Hallo,
Ik zal direct maar met de deur in huis vallen: Ik ben geen programmeur en heb ook geen ICT opleiding gevolgd. Wat ik wel heb is een klein internetbedrijf, waarmee ik na mijn studie wil doorgroeien. Ik studeer in juni af en dan is het al zo ver. Nu zit echter met een enorm dilemma.
Ik heb door een goede programmeur een uitgebreid CMS in PHP met MySQL laten ontwikkelen dat nu door 17 klanten wordt gebruikt. Dit zijn echter kleine bedrijven en ik wil graag net als zoveel (startenden) bedrijven ook grotere klanten. Als ik echter na de 15 grootste webdesing bedrijven kijk, werkt slechts 1 en ook nog de kleinste van de groep met PHP. De rest werkt bijna allemaal met ASP.Net en een paar met Java. Dus mij vraag is dan ook: moet ik het CMS helemaal omgooien en opnieuw laten ontwikkelen als ik mij op grote bedrijven wil richten???
Ik heb al meerdere discussie gevolgd in dit forum en andere. Eén van mijn vragen wordt echter niet beantwoord: kiezen grote bedrijven voor ASP.NET omdat dit de beste optie is om verschillende systemen aan elkaar te koppelen? Ik denk van wel, maar ben geen ITer. Het gaat om de koppeling van een webwinkel met bijv. een voorraadbeheersysteem.
Ik las ook in de discussies dat bij een database gestuurde site met enorm veel gebruikers die grote bedirjven vaak hebben MysQL niet voldoet. Is dan een koppeling van PHP en Oracle de oplossing als je toch met PHP wilt blijven werken. Excuses voor dit lange bericht met meerdere vragen, ik hoop dat u mij kunt helpen.
PHP niet goed genoeg voor de groten?
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Dat MySQL niet geschikt is voor grote systemen is een sprookje, bij de NASA gebruiken ze voor de volledige site MySQL, en die database is echt enorm, ik dacht minstens 20 gigabyte.
Ik denk echter dat de meeste mensen ASP.NET gebruiken omdat ze op een Windows server zitten, en die kunnen koppelen met het Windows Netwerk op het bedrijf.
Ik denk echter dat de meeste mensen ASP.NET gebruiken omdat ze op een Windows server zitten, en die kunnen koppelen met het Windows Netwerk op het bedrijf.
... Maar ik modereer (nog) niet.
Het hangt er vanaf wat je ermee wil, wil je snel veel data verwerken dan kan je kiezen voor MySQL, wil je juist veel zakelijke functie's dan wordt PostgreSQL vaak aangeraden en etc. etc. Iedere database type heeft zijn voor- en nadelen.
Over php en asp.net, zoals Bee al aangaf hebben deze een windowsserver, dus of je dat kan gebruiken hangt van je server af.
Over php en asp.net, zoals Bee al aangaf hebben deze een windowsserver, dus of je dat kan gebruiken hangt van je server af.
Bijna 1500 posts!
abcde, je kletst onzin. Juist voor enorme hoeveelheden data is MySQL minder geschikt dan zijn professionele broers, MySQL blinkt juist uit in zijn gebruikersgemak en toegankelijkheid. PostgreSQL biedt meer geavanceerdere functionalteit, "zakelijk" vind ik een vreemde benoeming.
De keus voor ASP.net boven PHP heeft niets te maken met servers; PHP draait immers ook onder Windows en waarom zou een bedrijf geen Linux webservers kiezen als dit de keus voor een ontwikkelomgeving zou ondersteunen?
Ik denk zelf dat ASP.net en Java in grote ondernemingen gebaseerd is op het vertrouwen in resp. Microsoft en Sun. Deze bedrijven bieden brede ondersteuning en hebben een complete omgeving rond hun programmatuur ontwikkeld. Het .NET framework gaat namelijk veel verder dan ASP en C#. De opensource software van Apache, PHP en MySQL heeft simpel gesteld een minder professioneel imago, wat onterecht is imo. Ook PHP is met eigen software goed te koppelen aan bedrijfsprocessen.
andi79, ik denk verder dat je op dit forum verkeerd bent met je vraag. Probeer het eens op Gathering of Tweakers? Daar is eerder ook al veel geschreven over ASP vs PHP, wellicht is jouw stelling daar ook al beantwoord.
De keus voor ASP.net boven PHP heeft niets te maken met servers; PHP draait immers ook onder Windows en waarom zou een bedrijf geen Linux webservers kiezen als dit de keus voor een ontwikkelomgeving zou ondersteunen?
