Antwoorden op vragen
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Antwoorden op vragen
Tot 3x aan to heb ik een vraag hier gesteld. Ikzelf ben net bezig met phpbb en mijn niveau is dus niet zo hoog, alsmede de vragen. Mijn vragen worden volop gelezen, maar krijg totaal geen response.....
Zijn de vragen moeilijk, zijn de vragen onzinnig, heeft men geen zin om te antwoorden, of wat is hier de reden van?
Antwoorden Bekeken Laatste bericht
0 8 16 nov 2006 18:13:00
0 39 25 okt 2006 08:49:05
0 53
Zijn de vragen moeilijk, zijn de vragen onzinnig, heeft men geen zin om te antwoorden, of wat is hier de reden van?
Antwoorden Bekeken Laatste bericht
0 8 16 nov 2006 18:13:00
0 39 25 okt 2006 08:49:05
0 53
Het zijn lastige vragen die veel tijd innemen en niet altijd even duidelijk zijn omschreven. Al met al... ah wel je snapt me vast.
Reageer er nog eens op misschien wat anders omschreven.

Laatst gewijzigd door Stef op 16 nov 2006, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Kan zijn, maar wij hebben ook nog een leven dan de hele dagen op het forum zitten.
Ten eerste, mensen werken, gaan naar school, bezoeken andere forum en hebben soms ook nog een sport. Daarbij is het dus onmogelijk om door iemand op iedere vraag een antwoord te vinden die zinvol is.
Geduld is hierbij een gezonde zaak!
Ten eerste, mensen werken, gaan naar school, bezoeken andere forum en hebben soms ook nog een sport. Daarbij is het dus onmogelijk om door iemand op iedere vraag een antwoord te vinden die zinvol is.
Geduld is hierbij een gezonde zaak!
Uiteraard is geduld een schone zaak, ik verwacht ook niet direct antwoord op mijn laatste vraag, maar de andere twee zijn al maanden oud en bijna 40 resp. 50 x gelezen !!!!!! Als de vraag niet duidelijk is, kan men om opheldering vragen of aanvullende informatie vragen, ik ben hier degene die hulp zoekt en zal dan ook meer dan blij zijn om meer info te geven indien nodig. De 2 oude vragen zijn ook niet echt meer van toepassing inmiddels, maar ik kwam er zo op omdat ik toevallig even mijn eigen berichten ging bekijken en toen ik de aantallen las (gelezen vs de antwoorden) schrok ik wel. Ik kom op zeer veel fora, maar daar waar een activiteit als op deze is, krijg je ook nagenoeg altijd antwoord op je vargen, ook niet altijd direct, maar wel in enkele dage. Het is geen verwijt, maar het viel me gewoon op....
Er wordt hier uberhaubt weinig beantwoord en er is al helemaal geen variatie in, lijkt mij toch wel een "probleem".Stef schreef:Het zijn lastige vragen die veel tijd innemen en niet altijd even duidelijk zijn omschreven. Al met al... ah wel je snapt me vast.Reageer er nog eens op misschien wat anders omschreven.
... Maar ik modereer (nog) niet.
Helaas is niet iedereen het altijd met iedereen eens. Maarja, ik ga me er maar niet mee bemoeien.Bee schreef:Er wordt hier uberhaubt weinig beantwoord en er is al helemaal geen variatie in, lijkt mij toch wel een "probleem".Stef schreef:Het zijn lastige vragen die veel tijd innemen en niet altijd even duidelijk zijn omschreven. Al met al... ah wel je snapt me vast.Reageer er nog eens op misschien wat anders omschreven.
Ik ben mijn humor al lang verleden ergens verloren volgens mijsvennson schreef:Oké alweer een humor-repair topic ? Sommige vragen zijn gewoon makkelijker en leuker te beantwoorden dan andere.
Ook zijn sommige vragen zo onduidelijk dat ik de moeite niet neem te antwoorden. 8)

Je tweede punt begrijp ik helemaal niet, juist dan hoor je te reageren, met de vraag of hij/zij het misschien beter kan uitleggen, en je kan altijd (Diepgang*) vragen of jouw interpretatie van de tekst klopt.
* Hiervoor heb je een bepaalde manier van denken nodig wat verder gaat dan feiten stampen.
... Maar ik modereer (nog) niet.
-
- Contacteer:
Sommige mensen zijn niet in staat om zich goed te verwoorden, denk juist dan een schone taak voor een beheerder/moderator om via een gerichte vraag stelling er achter te komen wat de vraag steller zijn probleem is en/of wat deze nu precies bedoeld.svennson schreef:
Ook zijn sommige vragen zo onduidelijk dat ik de moeite niet neem te antwoorden. 8)
Je antwoord komt voor mij nog al bot over...

http://www.arcadepunt.nl meer dan 23.000 flashgames
-
Ik denk juist dat de makkelijke vragen wel beantwoord worden, en de moeilijkere (bijvoorbeeld de zeldzamere mods die niet in overvloed gebruikt worden) niet beantwoord worden, hetzelfde met bijzondere situaties. Blijkbaar worden de topics met "hoe verander ik mijn logo" wel beantwoord, terwijl iedereen hier altijd op zit te zeuren dat ze zoekfunctie moeten gebruiken (en terecht, maar toch
)
Support moet er juist voor de mensen zijn die bijzondere situaties hebben, die overal gezocht hebben en nergens een antwoord kunnen vinden, maar dat is maar mijn bescheiden mening.

Support moet er juist voor de mensen zijn die bijzondere situaties hebben, die overal gezocht hebben en nergens een antwoord kunnen vinden, maar dat is maar mijn bescheiden mening.
Dit ben ik wel met je eens, maar beter een "onzin" antwoord dan helemaal geen antwoord. Indien er namelijk een "onzin" antwoord is geplaatst, is er altijd wel iemand die dat zeer snel weer corrigeert....paul schreef:Maar dan moeten er wel mensen zijn die die vragen kunnen (En willen in sommige gevallen) beantwoorden, en niet mensen zijn die "onzin" antwoorden gaan geven.
Ik heb zelf ook een paar reacties gehad op problemen die ik had geplaatst, maar het grootste mysterie is nooit beantwoord geweest (ook niet door de experts). Het probleem is inmiddels opgelost (notabene door iemand die geen forum draait, maar gewoon eens in de database heeft gekeken).
Niettemin hebben de paar reacties mij wel verder geholpen (ook al vind ik het vreemd dat sommige mensen dus niet op een PM reageren, zelfs als ik daarvoor op hun eigen website registreer).
Ik weet dat er altijd al een kloof is geweest tussen programmeurs en gebruikers, aangezien de denkwijze vaak verschilt door het simpele feit dat een gebruiker nu eenmaal vanuit een ander oogpunt denkt dan een programmeur.
Het zou de programmeur/expert echter sieren indien die ook de tijd neemt om eens vanuit het oogpunt van de vragende gebruiker te kijken naar hun eigen berichten. Ik denk dat ze dan sommige reacties wel beter zullen begrijpen van mensen die hun probleem hier plaatsen (hoe dom dat voor experts ook mag zijn).
Ik begrijp best dat de experts (vaak programmeurs) meer te doen hebben dan alleen maar berichten te beantwoorden van "domme gebruikers", maar dat zijn wel de mensen die gekozen hebben om JULLIE software te gebruiken. Dat er problemen zijn na installatie geeft aan dat er best wel wat verbeterd kan worden (anders waren die problemen er niet)...
Misschien is het ook een idee om mensen die fouten maken uit te leggen WAT ze precies verkeerd doen (of gedaan hebben). Dit is voor andere gebruikers weer misschien net genoeg om "hun" probleem weer op te lossen... (zo ben ik ook aan de meeste van mijn oplossingen gekomen).
Tot slot wil ik ook nog een compliment uitdelen aan iedereen die belangeloos hun tijd steken in het helpen van anderen. Ik heb zelden zo'n uitgebreide support gezien (zowel nationaal als internationaal) als bij deze software... Vandaar ook dit (lange) bericht in de hoop dat deze support nog beter wordt dan die nu (al) is...
