webwinkel

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
roze
Contacteer:

webwinkel

Bericht door roze » 15 jan 2007, 21:28

Een vriendin van mij vroeg mij naar de mogelijkheden van het opzetten en beheren van een webwinkel.

Wie heeft hier ervaringen mee? Zijn er free CMS sytemen voor zoiets?
Zijn er softwarebureau' s die eenvoudige oplossingen hiervoor hebben?

Ik vond:
http://www.jekety.net/
http://www.site4you.nl/

Ervaringen?

Groet,
Rob Zeijen, Valkenswaard

Afbeelding

Epox
Contacteer:

Bericht door Epox » 15 jan 2007, 21:33

:arrow: http://www.oscommerce.nl/

Prima stukje opensource software.

Shibby

Bericht door Shibby » 17 jan 2007, 13:20

Je kan hem natuurlijk nog altijd zelf schrijven, veel werk is het echt niet. Je laat een layout maken en je plakt gewoon je zelfgeschreven scripts erop.
Als je werkt met opensource software dan heb je er vaak toch enorm veel werk mee om ze te configureren naar je eigen wensen (of die van een klant).
Wat dan trouwens ook zorgt voor een niet originele layout.

Shibby.

Epox
Contacteer:

Bericht door Epox » 17 jan 2007, 16:26

Shibby schreef:Je kan hem natuurlijk nog altijd zelf schrijven, veel werk is het echt niet.
Kan ik je echt niet aanraden. Als je geen professioneel scripter bent moet je hier niet aan beginnen, het gaat om betaalverkeer en dat moet 100% veilig zijn.

aart

Bericht door aart » 17 jan 2007, 19:40

Epox schreef:
Shibby schreef:Je kan hem natuurlijk nog altijd zelf schrijven, veel werk is het echt niet.
Kan ik je echt niet aanraden. Als je geen professioneel scripter bent moet je hier niet aan beginnen, het gaat om betaalverkeer en dat moet 100% veilig zijn.
Inderdaad, secure transacties kun je dan niet garanderen.
Oscommerce vind ik persoonlijk een moeilijke shop, makkelijker voor 100 euro is mijnwebwinkel

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 17 jan 2007, 21:25

Wil je zeggen dat opensource spul dan wel veilig is?

aart

Bericht door aart » 17 jan 2007, 21:39

paul schreef:Wil je zeggen dat opensource spul dan wel veilig is?
Voordat we offtopic ons gaan concentreren op oscommerce, het heeft wel zijn reputatie en er draaien duizenden winkels op.
Maar vergelijk eens voor de gein het forum van oscommerce en mijnwebwinkel oid .
Oscommerce heeft een gigantisch forum met mega veel problemen....

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 17 jan 2007, 22:03

al-in schreef:
paul schreef:Wil je zeggen dat opensource spul dan wel veilig is?
Voordat we offtopic ons gaan concentreren op oscommerce, het heeft wel zijn reputatie en er draaien duizenden winkels op.
Maar vergelijk eens voor de gein het forum van oscommerce en mijnwebwinkel oid .
Oscommerce heeft een gigantisch forum met mega veel problemen....
Het beste, goedkoopste (Uitendelijk ;)), en veiligste is het laten ontwikkelen voor een systeem op maat. Niet een standaard systeem, voldoet nooit helemaal aan je wensen, en kans op exploits is stuk groter.

Bee

Bericht door Bee » 17 jan 2007, 22:05

Als het om veiligheid gaat is er weinig verschil tussen Closed Source en Open source hoor, en ook tussen betaald en gratis is er weinig verschil.

Het gaat hier wel om geldbetalingen, iets wat met de groots mogelijke veiligheid moet gebeuren, en in dat geval durf ik zelfs te beweren dat het misschien beter is als er Closed Source software wordt gebruikt. De code ligt dan niet op straat, en mocht er dan een veiligheidlek in zitten, dan hoeft niet iedereen meteen te weten hoe die werkt. Zaak is natuurlijk wel dat de makers het niet laten versloffen.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 17 jan 2007, 22:06

Bee schreef:Als het om veiligheid gaat is er weinig verschil tussen Closed Source en Open source hoor, en ook tussen betaald en gratis is er weinig verschil.

Het gaat hier wel om geldbetalingen, iets wat met de groots mogelijke veiligheid moet gebeuren, en in dat geval durf ik zelfs te beweren dat het misschien beter is als er Closed Source software wordt gebruikt. De code ligt dan niet op straat, en mocht er dan een veiligheidlek in zitten, dan hoeft niet iedereen meteen te weten hoe die werkt. Zaak is natuurlijk wel dat de makers het niet laten versloffen.
Ook de code van closed source is met bepaalde tools achter te komen, ook als het encoded is :). Het enigste echt veilige is wanneer je het zelf (laat) ontwikkelen, en dan niet doorverkoopt, niemand anders heeft dan de source, en kan dus eventueele bugs niet zien.

Bee

Bericht door Bee » 17 jan 2007, 22:10

Dat klopt, maar houdt zowieso de Scriptkiddies al buiten de deur :wink:
... Maar ik modereer (nog) niet.

aart

Bericht door aart » 17 jan 2007, 22:16

paul schreef:
Bee schreef:Als het om veiligheid gaat is er weinig verschil tussen Closed Source en Open source hoor, en ook tussen betaald en gratis is er weinig verschil.

Ook de code van closed source is met bepaalde tools achter te komen, ook als het encoded is :). Het enigste echt veilige is wanneer je het zelf (laat) ontwikkelen, en dan niet doorverkoopt, niemand anders heeft dan de source, en kan dus eventueele bugs niet zien.
Met alle respect Paul, jij bent niet dom maar ga jij het wiel opnieuw uitvinden ?
Met Ideal heb je in principe niks te vrezen en wat wordt de toekomst?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 17 jan 2007, 22:29

al-in schreef:
paul schreef:

Met alle respect Paul, jij bent niet dom maar ga jij het wiel opnieuw uitvinden ?
Ja, als ik voor veiligheid wil, script ik het zelf. Dan weet ik ZEKER dat ik een veilig script heb, wat voldoet aan de eisen die ik zelf kwa veiligheid stel.

aart

Bericht door aart » 17 jan 2007, 23:41

paul schreef:
al-in schreef:
paul schreef:Ook de code van closed source is met bepaalde tools achter te komen, ook als het encoded is :). Het enigste echt veilige is wanneer je het zelf (laat) ontwikkelen, en dan niet doorverkoopt, niemand anders heeft dan de source, en kan dus eventueele bugs niet zien.
Ja, als ik voor veiligheid wil, script ik het zelf. Dan weet ik ZEKER dat ik een veilig script heb, wat voldoet aan de eisen die ik zelf kwa veiligheid stel.
Kijk, daar heb ik wat aan, neem ff contact op aub ;-)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 18 jan 2007, 07:25

Ehm waarvoor? Ik heb niet ergens gezegt dat ik iets ga maken voor je? Wanneer je iets door me gemaakt wilt laten hebben kan je een offerte op me site aanvragen.

Plaats reactie