Bee's Bar

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gebruikersavatar
brandsrus
Berichten: 1966
Lid geworden op: 01 jul 2005, 19:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 13 mar 2007, 17:39

Prophecy schreef:Dat was mijn vraag niet, mijn vraag was waarom je hier bent in plaats van op een andere phpBB-site, als het je hier toch niet bevalt?
Omdat dit een officieel phpbb-site is voor Nederland? :roll:

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 13 mar 2007, 17:40

Maar het is hier toch allemaal zo slecht enzo?

Maar ondertussen doe je nog wel steeds moeite om hier je mening te laten horen, in de hoop dat meer mensen je bij je aansluiten? Of wat is nou eigenlijk de bedoeling?

Gebruikersavatar
brandsrus
Berichten: 1966
Lid geworden op: 01 jul 2005, 19:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 13 mar 2007, 17:42

Prophecy schreef:Maar het is hier toch allemaal zo slecht enzo?

Maar ondertussen doe je nog wel steeds moeite om hier je mening te laten horen, in de hoop dat meer mensen je bij je aansluiten? Of wat is nou eigenlijk de bedoeling?
Ik heb nog geen officieel geluid gehoord van het Beheer. Er wordt nooit wat aangedaan en heb nog nooit tegenargumenten gehoord. Tot die tijd ga ik gewoon door. Wie niet horen wil moet het maar voelen.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 13 mar 2007, 17:44

En je denkt serieus dat het beheer zich er ook maar iets van aantrekt als jij op zo'n brutale manier hier commentaar gaat lopen leveren, in een topic wat door de maker zelf als gesloten is aangeduid?

Sorry, maar dan mis je het punt toch enorm. Ik maak me verder niet meer druk over de hektiek omtrend deze problemen....

Gebruikersavatar
brandsrus
Berichten: 1966
Lid geworden op: 01 jul 2005, 19:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 13 mar 2007, 17:50

Suggestietopics worden gesloten. Het beheer lijkt wel of ze de baas zijn en zijn wel erg hardhandig bezig hier.

Ik heb eerst nog afgewacht voordat ik stop met modereren hierzo, nooit word er ook maar een woordje gezegd. Hier wederom ook niet.

Door de brutaliteit van de beheer hier, wekt alleen al de nieuwkomers zorgen om zich maar niet te registreren. Ze moeten er gewoon wat aan doen. Het is al dit hele jaar en de laatste 6 maanden van het 2006 dat het kom en kwel is. Er word vanalles belooft maar wordt niets waargemaakt.

Wat moeten de ontwikkelaars hiervan denken op phpbb.com van de brutaliteit hier?

Er kan niet eens normaal inhoudelijke kritiek worden geleverd of de boel ligt hier op slot en daardoor gaan de mensen die het meeste kennis in huis hebben weg. En dan vind je het ook nog vreemd waarom ze weggaan :S Lijkt me dan wel erg duidelijk.

Support, ze denken als je links gaat dumpen dat je goede support geeft? Nou ik kan je een ding verklappen, dat is waardeloze support. Je moet het per geval goed beantwoorden in een zogenaamde stappenoverzicht e.d. In een aantal antwoorden moet er een antwoord zijn. In de meeste gevallen is dat hier niet zo. En om nu met woordcensuur aan de slag te gaan is wel erg dom.

En zo zijn er wel meer, maar goed heb het gevoel dat ik mezelf herhaal.

Gebruikersavatar
Jantaxi
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:06
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door Jantaxi » 13 mar 2007, 18:04

Prophecy schreef:En je denkt serieus dat het beheer zich er ook maar iets van aantrekt als jij op zo'n brutale manier hier commentaar gaat lopen leveren, in een topic wat door de maker zelf als gesloten is aangeduid?
Wat doe jij dan hier?
Prophecy schreef:Sorry, maar dan mis je het punt toch enorm. Ik maak me verder niet meer druk over de hektiek omtrend deze problemen....
Ik denk dat jij niet open staat voor andermans mening.

Sorry hoor, maar ik denk dat het feit dat de bar gesloten is verklaard door de 'eigenaar' (degene die de bar geopend heeft en niet de eigenaar van de site dus), al een heel duidelijke 'statement' is.

Ik weet dat ik een 'buitenstaander' ben, en slechts een forumpje heb gemaakt met behulp van deze goede software, maar ik heb ook een mening, ook al laat ik die niet vaak 'horen'....

In het verleden heb ik al eens een poging gedaan om suggesties te geven, en tot op heden is er slechts EEN PERSOON geweest die geluisterd heeft.
De rest heeft niet willen luisteren, of denkt dat men het allemaal beter weet.

Wat jou zelf betreft: Lees je eigen berichten van de laatste tijd eens door (bijvoorbeeld uit de tijd dat je zelf weg ging, evenals een aantal anderen die inmiddels 'ineens' terug zijn gekomen). Ik denk dat je dan zult ontdekken dat je jezelf regelmatig tegenspreekt.

Wat Brandrus betreft: Ik ben het niet altijd eens geweest met een aantal van zijn moderator-acties, maar hij bedoelde het goed en heeft op z'n eigen manier geprobeerd om dit forum te verbeteren, waarvoor mijn complimenten.

Wat de rest van de kindercreche betreft: Gezien de recente acties van diverse mensen en het feit dat er duidelijk niet geleerd is van de fouten uit het verleden, kan ik alleen maar concluderen dat het hier nooit meer iets zal worden TENZIJ er een COMPLETE wisseling van de wacht gaat komen.

Ik heb het dan over een complete reorganisatie, waarbij ook alle andere 'functies' en/of 'eretitels' eens goed onder de loep worden genomen.

Als men dit forum wil redden, dan zal men duidelijk SNEL ACTIE moeten ondernemen, want op deze manier gaat het binnen een maand kapot en is men de vaste groep gebruikers (die dit forum juist zo levendig maken en waarvan vaak de meeste supportberichten komen) gewoon kwijt.

Ik betwijfel echter of de huidige 'leiding' hiertoe in staat zal zijn...
Ik wens ze in elk geval veel succes bij deze onmogelijke opdracht.

Met vriendelijke groet,

Een zeer teleurgesteld lid van dit forum
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanland
Berichten: 828
Lid geworden op: 23 jan 2005, 17:02
Locatie: Apeldoorn, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Xanland » 13 mar 2007, 19:36

Zou ik misschien een nieuwe (vervangende) bar mogen openen:?:
Mvg, Xanland.
phpBBmods
---
Muziekforum
---

Gebruikersavatar
obiewan
Berichten: 199
Lid geworden op: 06 aug 2004, 16:59

Bericht door obiewan » 13 mar 2007, 20:02

:D Ik heb een hele goede suggestie!


Pleur de zooi offline... schop alle zgn. "oudgedienden"e n beheerders uit de staff....



En start geheel opnieuw.. bewaar de waardevolle data wel natuurlijk....


Wat een gezeik zo zeg :?

Wat al meerdere malen is geopperd: men pleurt topics op slot... terwijl de mensen hier voor hulp komen...


Maar de mods en beheer hier vergeet een schitterende functie van deze mooie software: de mogelijkheid om topics te verplaatsen en/of aan te passen.


Ze flikkeren een stelletje links als antwoord op een vraag neer... zo kan ik het ook :?


Wanneer je het alleen al doet LIJKEN alsof je de tijd voor je antwoord hebt genomen.... oogst dat ten eerste respect en ten tweede erg veel dank.

En ik weet en iedereen weet dat; de zoekfunctie zou meer gebruikt moeten worden.


Maar verbeter me als ik het fout heb; als je alleen wilt laten zoeken... zorg dan dat je wiki of KB of wat dan ook goed voor elkaar is en dan de topics wat meer uitleg bevatten als voornamelijk links....


Eerlijk is eerlijk... ik heb hier erg veel kennis opgedaan en veel hulp gehad...

Maar jemig zeg.... hier gebeuren nu politieke spelletjes zoals ze het in den haag amper in hun hoofd halen.....


But hey... who am I zullen we maar zeggen :roll:

Suggestie : stel een ZEER duidelijke hierachie in... stippel een duidelijke en strakke lijn uit... en alles zal weer perfect gaan draaien..


Zorg in ieder geval dat de willekeur verdwijnt en wees duidelijk naar je forumgebruikers....


Zonder je gebruikers ben je niks.....

amen :bier:

Gebruikersavatar
brandsrus
Berichten: 1966
Lid geworden op: 01 jul 2005, 19:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 13 mar 2007, 20:18

Zeer goed obiewan, daarin kan ik me goed vinden. Zo dacht ik er ook over!

:thumb: :thumb: :thumb:

Gebruikersavatar
Xanland
Berichten: 828
Lid geworden op: 23 jan 2005, 17:02
Locatie: Apeldoorn, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Xanland » 13 mar 2007, 20:27

Xanland schreef:Zou ik misschien een nieuwe (vervangende) bar mogen openen:?:
@ mods: Check ff "het" forum. 2de topique van boven.
Mvg, Xanland.
phpBBmods
---
Muziekforum
---

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Bericht door Stef » 13 mar 2007, 20:29

obiewan schreef:Maar jemig zeg.... hier gebeuren nu politieke spelletjes zoals ze het in den haag amper in hun hoofd halen.....
Ja, het is voor iemand die niet de inside informatie kent erg vreemd en verkeerd.. één beheerder stapt op en een oud moderator en beheerder komen "vrolijk" terug.

Maar wij zijn enkel terug om ons stinkende best te doen om phpBB.nl weer overeind te trekken! En dat moet ons lukken ook, dat gaan wij laten zien.. !

Gebruikersavatar
obiewan
Berichten: 199
Lid geworden op: 06 aug 2004, 16:59

Bericht door obiewan » 13 mar 2007, 20:30

:D Dat zou schitterend zijn :thumb:

lifeguard
Berichten: 2861
Lid geworden op: 05 jul 2005, 08:20
Locatie: Dakloos
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 13 mar 2007, 20:33

Stef schreef:
obiewan schreef:Maar jemig zeg.... hier gebeuren nu politieke spelletjes zoals ze het in den haag amper in hun hoofd halen.....
Ja, het is voor iemand die niet de inside informatie kent erg vreemd en verkeerd.. één beheerder stapt op en een oud moderator en beheerder komen "vrolijk" terug.

Maar wij zijn enkel terug om ons stinkende best te doen om phpBB.nl weer overeind te trekken! En dat moet ons lukken ook, dat gaan wij laten zien.. !
* popcorn pakt*

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Bericht door Coen » 13 mar 2007, 20:54

Ten eerste het volgende aan jantaxi;

Na geamuseerd jouw verhaaltje te hebben gelezen, voelde ik me toch enigsinds in kwaad daglicht gezet. Jij hebt ten eerste helemaal niets meegemaakt van de reden waarom ik destijds vertrokken ben en jij weet ten tweede al helemaal niet waarom ik nu weer terug ben.

De reden dat ik vertrokken ben, gaan we het niet meer over hebben. Er liggen al genoeg oude koeien langs de kant van de sloot te stinken. De reden dat ik terug ben gekomen, wil ik nog wel even uit de doeken doen, aangezien het nog niet duidelijk blijkt te zijn.

Ik ben terug gekomen, direct na het vertrek van Stef en Svenn. Op dat moment besefte ik dat Carlo hulp nodig had van mensen die nog wel het beste voor hadden met phpBB.nl. Het had echter helemaal niets met het vertrek van Stef en Svenn te maken, maar meer met het feit dat dat me wakker schudde. Nu Stef en Svenn terug zijn, maakt het voor mij geen donder meer uit, ik wil gewoon van phpBB.nl de community maken die het ooit was.

