DirectAdmin

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
lot
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:03
Contacteer:

DirectAdmin

Bericht door lot » 04 nov 2005, 10:43

Hoi allemaal,

We gaan ons forum weer verhuizen naar een andere host.
Omdat er in de tussentijd meerdere domeinen zijn gekomen heb ik een reselleraccount genomen met ruimte en data zat.
Alleen wordt dat pakket geleverd met DirectAdmin en daar begrijpen we werkelijk helemaal niks van.
Heeft één van jullie ervaring met het reseller gedeelte van DirectAdmin en zou je ons een beetje wegwijs willen maken in het toevoegen van domeinen, dns servers, ip adressen etc.

Ik zit echt stuk en snap er werkelijk niks van. Hopenlijk wil iemand die er een beetje verstand heeft mij helpen.

Lotte.

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 04 nov 2005, 10:46

No offence, maar is dit niet de verantwoordelijkheid van je webhoster? Ze zijn het je toch verplicht je te helpen met vragen over de software die ze aanbieden?

lot
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:03
Contacteer:

Bericht door lot » 04 nov 2005, 11:11

Non taken.

Maar dat doen ze niet, ik heb ze gebeld maar leveren geen ondersteuning op DirectAdmin.

Lotte

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 04 nov 2005, 11:45

Niet echt goede support dan, je moet toch verwachten dat ze je helpen bij het instellen van enz ervan.

Gebruikersavatar
Podium4
Berichten: 3009
Lid geworden op: 07 aug 2003, 15:32
Locatie: Groningen / Zwolle

Bericht door Podium4 » 05 nov 2005, 01:02

Ik heb zelf ook beschikking over een resellerpakket bij m'n hosting met DirectAdmin, vind het zelf wel prettig en makkelijk werken. Maar ik zou zeggen, wat lukt er precies niet? Wat heb je al geprobeerd? Zonder die info kunnen we je sowieso niet verder helpen.
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

lot
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:03
Contacteer:

Bericht door lot » 06 nov 2005, 20:29

Hoi Podium4,

Wat ik nog niet geprobeerd heb is het verhuizen van een domein. Dat durf ik pas wanneer ik zeker weet dat alles goed gaat en ik kan het niet testen.
Verder snap ik niks van ip adressen die ik heb. Ik heb er twee maar het hoofdaccount heeft een heel ander IP adres. Op dat hoofdaccount heb ik wel twee nieuwe domeinen toegevoegd en die doen het.
Ik zoek eigenlijk een stap voor stap uitleg wat je moet doen wanneer je een nieuw account aan maakt voor een klant, met een nieuwe domeinnaam en eentje voor iemand met een bestaande domeinnaam.
Daarnaast snap ik niet veel van de DNS instellingen.
Wellicht zou je me toe kunnen voegen aan je MSN en een keertje met me meelopen en hier en daar wat uitleg geven van de diverse functies ?

Mijn msn is zwangerschapspagina[at]hotmail.com

Groetjes Lotte.

Gebruikersavatar
Podium4
Berichten: 3009
Lid geworden op: 07 aug 2003, 15:32
Locatie: Groningen / Zwolle

Bericht door Podium4 » 07 nov 2005, 15:12

Verhuizen: zul je toch echt met je hosting moeten regelen, ik kan dat in ieder geval niet via m'n directadmin panel doen.

Klant toevoegen: klik in het beginscherm van directadmin panel op "Add New User". Gegevens invullen voor inlog van ftp e.d. ook gewoon domein invullen, als het goed is wordt die dan gewoon geregistreerd, maar weet niet hoe dat bij jouw hosting is geregeld.

DNS-instellingen hoef je eigenlijk nooit wat mee te doen, dit heb je alleen nodig als je domeinen bij een andere partij registreerd dan je je hosting hebt.
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Gebruikersavatar
XGE_Lithium
Berichten: 1278
Lid geworden op: 26 okt 2005, 19:28
Locatie: Heythuysen
Contacteer:

Bericht door XGE_Lithium » 07 nov 2005, 16:19

Tip

Neem ook eens een kijkje op DirectAdmin.com en probeer eens de DirectAdmin Demo. Kan ook erg hulpzaam zijn, en het is duidelijk :thumb: Succes

Plaats reactie