Pagina 1 van 1
een jaar na opzegging houdt Lycos nog niet op!
Geplaatst: 21 feb 2006, 22:27
door gies
Vorig jaar heb ik in Mei mijn Lycoswebhosting opgezegd.
Ik was zéééééér ontevreden, vaak offline, geen helpdesk, geen mails terug. Erg irritant.
Sinds mei heb ik de betaling ook stop gezet en ineens sinds 2 maanden wordt ineens iedere maand 9,99 van mijn rekening geschreven onder de naam:
REKENING: 43.37.76.927
GLOBAL COLLECT B.V. - BETALINGSKENMERK:
285596134106 LYCOS B.V.
Ik vraag me echt af hoe dat ineens kan ???? ik heb ze nooit een machtiging gegeven!!!
Ik heb op internet gezocht en er zijn heel veel klachten over Global Collect incasso's
Dat er veel klachten zijn over Lycos is algemeen bekend, dat was niets nieuws, zeker niet voor mij.
Heel vreemd allemaal, ik ga natuurlijk de incasse blokkeren, niet dat ik die ooit gegeven hebt ...
Weet iemand meer over dat global collect in samenwerking met Lycos ???
Geplaatst: 21 feb 2006, 22:30
door Bee
Ik weet alleen dat ze mijn contract niet hebben opgeheven alhoewel ik geen verlenging had gevraagd. Daardoor is het domein niet verlopen, wat ik iemand anders had gegund. Het kost mij gelukkig geen geld, maar ik vind het toch een stelletje prutsers...
Geplaatst: 21 feb 2006, 22:32
door obiewan
Inderdaad, ik had bij Lycos ook 2 sites gehost.....
Niets dan ellende, veel offline. geen helpdesk inderdaad en bij het opzeggen/verhuizen van de domeinnaam erg dwarsliggen
Wat betreft het afschrijven van je rekening: je bank berichten dat dat dus niet gemachtigd is!
Geplaatst: 21 feb 2006, 22:38
door -Sabina
ik heb op dit moment ook mijn site bij lycos
ik had in januarie een registratie formulier gestuurd voor een extra domein, had naar een paar dagen op mijn forum gezet dat ik dus trotse eigenaar was van... naam met toenaam...op dat moment heeft iemand zich geregistreerd om te kijken op mijn forum zoek er normaal niks achter(was een ex-admin) en heeft hem zelf bij een ander iets geregistreerd hetzelfde domein, SIDN had mij over de telefoon verteld dat mijn aanmelding al lang binnen had moeten zijn van lycos maar inderdaad het domein nu al was geregistreerd
ik heb lycos hier natuurlijk mailtjes over gestuurd
gisteren kreeg ik na 1 maand eindelijk 1 email terug
sorrie wij kunnen er niks aan doen, u zult een ander domein moeten registreren of ze konden het geld terug sturen
maarja wat doe je er tegen

ze reageren toch op niks
hoop dat jou probleem wel snel opgelost word, want lijkt me erg vervelend steeds die afschrijvingen....

