Bedankt stef, ik heb daar het 1 en ander kunnen vinden en heb nu zo'n beetje wat ik in gedachten had.
Maar ... 8)
Hierbij zit een appart ledensysteem en dit zou ik natuurlijk graag willen kopelen met het forum zelf, onderstaande velden staan er in de tabel voor de gebruikers voor het site gedeelte waar ik momenteel nu alleen in sta.
Code: Selecteer alles
id int(5) Nee auto_increment
login varchar(15) Ja 0
password varchar(15) Ja 0
admin int(10) Nee 0
name text Nee
email text Nee
about text Nee
Nu zou ik wel graag de tabel voor de gebruikers gebruiken, de site zelf maakt geen gebruik van sessies etc. dus daar kan ik geen problemen bij krijgen.
Maar ik moet dus in de php bestanden gaan *beep* en de verwijzingen aanpassen naar de gebruikerstabel voor phpbb die weer andere velden heeft.
Nu zitten bovenstaande velden niet in de gebruikerstabel van phpbb maar zitten alle opties opzich natuurlijk wel weer in phpbb
De userID, login is de gebruikersnaam, password is dus het wachtwoord (niet gecodeerd), admin wat gewoon werkt met 1/0 of diegene admin is van de site, dan de normale naam/e-mail en een stukje over het lid.
Nu heb ik alleen geen idee hoe ik dit moet gaan aanpakken, is het mogelijk om in alle php bestanden van de site de verwijzing te veranderen naar de tabel van phpbb en daarbij de velden toe te voegen die hierboven staan of bepaalde velden te laten verwijzen naar degene in phpbb zelf.
Overigens gebruik ik de onderste 3 velden niet en deze zullen ook niet gebruikt gaan worden op de site.
Ik hoop dat iemand me een duw in de goede richting kan geven, indien mogelijk (wanneer je een idee hebt) geef ik de voorkeur aan msn behalve als je het hier duidelijk kunt vermelden want ben maar n00b in php zelf.
Alvast bedankt, :thumb: