Geld voor phpBB

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Ytrecq
Berichten: 228
Lid geworden op: 03 okt 2005, 16:51

Geld voor phpBB

Bericht door Ytrecq » 12 dec 2005, 15:34

Ik was aan het surfen op het internet toen ik dit tegenkwam: http://www.webgroups.biz/options.php . Een site die voor een boel dollars( $29.95 t/m $99.96) een phpBB forum voor je host. En voor 'maar' $25.- opstartkosten en $20,- per jaar kan je een andere style nemen. Ik vind dit geld af trogelarij. Ga dan naar het Scripter/Designer.. gezocht forum. Dan is het gratis. Wat vinden jullie ervan?
Ik vind het geldverspilling en ook een beetje misleidend. Er staat nergens dat phpBB eigenlijk gratis is. Bovendien is het veel te duur.
sudo apt-get remove windows

RobinTown
Berichten: 726
Lid geworden op: 17 jan 2004, 17:28
Contacteer:

Bericht door RobinTown » 12 dec 2005, 16:05

Als je zelf een beetje research doet merk je vanzelf dat phpBB gratis is en dat het niet verstandig is om het zo'n partij in zee te gaan

Gebruikersavatar
Leipo
Berichten: 4693
Lid geworden op: 22 feb 2003, 12:29
Contacteer:

Bericht door Leipo » 12 dec 2005, 17:34

Net zoals Robinforum zegt, kijk naar de site zelf.
First class noob style, kijk naar bijvoorbeeld Google indexering. 50$.
Alleen mensen die echt niks beters te doen hebben dan geld uitgeven doen dit.
[+] Isento at DeviantArt

Gebruikersavatar
Menace2Society
Berichten: 658
Lid geworden op: 21 mei 2003, 23:01
Locatie: Arnhem

Bericht door Menace2Society » 12 dec 2005, 20:21

Ik zie niet in waarom je dit post?? Ze doen niets vreemd toch? Ze vragen $25 dollar om een template te veranderen...? So what? Als iemand dat er voor wilt geven dan is dat zijn/haar eigen probleem..

Gebruikersavatar
Lady Elensar
Berichten: 592
Lid geworden op: 17 okt 2005, 00:48

Bericht door Lady Elensar » 12 dec 2005, 20:34

Menace2Society schreef:Ik zie niet in waarom je dit post?? Ze doen niets vreemd toch? Ze vragen $25 dollar om een template te veranderen...? So what? Als iemand dat er voor wilt geven dan is dat zijn/haar eigen probleem..
En ik snap niet waarom JIJ dit post. Hij vertelt iets wat hij interessant vind, dat mag toch? Dit is algemene chat. Hoewel, dat weet ik ook niet zeker. Maar dan nog. :P

Gebruikersavatar
Menace2Society
Berichten: 658
Lid geworden op: 21 mei 2003, 23:01
Locatie: Arnhem

Bericht door Menace2Society » 12 dec 2005, 20:48

Lady Elensar schreef:
Menace2Society schreef:Ik zie niet in waarom je dit post?? Ze doen niets vreemd toch? Ze vragen $25 dollar om een template te veranderen...? So what? Als iemand dat er voor wilt geven dan is dat zijn/haar eigen probleem..
En ik snap niet waarom JIJ dit post. Hij vertelt iets wat hij interessant vind, dat mag toch? Dit is algemene chat. Hoewel, dat weet ik ook niet zeker. Maar dan nog. :P
Euh... waar bemoei jij je mee? :shock:

Zijn mening:
Ik vind het geldverspilling en ook een beetje misleidend. Er staat nergens dat phpBB eigenlijk gratis is. Bovendien is het veel te duur.

Prima, maar wat kunnen wij daar met z'n alleen mee? Helemaal niets... Dit onderwerp is al veel vaker aan bod gekomen op phpbb.nl! Mail ze zou ik zeggen, dat ze mensen misleiden... (wat ze niet doen). Zij bieden een DIENST (installeren van een template), zij verkopen de template NIET! Wat is DUUR? Wie bepaalt dat?? Weet je wat het UURLOON van een freelance designer is?

Bovendien maken zij er geen geheim van dat ze phpbb gebruiken en hebben ze zelfs een LINK geplaatst naar phpbb.com! Iedereen die daar iets aan wil schaffen kan onderzoeken wat phpbb nu eigenlijk is...en zal er snel achter te komen dat het gratis is.

Het is dus NIET misleidend en NIET te duur...

Gebruikersavatar
Lady Elensar
Berichten: 592
Lid geworden op: 17 okt 2005, 00:48

Bericht door Lady Elensar » 12 dec 2005, 21:30

hé, ik wilde niet in zo'n discussie gaan. :P Ik snap je antwoord helemaal hoor. :) Ben het ook wel met je eens. Ik zat alleen iets anders te denken. :?

Gebruikersavatar
Leipo
Berichten: 4693
Lid geworden op: 22 feb 2003, 12:29
Contacteer:

Bericht door Leipo » 12 dec 2005, 21:59

Menace2Society schreef: Prima, maar wat kunnen wij daar met z'n alleen mee? Helemaal niets... Dit onderwerp is al veel vaker aan bod gekomen op phpbb.nl! Mail ze zou ik zeggen, dat ze mensen misleiden... (wat ze niet doen). Zij bieden een DIENST (installeren van een template), zij verkopen de template NIET! Wat is DUUR? Wie bepaalt dat?? Weet je wat het UURLOON van een freelance designer is?
Tussen de 10$ en 500$ ..
[+] Isento at DeviantArt

Gebruikersavatar
Menace2Society
Berichten: 658
Lid geworden op: 21 mei 2003, 23:01
Locatie: Arnhem

Bericht door Menace2Society » 13 dec 2005, 13:14

Leipo schreef:
Menace2Society schreef: Prima, maar wat kunnen wij daar met z'n alleen mee? Helemaal niets... Dit onderwerp is al veel vaker aan bod gekomen op phpbb.nl! Mail ze zou ik zeggen, dat ze mensen misleiden... (wat ze niet doen). Zij bieden een DIENST (installeren van een template), zij verkopen de template NIET! Wat is DUUR? Wie bepaalt dat?? Weet je wat het UURLOON van een freelance designer is?
Tussen de 10$ en 500$ ..
Precies, dan is de tijd om iets te installeren toch niet te duur? Hier hebben wij een fijne community waar iedereen elkaar probeert te helpen, maar wat als je daar geen zin in hebt? Of geen tijd? Ik denk dat je dan graag iemand hebt die voor 20 eurie jouw forum aanpast... toch?

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 13 dec 2005, 16:44

Ik ben het helemaal met Menace eens; dit is volkomen legaal en hoewel het voor ons de grootste geldverspilling lijkt is er dus wel degelijk een markt voor. Bedrijven en personen die snel een forum online willen zien, zonder daar ook maar een letter technische uitleg voor door te hoeven nemen, hebben baat bij deze mensen. Als ze er dan ook nog voor willen betalen is de keus snel gemaakt.

johnburk
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jul 2005, 17:46
Contacteer:

Bericht door johnburk » 17 dec 2005, 16:56

Er zijn altijd mensen die geld willen verdienen aan gratis producten.

Vraag is:

Vragen ze geld voor phpbb?
of
Vragen ze geld voor het service om phpbb te installeren?

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 18 dec 2005, 01:03

Het laatste, die vraag leek me al wel beantwoord heir^^

Plaats reactie