Is getekend:
Een beginnende PHPbb-gebruiker die nog elke dag leert van alle berichten.
- Carlo Claessen
een kleine aanvulling hierop, het leeuwendeel van het team hier zijn niet de progammeurs zoals je dat noemt, die vind je veelal op phpbb.com, we hebben er wel enkele hier op het forum rondzweven waaronder bart, echter bart is een man van weinig tijd en geeft het beheer in de handen van ons.
verder ben ik deze topic aan het volgen alenkele dagen, wat me opvalt is het modder gooien en alle steken onder water zal ik maar zeggen.
ik zal nogmaals herhalen wat ik in andere berichten ook al eens heb gezegd maar probeer het iets duidelijker te verwoorden dan
het klagen over dat er niet geantwoord wordt dor het team of zo wordt aangehaald maar er word niet echt rekening gehouden dat iedereen, zowel team leden als niet team leden ook prive levens leiden.
we zijn daarom ook blij met actieve supportende leden die meehelpen, er is echter nergens een moet in dit verhaal.
op de achtergrond gebeuren momenteel ook meerdere dingen die jullie niet zien, daarom zijn we dus ook blij dat er leden zijn die leden helpen.
een woord van dank hiervoor is zeker op zijn plaats.
zoals ik ook heb gemerkt is dat er de laatste tijd meerdere persoonlijke vetes zijn, mij hebben ze vroeger aangeleerd deze intern op te lossen en niet heel de wereld erbij te betrekken zal ik maar zeggen, een duidelijke en klare oproep dus hiervoor om die dingen buiten phpbb.nl te houden.
dit alles zal ook meehelpen dus aan sfeerverbetering, waar diverse ook over klagen.
het klinkt wat bars misschien bij deze maar graag herinner ik jullie eraan dat we een support forum zijn en geen babbelhoek, daarvoor verwijs ik jullie graag na andere foraas, zoals bekend bijvoorbeeld spammersheaven of funnyforums om enkele voorbeelden te noemen.
ik wil dus niet zeggen dat er niet gechit chat kan worden hier of dat het niet de bedoeling is om strak support te zijn, als echter de grenzen verplaatsen en persoonlijke meningsverschillen over phpbb.nl worden uitgevochten dan denk ik dat we verkeerd bezig zijn en moeten we dadelijk dus echt gaan overwegen om bepaalde secties te gaan sluiten.
dit alles type ik liever niet, ik ben liever op de achtergrond actief met zaken regelen dan dat ik van dit soort langdradige berichten type, geloof me 1 ding ik haat lange verhalen typen, vooral als die ook kritische punten bevatten zoals deze.
ik hoop dat er nu wat meer duidelijkheid is.
effe voor alle duidelijkheid, ik reflecteer hier nu dus mijn gevoel en preek dus namens mijzelf.
dingen die ik zie die ik lees en dingen die ik ook hoor.
laten we dus gewoon respect hebben voor elkaar
grtz Carlo
verder ben ik deze topic aan het volgen alenkele dagen, wat me opvalt is het modder gooien en alle steken onder water zal ik maar zeggen.
ik zal nogmaals herhalen wat ik in andere berichten ook al eens heb gezegd maar probeer het iets duidelijker te verwoorden dan
het klagen over dat er niet geantwoord wordt dor het team of zo wordt aangehaald maar er word niet echt rekening gehouden dat iedereen, zowel team leden als niet team leden ook prive levens leiden.
we zijn daarom ook blij met actieve supportende leden die meehelpen, er is echter nergens een moet in dit verhaal.
op de achtergrond gebeuren momenteel ook meerdere dingen die jullie niet zien, daarom zijn we dus ook blij dat er leden zijn die leden helpen.
zoals ik ook heb gemerkt is dat er de laatste tijd meerdere persoonlijke vetes zijn, mij hebben ze vroeger aangeleerd deze intern op te lossen en niet heel de wereld erbij te betrekken zal ik maar zeggen, een duidelijke en klare oproep dus hiervoor om die dingen buiten phpbb.nl te houden.