Ik denk zelf dat ASP.net en Java in grote ondernemingen gebaseerd is op het vertrouwen in resp. Microsoft en Sun. Deze bedrijven bieden brede ondersteuning en hebben een complete omgeving rond hun programmatuur ontwikkeld. Het .NET framework gaat namelijk veel verder dan ASP en C#. De opensource software van Apache, PHP en MySQL heeft simpel gesteld een minder professioneel imago, wat onterecht is imo. Ook PHP is met eigen software goed te koppelen aan bedrijfsprocessen.
andi79, ik denk verder dat je op dit forum verkeerd bent met je vraag. Probeer het eens op Gathering of Tweakers? Daar is eerder ook al veel geschreven over ASP vs PHP, wellicht is jouw stelling daar ook al beantwoord.
Hoe kom je aan die data? Als NASA MySQL gebruikt voor z'n site, hoe groot moet die site dan zijn om 20 gig aan data te bevatten?Bee schreef:Dat MySQL niet geschikt is voor grote systemen is een sprookje, bij de NASA gebruiken ze voor de volledige site MySQL, en die database is echt enorm, ik dacht minstens 20 gigabyte.
Het kan best dat ze voor hun site MySQL gebruiken, maar het lijkt me onjuist om te stellen dat ze MySQL voor alle applicaties gebruiken.
Feit is dat MySQL gebruiksvriendelijk is voor eenvoudige applicaties zoals websites. Maar feit is ook dat het een database is die niet geschikt is voor grote applicaties omdat MySQL bepaalde functionaliteiten mist. Voor MySQL 5 werd de database ook instabiel naarmate deze groeide. Met versie 5 heb ik daar nog geen last van gehad, dus wellicht kunnen we dat wegstrepen.
Vergeleken met een zgn. 'proven technology' databases als MSSQL (= SQL server), dan kun je bepaalde criteria gebruiken om te bepalen welke database de voorkeur verdient.
als je je database gaat gebruiken voor het bijhouden van basic klantgegevens en websites, is MSSQL een te krachte database. Wat zonde van het geld is. MySQL geniet dan de voorkeur.
Maar als je, zoals NASA, tig berekeningen per seconde uit moet voeren, data op moet slaan en verwerkingen moet doen op je database, dan kunnen ze daar geen MySQL voor gebruiken omdat die database daar niet geschikt voor is. Daar is die database ook helemaal voor ontwikkeld. Een database als MSSQL, Oracle, DB2 etc. is daar meer voor geschikt.
Als je op google zoekt naar de termen MySQL + bugs, dan schrik je van de aantallen. Vul dit in voor een andere database, dan is het aantal hits aanzienlijk kleiner. Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat MySQL gratis is en veel meer gebruikt wordt, maar het geeft toch te denken.
Het belangrijkste aspect tussen .Net en PHP is dat PHP altijd via online applicaties moet gebeuren. Er moet een server met PHP zijn. Met het .NET framework kun je gewoon applicaties maken in VB en C zonder dat je via buggy applicatie als een browser, met al z'n beperkingen, applicaties en scriptjes aanroept. Met .Net kun je krachtige applicaties maken die hun eigen interface hebben, gecreeerd voor de functie die ze moeten hebben.Mosymuis schreef:De opensource software van Apache, PHP en MySQL heeft simpel gesteld een minder professioneel imago, wat onterecht is imo. Ook PHP is met eigen software goed te koppelen aan bedrijfsprocessen
Ik gebruik zelf ook PHP en MySQL. Het is lekker simpel en ik heb niet meer nodig aan functionaliteit, maar dat neemt niet weg dat er veel krachtigere middelen zijn om bepaalde doelen te bereiken. Het 1 afkraken om het ander beter te laten lijken is onzin, want alles heeft z'n nut en functionaliteit, het is maar net wat je nodig hebt of wat je liever gebruikt.
Zou best kunnen, schijn ik wel vaker te doen.mosymuis schreef:abcde, je kletst onzin.

Ja, ik weet dat php onder Windows draait. Ik bedoelde alleen php draait onder Windows, maar .NET zie je niet op Linux. Bedoelde er verder niets mee.mosymuis schreef: De keus voor ASP.net boven PHP heeft niets te maken met servers; PHP draait immers ook onder Windows en waarom zou een bedrijf geen Linux webservers kiezen als dit de keus voor een ontwikkelomgeving zou ondersteunen?
Bijna 1500 posts!