hosting is .Bas Hosting (gratis) maar die kan wel eens offline zijn, maar je kunt ook Funpic (ook gratis) gebruiken.

Gebruikersavatar
Irvine
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 dec 2007, 00:50

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Irvine » 22 dec 2007, 17:31

@ Jan, Vandaar dat ik het niet kon vinden :P

Zelf denk ik dat ik toch maar met een betaalde forumhoster zal werken. Die lijken mij sneller en betrouwbaarder en sowieso heb ik liever een eigen domeinnaam en een reclamevrij forum. Freehostia.com en daarvan de "Value" optie lijkt mij een aantrekkelijk aanbod. Is deze site al bekend en zijn daar dingen bekend over? (zowel positief als negatief)

Ik weet eigenlijk nog niet of ik het verhaal goed begrepen heb als ik deze optie aanneem. Dit is wat ik begrepen heb: Voor 20.19 euro per jaar krijg ik een domeinnaam eindigend op freehostia.com en met 10 euro extra is het freehostia gedeelte weg (in dit voorbeeld doe ik alsof het http://www.widmhosting.com is). Hierop kan ik phpBB 3.0 installeren en kan ik als forumprovider fungeren. http://www.widmhosting.com is echter niet het forum zelf, want ik ben als het ware mijn eigen forumprovider. Via deze site moet ik dan dus een eigen forum aanmaken en ik kan zelf het forum (bijvoorbeeld http://www.widm.net) creëren. Widmhosting.com is dan waar ik alle veranderingen in de templates en codes doe, en hetgeen waarop phpBB 3.0 geinstalleerd is. http://www.widm.net is het reclamevrije forum dat widmhosting.com als forumprovider heeft.

Heb ik het correct begrepen? :P

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Salomon » 22 dec 2007, 17:34

Funpic heeft weer ontiegelijk veel reclame, niet doen dus. Je kan beter gewoon een betaalde host nemen, Misschien is dit iets?http://www.transip.nl/products/virtual/ en dan de pico of micro, is ruim genoeg.

Gebruikersavatar
Irvine
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 dec 2007, 00:50

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Irvine » 22 dec 2007, 17:46

Mijn eerste indruk is dat dat ook zeker een goede optie is :) Is daar de reclame weg te kopen en klopt het verhaal in de vorige post?

P.S. Wat wordt er bedoeld met Bandwidth op freehostia, en op Transip het aantal "emails "en de "datalimiet"

Gebruikersavatar
Gamemaniak
Berichten: 1747
Lid geworden op: 14 nov 2005, 19:03
Locatie: Westdorpe
Contacteer:

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Gamemaniak » 22 dec 2007, 17:46

Zelf zit ik bij http://www.one.com ook heel voordelig ;)

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Salomon » 22 dec 2007, 17:48

Irvine schreef:Mijn eerste indruk is dat dat ook zeker een goede optie is :) Is daar de reclame weg te kopen en klopt het verhaal in de vorige post?

P.S. Wat wordt er bedoeld met Bandwidth op freehostia, en op Transip het aantal "emails "en de "datalimiet"
Reclame heb je niet bij transip, en ik zou zeker voor transip gaan ipv funpic als je tussen die twee moet kiezen.
Aantal emails = aantal emailadressen (bla@sitenaam.nl/eu/org/etc, etc)
Datalimiet = Stel, je hebt een pagina van 5 mb. Met een 100 mb datalimiet mag die pagina 20 keer opgevraagd worden.

Gebruikersavatar
Irvine
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 dec 2007, 00:50

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Irvine » 22 dec 2007, 18:38

Irvine schreef:@ Jan, Vandaar dat ik het niet kon vinden :P

Zelf denk ik dat ik toch maar met een betaalde forumhoster zal werken. Die lijken mij sneller en betrouwbaarder en sowieso heb ik liever een eigen domeinnaam en een reclamevrij forum. Freehostia.com en daarvan de "Value" optie lijkt mij een aantrekkelijk aanbod. Is deze site al bekend en zijn daar dingen bekend over? (zowel positief als negatief)

Ik weet eigenlijk nog niet of ik het verhaal goed begrepen heb als ik deze optie aanneem. Dit is wat ik begrepen heb: Voor 20.19 euro per jaar krijg ik een domeinnaam eindigend op freehostia.com en met 10 euro extra is het freehostia gedeelte weg (in dit voorbeeld doe ik alsof het http://www.widmhosting.com is). Hierop kan ik phpBB 3.0 installeren en kan ik als forumprovider fungeren. http://www.widmhosting.com is echter niet het forum zelf, want ik ben als het ware mijn eigen forumprovider. Via deze site moet ik dan dus een eigen forum aanmaken en ik kan zelf het forum (bijvoorbeeld http://www.widm.net) creëren. Widmhosting.com is dan waar ik alle veranderingen in de templates en codes doe, en hetgeen waarop phpBB 3.0 geinstalleerd is. http://www.widm.net is het reclamevrije forum dat widmhosting.com als forumprovider heeft.