dit alles zal ook meehelpen dus aan sfeerverbetering, waar diverse ook over klagen.
het klinkt wat bars misschien bij deze maar graag herinner ik jullie eraan dat we een support forum zijn en geen babbelhoek, daarvoor verwijs ik jullie graag na andere foraas, zoals bekend bijvoorbeeld spammersheaven of funnyforums om enkele voorbeelden te noemen.
ik wil dus niet zeggen dat er niet gechit chat kan worden hier of dat het niet de bedoeling is om strak support te zijn, als echter de grenzen verplaatsen en persoonlijke meningsverschillen over phpbb.nl worden uitgevochten dan denk ik dat we verkeerd bezig zijn en moeten we dadelijk dus echt gaan overwegen om bepaalde secties te gaan sluiten.
dit alles type ik liever niet, ik ben liever op de achtergrond actief met zaken regelen dan dat ik van dit soort langdradige berichten type, geloof me 1 ding ik haat lange verhalen typen, vooral als die ook kritische punten bevatten zoals deze.
ik hoop dat er nu wat meer duidelijkheid is.
effe voor alle duidelijkheid, ik reflecteer hier nu dus mijn gevoel en preek dus namens mijzelf.
dingen die ik zie die ik lees en dingen die ik ook hoor.
grtz Carlo
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien
Hoi machtige goede Bee ik ben er ookBee schreef:Waar in vredesnaam heb je het oversvennson schreef:Ik zie dat je flink je best doet Bee blijven doorgaan !Bee schreef:* Hiervoor heb je een bepaalde manier van denken nodig wat verder gaat dan feiten stampen.

Zo creer je slechte onzinnige support, je moet gewoon weg antwoorden als je het antwoord weet, ga je onzin verkonidigen moet je buiten gaan knikkerenJantaxi schreef:
Dit ben ik wel met je eens, maar beter een "onzin" antwoord dan helemaal geen antwoord. Indien er namelijk een "onzin" antwoord is geplaatst, is er altijd wel iemand die dat zeer snel weer corrigeert....

Normaal een logische reden dat somige mensen ook nog andere bezigheden hebben, moeten we nu medelijden krijgen dat je registreerdt omdat je een antwoord wilt hebben?Jantaxi schreef:
Ik heb zelf ook een paar reacties gehad op problemen die ik had geplaatst, maar het grootste mysterie is nooit beantwoord geweest (ook niet door de experts). Het probleem is inmiddels opgelost (notabene door iemand die geen forum draait, maar gewoon eens in de database heeft gekeken).
Niettemin hebben de paar reacties mij wel verder geholpen (ook al vind ik het vreemd dat sommige mensen dus niet op een PM reageren, zelfs als ik daarvoor op hun eigen website registreer).
voor mij is de regel geen pm support, alleen via een forum.
Ben je daar niet mee eens heb ik een mailadres die openbaar is en voor iedereen te vinden is.
Een support forum is voor je te helpen, bij mij gaan support vragen op een support forum voor, dan een prive bericht, als je mail contact hebt is dat een ander aspect, dan kan ik je meteen helpen.
Dus dat is niet vreemd, je pakt het alleen verkeerd aan.
Bart is allang niet meer aktief, alleen voor hosting, meen dat bartje niks meer met phpBB deed?Carlo Claessen schreef:een kleine aanvulling hierop, het leeuwendeel van het team hier zijn niet de progammeurs zoals je dat noemt, die vind je veelal op phpbb.com, we hebben er wel enkele hier op het forum rondzweven waaronder bart, echter bart is een man van weinig tijd en geeft het beheer in de handen van ons.
Modder ik zie toch enigzins dat er punten naar boven worden gegooit die enigzins concluderen op de waarheid?Carlo Claessen schreef: verder ben ik deze topic aan het volgen alenkele dagen, wat me opvalt is het modder gooien en alle steken onder water zal ik maar zeggen.