En dat ik niet open sta voor andermans mening is helemaal de grootste onzin die er ooit verkondigd is! Vraag het maar eens aan een willekeurig teamlid, of er ooit één moment is geweest dat ik niet bereid ben geweest om naar iemands mening te luisteren of wat dan ook in de strekking van dit verhaal!

Ten tweede aan obiewan;

Ook jij hebt een gevoelige snaar geraakt bij mij. Door jouw verhaal voel ik me weggecijferd. Als jij één topic kunt vinden, waar ik support geef op de manier die jij in jouw verhaal afkeurt, vind ik het heel knap. Ik hoop dat ik een voorbeeld ben op de manier (niet de inhoud) van support geven. Althans, ik probeer zoveel mogelijk in goede zinnen mijn berichten te plaatsen en niet alleen met alleen een linkje pleuren support geven.

Met deze tekst wil ik mezelf natuurlijk niet de hemel in prijzen, maar ik wil alleen aangeven, dat jullie het op dit moment wel erg zwart/wit zien.

Gebruikersavatar
brandsrus
Berichten: 1966
Lid geworden op: 01 jul 2005, 19:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 13 mar 2007, 20:59

Prophecy schreef:[..]
Ik heb geen zin in om mijn verhaal hier nog eens uit te spreiden. Jullie weten mijn mening. En daar wordt toch niet naar geluisterd. En als er niet naar geluisterd word houd het op.

Gebruikersavatar
Jantaxi
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:06
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door Jantaxi » 14 mar 2007, 01:15

Prophecy schreef:Ten eerste het volgende aan jantaxi;
Ben blij dat nog iemand reageert op mijn vorige bericht... :wink:
Prophecy schreef:Na geamuseerd jouw verhaaltje te hebben gelezen, voelde ik me toch enigsinds in kwaad daglicht gezet.
Mijn 'verhaaltje', oftewel een reactie van een zeer teleurgesteld lid, als amusement zien, vind ik enigszins getuigen van een ongelukkige woordkeus, of je hebt een zeer vreemde smaak van amusement.
Prophecy schreef:Jij hebt ten eerste helemaal niets meegemaakt van de reden waarom ik destijds vertrokken ben en jij weet ten tweede al helemaal niet waarom ik nu weer terug ben.
Wat weer het PERFECTE bewijs is van eerdere berichten van mij, en vele anderen trouwens, dat wij, als 'gewone leden van dit forum' NIETS KUNNEN WETEN BIJ GEBREK AAN COMMUNICATIE naar ons op dit forum!
Prophecy schreef:De reden dat ik vertrokken ben, gaan we het niet meer over hebben. Er liggen al genoeg oude koeien langs de kant van de sloot te stinken. De reden dat ik terug ben gekomen, wil ik nog wel even uit de doeken doen, aangezien het nog niet duidelijk blijkt te zijn.
Ik denk niet dat het relevant is, aangezien je jezelf tegengesproken hebt ten opzichte van eerdere berichten die vanaf jouw toetsenbord kwamen.
Maar goed... laten we eens verder lezen...
Prophecy schreef:Ik ben terug gekomen, direct na het vertrek van Stef en Svenn.
En (zoals gewoonlijk) werd daar niet duidelijk over gecommuniceerd, waardoor velen (uiteraard) dachten dat het daar mee te maken had.
Maar we gaan weer verder...
Prophecy schreef:Op dat moment besefte ik dat Carlo hulp nodig had van mensen die nog wel het beste voor hadden met phpBB.nl. Het had echter helemaal niets met het vertrek van Stef en Svenn te maken, maar meer met het feit dat dat me wakker schudde.
Tuurlijk.... Beetje laat vind je niet?
Prophecy schreef:Nu Stef en Svenn terug zijn, maakt het voor mij geen donder meer uit, ik wil gewoon van phpBB.nl de community maken die het ooit was.
En nu zijn dus ineens alle meningsverschillen als sneeuw voor de zon verdwenen.... Hmm.... Apart....
Prophecy schreef:En dat ik niet open sta voor andermans mening is helemaal de grootste onzin die er ooit verkondigd is!
Je zal er misschien wel voor open staan, maar je doet er niets mee. Dat blijkt uit de diverse reacties van je.
Prophecy schreef:Vraag het maar eens aan een willekeurig teamlid, of er ooit één moment is geweest dat ik niet bereid ben geweest om naar iemands mening te luisteren of wat dan ook in de strekking van dit verhaal!
Waarom aan een teamlid? Zijn dat de enigen die dat kunnen beoordelen?
Ik ben van mening dat ik dat ook kan met mijn 39 jaar levenservaring. En die zegt mij dat je jezelf tegenspreekt in je eigen berichten. En dan iemand anders bekritiseren en 'vragen wat die hier nog doet' vind ik ronduit HYPOCRIET!