Geplaatst: 21 feb 2006, 22:40
door gies
jeps dat heb ik gedaan, alleen helaas van dec & jan kon het niet meer.
kan alleen van de laatste 31 dagen.
Maar het probleem is dat Global Collect ineens afschrijft, en dan ineens 10 euro ??? terwijl het eerst 6,95 was bij Lycos.
heel erg vreemd.
Geplaatst: 21 feb 2006, 22:46
door Carlo Claessen
Geplaatst: 22 feb 2006, 00:43
door mac-rolec
Je kan het gemachtigd bedrag idd gewoon laten storneren bij je bank, zit wel een tijdslimiet aan.
Geplaatst: 22 feb 2006, 10:03
door Bee
En na dat terugboeken moet je het blokkeren, dat is het belangrijkste. Even bellen met de helpdesk van je bank en het kan geregeld zijn.
Geplaatst: 22 feb 2006, 10:40
door Leipo
Yup, neef van me precies hetzelfde..
Gewoon naar de bank gereden, afschrijven op naam laten blokkeren!
Dus niet alleen op het rekening nummer ( Hebben ze 2 dus haalt die andere het er gewoon van af ).
Daarna zal de helpdesk een keer irritant bellen, geef je gewoon de meeste irritante antwoorden terug en het is opgezegd.
Geplaatst: 22 feb 2006, 12:48
door svenn
gerechtelijke stappen ondernemen ... dat moet je doen. Is verboden volgends de wet , althans hier in België maar dat zal vermoedelijk hetzelfde zijn als in Nederland.
Het probleem is een beetje de omvang van de som....
Geplaatst: 22 feb 2006, 13:30
door Bee
Eigenlijk is het ook wel vreemd. Tenzij in je contract stond dat je een ander bedrijf toestemming gaf geld te incasseren, mag een automatische incasso alleen door het bedrijf gebeuren wat je toestemming geeft tot het contract opbreekt.
Er kloppen meerdere zaken niet:
1. Ander bedrijf dan je zaken deed
2. Na contractbreuk doorgaan met incasseren
Ik zou desnoods even wachten tot de No cure No pay wet is ingevoerd, en daarna gewoon naar de kantonrechter gaan. Lycos heeft vaker wetsovertredingen gedaan.
Geplaatst: 22 feb 2006, 13:42
door Paul
Bee schreef:Eigenlijk is het ook wel vreemd. Tenzij in je contract stond dat je een ander bedrijf toestemming gaf geld te incasseren, mag een automatische incasso alleen door het bedrijf gebeuren wat je toestemming geeft tot het contract opbreekt.
Er kloppen meerdere zaken niet:
1. Ander bedrijf dan je zaken deed
2. Na contractbreuk doorgaan met incasseren
Ik zou desnoods even wachten tot de No cure No pay wet is ingevoerd, en daarna gewoon naar de kantonrechter gaan. Lycos heeft vaker wetsovertredingen gedaan.
Maar geld die wet dan met terugwerkende kracht? Anders zou het toch alleen voor nieuwe gevallen gelden die na de invoering zijn?
Geplaatst: 22 feb 2006, 13:54
door Bee
ja, maar als je een rechtzaak start nadat die wet is ingegaan, geld die wet wel voor jouw rechtzaak

Geplaatst: 22 feb 2006, 14:47
door johan2
kan iemand niet 1 of ander poll tegen lycos beginnen waarvan de resultaten in de media komen
zoiets zou moeten gebeuren tegen lycos
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1543
kijk is op deze link hoeveel mensen klagen over lycos
Geplaatst: 22 feb 2006, 19:09
door svenn
Spijtig maar dat lukt niet ... de acties zijn veel te klein . Dit soort dingen zijn zeer spijtig maar meestal is alle moeite verloren. Geld zie je nooit terug en om hiervoor een rechtzaak te starten.
Geplaatst: 22 feb 2006, 19:17
door Raimon
svennson schreef:Spijtig maar dat lukt niet ... de acties zijn veel te klein . Dit soort dingen zijn zeer spijtig maar meestal is alle moeite verloren. Geld zie je nooit terug en om hiervoor een rechtzaak te starten.
Vergis je niet een een advocaat op no cure no Pay
Daar door kunnen mensen geld terug vragen, vorderen. Werkt het niet hoef je de advocaat niet te betalen
Dan kun je er werk van maken, afhankelijk wat de contractduur voorwaarden zijn (kleine letters).
Mischien verstandig om er toch wat aan te doen of advies te vragen.
Kijk anders eventjes op
http://kopersbelangen.nl daar hebben ze kennis van zaken

, voor belangen van kopers en verkopers.
Succes ermee

Geplaatst: 22 feb 2006, 19:26
door svenn
Raimon schreef:svennson schreef:Spijtig maar dat lukt niet ... de acties zijn veel te klein . Dit soort dingen zijn zeer spijtig maar meestal is alle moeite verloren. Geld zie je nooit terug en om hiervoor een rechtzaak te starten.
Vergis je niet een een advocaat op no cure no Pay
Daar door kunnen mensen geld terug vragen, vorderen. Werkt het niet hoef je de advocaat niet te betalen
Dan kun je er werk van maken, afhankelijk wat de contractduur voorwaarden zijn (kleine letters).
Mischien verstandig om er toch wat aan te doen of advies te vragen.
Kijk anders eventjes op
http://kopersbelangen.nl daar hebben ze kennis van zaken

, voor belangen van kopers en verkopers.
Succes ermee

o dat wist ik niet ... lol