Waar basseer je dan eigenlijk op met modder gooien?
Maa relden moeten wel leden goed helpen, en niet zomaar wat zeggen, goede support anders licht je de eindgebruiker slecht voor.Carlo Claessen schreef: we zijn daarom ook blij met actieve supportende leden die meehelpen, er is echter nergens een moet in dit verhaal.
De sfeer is al een half jaar hier weg, dat krijg je niet zomaar terug, er zal toch drastisch moeten geken worden naar de uitgangs punten, mischien tijd voor een ideeen potje hier?Carlo Claessen schreef: zoals ik ook heb gemerkt is dat er de laatste tijd meerdere persoonlijke vetes zijn, mij hebben ze vroeger aangeleerd deze intern op te lossen en niet heel de wereld erbij te betrekken zal ik maar zeggen, een duidelijke en klare oproep dus hiervoor om die dingen buiten phpbb.nl te houden.
Dat ben ik met je eens, er worden support reacties gegeven en als ze fout zijn worden mensen af gekraakt, of rare tegen reactie gegeven, ook door gebruikers en door moderators,Carlo Claessen schreef: het klinkt wat bars misschien bij deze maar graag herinner ik jullie eraan dat we een support forum zijn en geen babbelhoek, daarvoor verwijs ik jullie graag na andere foraas, zoals bekend bijvoorbeeld spammersheaven of funnyforums om enkele voorbeelden te noemen.
en in dat laatse geval stuit me dat zeer tegen de borst, moderators moeten zulke reacties negeren ook al is het moeilijk.
Tevens ook niet te zwaar offtopic gaan.
Maar goed ik ga hier niet meer te diep overin ik heb dat al vele keren gezegt, en ja je mag gerust weten ik geef geen support meer,
omdat ik zulke discussies beetje "stront" (sorry voor het taalgebruik) ziek van wordt.
Daarom heb ik deels ook een support forum wat ik altijd met plezier deed ingeruild voor een nadere non phpBB forum.
Sorry dat het zo moest gaan , en ik vindt het ook heel jammer dat er steeds zulke onderwerpen worden geopend.
Maar ik ga er verder niet meer op in.
Dit waren mijn laatse penny wat ik hier over kwijt wil.
En nogmaals ik val niemand aan, ik zeg alleen wat ik er van vindt en wat mijn mening over het algemeen is en wat er veranderd is.
Een hele vriendelijke groet en wens iedereen een goed weekend.
Met vriendelijke groet Raimon!
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
Je hebt gelijk... Ik heb de afgelopen tijd alleen meerdere support-sites van PHPbb bezocht (waaronder de .com bijvoorbeeld) en zie veel reacties van programmeurs en experts waarvan ik (als newbie) wel eens denk dat ze het zijn.Carlo Claessen schreef: een kleine aanvulling hierop, het leeuwendeel van het team hier zijn niet de progammeurs zoals je dat noemt, die vind je veelal op phpbb.com, we hebben er wel enkele hier op het forum rondzweven waaronder bart, echter bart is een man van weinig tijd en geeft het beheer in de handen van ons.
Dit klopt helemaal!Carlo Claessen schreef: het klagen over dat er niet geantwoord wordt dor het team of zo wordt aangehaald maar er word niet echt rekening gehouden dat iedereen, zowel team leden als niet team leden ook prive levens leiden.
Gelieve er echter ook rekening mee te houden dat beginnende beheerders van (vaak nieuwe) PHPbb-forums graag verder willen met hun forum en zo snel mogelijk geholpen willen worden. Als je in de winkel staat, wil je ook liever snel geholpen worden, dan eerst .... min. te wachten?

Als ik even naar mezelf kijk.... Ik werd helemaal GEK van het feit dat ik mijn fiapplegreen stijl niet goed kreeg (en al helemaal van het feit dat mijn SubSilver zwarte schermen gaf daarna). Ik heb toen uren besteed aan het zoeken naar een oplossing (op de diverse support-forums bijvoorbeeld). Het liet me niet met rust.... (het is nu gelukkig opgelost hoop ik)....