Ik ben blij voor je dat je eindelijk 'het licht' hebt gezien, maar ik vrees dat het te laat is...
Prophecy schreef:Ten tweede aan obiewan;
Ondanks dat dit niet aan mij gericht was, wil ik hier toch op reageren...
Prophecy schreef:Ook jij hebt een gevoelige snaar geraakt bij mij. Door jouw verhaal voel ik me weggecijferd.
Da's knap...
Prophecy schreef:Als jij één topic kunt vinden, waar ik support geef op de manier die jij in jouw verhaal afkeurt, vind ik het heel knap.
Er zijn hier ook een paar mensen die het anders doen, en zover ik kon zien behoorde je bij die selecte groep. Ik begrijp dus ook niet dat Obiewan z'n verhaal jou kan raken...

In mijn jeugd hadden ze daar een toepasselijk spreekwoord voor:
Wie de schoen passe, trekke hem aan....
Prophecy schreef:Ik hoop dat ik een voorbeeld ben op de manier (niet de inhoud) van support geven. Althans, ik probeer zoveel mogelijk in goede zinnen mijn berichten te plaatsen en niet alleen met alleen een linkje pleuren support geven.
Ik vind zelf dat dit inderdaad een van je betere kanten is....
Mijn advies aan jou: Blijf dat doen en alleen dat....
En ja, ook hier is een spreekwoord voor:
Schoenmaker...Blijf bij je leest

Prophecy schreef:Met deze tekst wil ik mezelf natuurlijk niet de hemel in prijzen, maar ik wil alleen aangeven, dat jullie het op dit moment wel erg zwart/wit zien.


We zien het 'zwart/wit' door gebrekkige communicatie en aankondigingen zonder enige kleur. Die fout ligt niet bij ons, maar bij het team.

Nogmaals, je hebt ook je goede kanten, maar probeer het eens wat objectiever te bekijken. Dan zul je zien waarom er zo wordt gereageerd!

Inmiddels heb ik alweer diverse topics gezien, waarbij men elkaar op de schoudertjes klopt, maar waar de kritische noten ineens apart worden gezet (noemen ze hier 'opschonen'). En als ik dan de diverse reacties zie van de mensen die nu ineens terug zijn, dan kan ik maar één conclusie trekken: Het wordt hier nog erger...

Sorry, maar dat is mijn mening. En mocht je het er niet mee eens zijn:

BEWIJS MAAR DAT IK ONGELIJK HEB!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jantaxi
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:06
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door Jantaxi » 14 mar 2007, 01:18

En zo te zien worden de BB-codes nu ook ineens gecensureerd... :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ramon Fincken
Berichten: 2552
Lid geworden op: 27 nov 2005, 23:15
Locatie: Diemen
Contacteer:

Bericht door Ramon Fincken » 14 mar 2007, 08:26

Jantaxi en Prophecy, voor een flame war nodig ik jullie toch uit om de PM knop te gebruiken. Jullie zijn echt beiden beter dan zoeits voort te zetten.
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!

Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 14 mar 2007, 08:35

Zo te zien heeft Bee niet meer zo'n zin in dit almaar ontsporende topic, dus op verzoek.. Wederom gesloten.

Gesloten