Heb ik het correct begrepen? :P
Klopte dit verhaal trouwens of nog niet helemaal? ;)

Gebruikersavatar
Irvine
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 dec 2007, 00:50

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Irvine » 23 dec 2007, 02:13

Na lang zoeken en na advies van een informatica-student lijkt het erop alsof ik http://www.leaseweb.nl ga doen. Voor 2.99 (excl. btw) biedt het het volgende aan:

ASP: Nee
Backup: Ja
CGI/PERL: Ja
DNS Management: Ja
E-mail Alias: 100
E-mail Autoresponder: Ja
E-Mail bSMTP: €4,50/mnd
E-mail Catchall: Ja
E-mail Forward: 50
Firewall: Ja
Frontpage: Nee
FTP: Ja
Helpdesk: Ja
MSSQL: Nee
phpMyAdmin: Ja
Schijfruimte: 100MB
SSH: Nee
SSI: Nee
SSL: €9,99/mth
Statistieken: Nee
Subdomeinen: 5
ASP.NET: Nee
Dataverkeer: 50GB
E-mail POP3: 10
Webmail: Ja
Virus/Spamfilter: Ja
MySQL: 1
PHP: Ja
Control Panel: Plesk
Looptijd: 12 maanden

Is LeaseWeb bekend en zijn er mensen hier die er enige kennis over beschikken en het een goede optie vinden? Of is het geen geschikte webhost om phpBB 3.0 te gebruiken?

Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 mei 2006, 20:30
Locatie: De kelder van Dhr. J. Fritzl
Contacteer:

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Jan » 23 dec 2007, 10:05

Zo te zien ziet dat er goed uit, maar je zou toch nog eens kunnen navragen voor de overige.
Dit zijn alle features die je nodig hebt:
ElbertF schreef: Wat heb je nodig om phpBB3 te draaien?
  • Een webserver of webhosting onder elk besturingssysteem dat PHP ondersteund.
  • Een SQL database systeem, als..
    • MySQL 3.23 of daarboven (MySQLi ondersteund)
    • PostgreSQL 7.3+
    • SQLite 2.8.2+
    • Firebird 2.0+
    • MS SQL Server 2000 of daarboven (direct of via ODBC)
    • Oracle
  • PHP 4.3.3+ (>=4.3.3, >4.4.x, >5.x.x, >6.0-dev (compatibel)) met ondersteuning voor het database systeem dat je wilt gebruiken.
  • getimagesize()functie moet ingeschakeld zijn
  • Deze optionele modules zorgen voor extra's bij je phpBB3, niet persé nodig. Toch leuk!
    • zlib Compression ondersteuning
    • Remote FTP ondersteuning
    • XML ondersteuning
    • Imagemagick ondersteuning
    • GD ondersteuning
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

Gebruikersavatar
Irvine
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 dec 2007, 00:50

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Irvine » 24 dec 2007, 01:01

Zelf twijfel ik nog tussen LeaseWeb en One.com.
Gamemaniak schreef:Zelf zit ik bij http://www.one.com ook heel voordelig ;)
Zou je je ervaringen met one.com willen delen (zowel positief als negatief)? Ik heb namelijk nog drie vragen waar je hopelijk op kan beantwoorden.

1) Zijn bijvoorbeeld alle criteria van "Wat heb je nodig om phpBB3 te draaien?" beschikbaar?
2) Een oprichting van het nieuwe forum op 1 januari 2008 lijkt me ideaal. Is dat haalbaar qua tijd met one.com?
3) Op jouw forum, refreshtopic.nl, is reclame aanwezig. Is deze weg te halen? (Zo ja, waarom zijn ze uberhaupt op je forum ;) )

nickdhnick
Berichten: 632
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:38
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door nickdhnick » 24 dec 2007, 01:48

1) Zijn bijvoorbeeld alle criteria van "Wat heb je nodig om phpBB3 te draaien?" beschikbaar?
Ja, je kan er phpBB3 op draaien

2) Een oprichting van het nieuwe forum op 1 januari 2008 lijkt me ideaal. Is dat haalbaar qua tijd met one.com?
hiervoor moet je even op de site zelf kijken, waarschijnlijk is het haalbaar

3) Op jouw forum, refreshtopic.nl, is reclame aanwezig. Is deze weg te halen? (Zo ja, waarom zijn ze uberhaupt op je forum ;) )
Die reclame hebben we er zelf op gezet. dat is van Google Adsense, als mensen daarop klikken krijgen wij daarvoor een kleine vergoeding van Google, je hebt dit ook van andere bedrijven.
Je webhosting bij one.com is geheel reclame vrij, dus maak je daar maar geen zorgen over

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Lucas » 24 dec 2007, 02:41

nickdhnick schreef:1) Zijn bijvoorbeeld alle criteria van "Wat heb je nodig om phpBB3 te draaien?" beschikbaar?
Ja, je kan er phpBB3 op draaien

2) Een oprichting van het nieuwe forum op 1 januari 2008 lijkt me ideaal. Is dat haalbaar qua tijd met one.com?
hiervoor moet je even op de site zelf kijken, waarschijnlijk is het haalbaar

3) Op jouw forum, refreshtopic.nl, is reclame aanwezig. Is deze weg te halen? (Zo ja, waarom zijn ze uberhaupt op je forum ;) )
Die reclame hebben we er zelf op gezet. dat is van Google Adsense, als mensen daarop klikken krijgen wij daarvoor een kleine vergoeding van Google, je hebt dit ook van andere bedrijven.
Je webhosting bij one.com is geheel reclame vrij, dus maak je daar maar geen zorgen over
1 Jan. ga je niet meer redden. Een .nl domein vereist ook nog een handtekening en een "contract". En dat zal niet binnen 7 dagen geregeld zijn. Vooral niet rond deze tijd.

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Salomon » 24 dec 2007, 09:18

Dit is prima haalbaar, ik had laatst een .nl domein op vrijdagavond aangevraagd, maandag wassie klaar, eerder zelfs.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20299
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Paul » 24 dec 2007, 09:56

Lucas schreef:
nickdhnick schreef:1) Zijn bijvoorbeeld alle criteria van "Wat heb je nodig om phpBB3 te draaien?" beschikbaar?
Ja, je kan er phpBB3 op draaien

2) Een oprichting van het nieuwe forum op 1 januari 2008 lijkt me ideaal. Is dat haalbaar qua tijd met one.com?
hiervoor moet je even op de site zelf kijken, waarschijnlijk is het haalbaar

3) Op jouw forum, refreshtopic.nl, is reclame aanwezig. Is deze weg te halen? (Zo ja, waarom zijn ze uberhaupt op je forum ;) )
Die reclame hebben we er zelf op gezet. dat is van Google Adsense, als mensen daarop klikken krijgen wij daarvoor een kleine vergoeding van Google, je hebt dit ook van andere bedrijven.
Je webhosting bij one.com is geheel reclame vrij, dus maak je daar maar geen zorgen over
1 Jan. ga je niet meer redden. Een .nl domein vereist ook nog een handtekening en een "contract". En dat zal niet binnen 7 dagen geregeld zijn. Vooral niet rond deze tijd.
Zover ik weet hoef je voor nieuw te registeren domeinen dat contract niet meer in te leveren. Verder wordt tegenwoordig iedere 2 uur de DNS zone geupdated, waardoor je domein in principe binnen 2 uur kan werken.

lifeguard
Berichten: 2861
Lid geworden op: 05 jul 2005, 08:20
Locatie: Dakloos
Contacteer:

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door lifeguard » 24 dec 2007, 10:32

Vaak kan je zo'n contract ook digitaal ondertekenen en is het in 5 minuten gedaan.
Dus 7 dagen red jemakkelijk.
Al hoeft het zoals paul zegt niet bij iedereen.
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Gebruikersavatar
Irvine
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 dec 2007, 00:50

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Irvine » 24 dec 2007, 18:14

Ai, dat wordt opschieten dus. Eerst nog een forumnaam verzinnen ;) Hoe kan je tot een forum.iets.nl naam komen?

P.S.: Als ik het nu de domeinnaam aanvraag, heb ik toch een lege database waarop ik phpBB moet installeren? En op het moment dat ik phpBB heb geinstalleerd is mijn forum meteen online, klopt dat?

Gesloten