Hier ben ik het ook mee eens....Carlo Claessen schreef: we zijn daarom ook blij met actieve supportende leden die meehelpen, er is echter nergens een moet in dit verhaal.
Als ik (met mijn beperkte kennis van PHPbb en mijn inmiddels steeds groter wordende kennis van fiapplegreen

Ik denk dat een onderwerp als dit op zich niet verkeerd is (zolang het maar bij dit onderwerp blijftCarlo Claessen schreef: ik wil dus niet zeggen dat er niet gechit chat kan worden hier of dat het niet de bedoeling is om strak support te zijn, als echter de grenzen verplaatsen en persoonlijke meningsverschillen over phpbb.nl worden uitgevochten dan denk ik dat we verkeerd bezig zijn en moeten we dadelijk dus echt gaan overwegen om bepaalde secties te gaan sluiten.

Je hebt gelijk dat het hier geen "klaaghoek" moet worden, want dat zou jammer zijn. Het is inderdaad een supportforum en geen "afkraakforum".
Ik denk dat zoiets af en toe wel eens nodig is...Carlo Claessen schreef: dit alles type ik liever niet, ik ben liever op de achtergrond actief met zaken regelen dan dat ik van dit soort langdradige berichten type, geloof me 1 ding ik haat lange verhalen typen, vooral als die ook kritische punten bevatten zoals deze.
Maar er is niets tegen kritiek, zolang die maar weer positief bedoeld is...
(en zo lees ik je bericht dus)
En daar sluit ik me heel graag bij aan... :thumb:Carlo Claessen schreef: laten we dus gewoon respect hebben voor elkaar
grtz Carlo
Groeten,
JanTaxi
-
- Contacteer:
Carlo Claessen schreef:
Als jij mijn opmerking richting svenson modder gooien noemt cq steken onder water dan ben ik Sinterklaas... Laughing
Gezien zijn opmerking mag mijn opmerking als opbouwende kritiek beschouwt worden, ga mij niet vertellen en leren wat en hoe een mod zou moeten handelen en hoe het is gesteld met vrijwilligers, zit ik al iets te lang voor op IE...
wizzzzzzzz schreef:
svennson schreef:
Ook zijn sommige vragen zo onduidelijk dat ik de moeite niet neem te antwoorden. Cool
Sommige mensen zijn niet in staat om zich goed te verwoorden, denk juist dan een schone taak voor een beheerder/moderator om via een gerichte vraag stelling er achter te komen wat de vraag steller zijn probleem is en/of wat deze nu precies bedoeld.
Je antwoord komt voor mij nog al bot over... Crying or Very sad
Dit is een advies meer niet..
Carlo Claessen schreef:
grtz Carlo
Uiteraard is dit de basis van alles Goed
(edited, sorry ik wou replyen maar klikte op edit, nog niet geheel wakkers)
Als jij mijn opmerking richting svenson modder gooien noemt cq steken onder water dan ben ik Sinterklaas... Laughing
Gezien zijn opmerking mag mijn opmerking als opbouwende kritiek beschouwt worden, ga mij niet vertellen en leren wat en hoe een mod zou moeten handelen en hoe het is gesteld met vrijwilligers, zit ik al iets te lang voor op IE...
wizzzzzzzz schreef:
svennson schreef:
Ook zijn sommige vragen zo onduidelijk dat ik de moeite niet neem te antwoorden. Cool
Sommige mensen zijn niet in staat om zich goed te verwoorden, denk juist dan een schone taak voor een beheerder/moderator om via een gerichte vraag stelling er achter te komen wat de vraag steller zijn probleem is en/of wat deze nu precies bedoeld.
Je antwoord komt voor mij nog al bot over... Crying or Very sad
Dit is een advies meer niet..
Carlo Claessen schreef:
grtz Carlo
Uiteraard is dit de basis van alles Goed
(edited, sorry ik wou replyen maar klikte op edit, nog niet geheel wakkers)
http://www.arcadepunt.nl meer dan 23.000 flashgames