vraagje
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
vraagje
op een ander forum word beweerd dat je door een fout in phpbb op iemand anders zijn ip een bericht kan plaatsen. die persoon in kwestie word verdacht van oplichting en beweerd dat zij het hier aan de makers gevraagd zou hebben of dat klopt van dat IP
gaarne een antwoord aub of dit ook echt mogelijk is.
gaarne een antwoord aub of dit ook echt mogelijk is.
ik bedoel dus dat die persoon in kwestie met het zelfde ip post terwijl ze elkaar dus niet kennen word beweerd en dan beweerd die persoon ook nog dat het aan phpbb ligt dat zou ze van de makers gehoord hebbenbee schreef:Bron? Link? Ik kan ook onder een ander IP posten als ik zou willen. Proxyserver instellen, en posten maar. Maar dat doe ik niet, want de meeste proxies zijn baggertraag.
ik geef je een linkje naar de topic waar het gezegd en beweerd word.
maar dan zou je wel even de topic helemaal moeten gaan lezen anders snap je niet wat er aan de hand is
http://www.opgelicht.net/viewtopic.php?t=1840
In principe kunnen er twee gebruikeraccounts op 1 IP zitten, daar zit geen beveiliging op in phpBB.nl
Dat zou op de volgende manieren kunnen:
1. Openbare proxy, bijvoorbeeld van een provider (bijna elke provider heeft een proxy)
Bij phpBB is geen geval bekend van IP vervalsing.
Dat zou op de volgende manieren kunnen:
1. Openbare proxy, bijvoorbeeld van een provider (bijna elke provider heeft een proxy)
Bij phpBB is geen geval bekend van IP vervalsing.
... Maar ik modereer (nog) niet.
dan moeten we maar afwachten.
ga mij hier toch nog verder in verdiepen.
er werd namelijk ook al een keer beweerd dat iemand de ip's kon zien van dat forum terwijl hij geen admin was en wie gaf hij de schuld, hij had gehoord van 1 van de makers van phpbb hoe dat moest toen ik vroeg wie is dat dan kreeg ik geen reactie meer.
ik heb nu ook gevraagd aan die dame in kwestie van wie heb je dat gehoord , ja zegt ze van de makers.
dan ben ik wel benieuwd wie dat dan geweest moet zijn maar ook daar krijg ik geen antwoord op
in ieder geval bedankt voor de hulp en uitleg
ga mij hier toch nog verder in verdiepen.
er werd namelijk ook al een keer beweerd dat iemand de ip's kon zien van dat forum terwijl hij geen admin was en wie gaf hij de schuld, hij had gehoord van 1 van de makers van phpbb hoe dat moest toen ik vroeg wie is dat dan kreeg ik geen reactie meer.
ik heb nu ook gevraagd aan die dame in kwestie van wie heb je dat gehoord , ja zegt ze van de makers.
dan ben ik wel benieuwd wie dat dan geweest moet zijn maar ook daar krijg ik geen antwoord op
in ieder geval bedankt voor de hulp en uitleg
inderdaad ik ben nu al een paar berichten verder en iedere keer krijg ik geen antwoord op mijn vraag, dus ik ga er ook zeker vanuit dat het gewoon gel*l is van die persoonbee schreef:Als gebruikers dit soort dingen vertellen, moet je naar een screenshot vragen. Kan hij dit niet tonen, dan moet je er van uit gaan dat het niet waar is!
Daarvoor moet je vrij technische zijn, ik persoonlijk kan in bepaalde gevallen een phpbb hacken, maar alleen als het ouder is als een bepaalde versie. Ik gebruik dit nooit, maar kan het wel. Dit is een simpele manier. Wil je gebruik maken van iemand IP (OFtewel PC), moet je dus zien in te breken op die computer, en eigenlijk via daar mee gaan internetten, dit is dus vrij ingewikkeld.Xinix schreef:hoe techniche moet je hiervoor zijn dan?
want zelfs ik zou niet weten hoe je dat zou moeten doen.
-
nou mensen hier ben ik weer.
kan iemand mij even kort maar duidelijk zeggen wat ik hiermee aan moet.
de persoon in kwestie heeft als provider essent wat wil nu het geval hun ip leid naar descr: COLT Telecom Netherlands
descr: Provider Local Internet Registry
country: NL
dat is dus proxy en wat blijkt die staat ook nog op de blacklist
nu blijft die persoon beweren dat iemand anders haar account gehackt heeft en dat het aan phpbb ligt.
ik kan mij maar 1 mogelijkheid voorstellen en dat is dat die persoon de ander het paswrd gegeven heeft.
waar het mij omgaat want die persoon blijft het beweren is dus
mocht die persoon niet het paswrd gegeven hebben is het dan een fout in phpbb de versie is phpBB 2.0.11
ik wil namelijk het antwoord laten zien aan deze persoon dat het toch onmogelijk is want ze blijken ook nog geen verstand te hebben van ip's en de technise zaken van een pc te hebben (dat beweren ze)
ben ik lastig als ik dit vraag aan jullie
kan iemand mij even kort maar duidelijk zeggen wat ik hiermee aan moet.
de persoon in kwestie heeft als provider essent wat wil nu het geval hun ip leid naar descr: COLT Telecom Netherlands
descr: Provider Local Internet Registry
country: NL
dat is dus proxy en wat blijkt die staat ook nog op de blacklist
nu blijft die persoon beweren dat iemand anders haar account gehackt heeft en dat het aan phpbb ligt.
ik kan mij maar 1 mogelijkheid voorstellen en dat is dat die persoon de ander het paswrd gegeven heeft.
waar het mij omgaat want die persoon blijft het beweren is dus
mocht die persoon niet het paswrd gegeven hebben is het dan een fout in phpbb de versie is phpBB 2.0.11
ik wil namelijk het antwoord laten zien aan deze persoon dat het toch onmogelijk is want ze blijken ook nog geen verstand te hebben van ip's en de technise zaken van een pc te hebben (dat beweren ze)
ben ik lastig als ik dit vraag aan jullie
het is een gewone user
maar het blijkt wel dat die persoon het paswoord gegeven heeft ze schijnen elkaar goed te kennen
in ieder geval was haar provider niet blij met het telefoontje dat ze met een proxy zat die op de blacklist staat
maar het is al opgelost alhoewel ze stug vol blijft houden
maar in ieder geval bedankt voor de snelle reacties
maar het blijkt wel dat die persoon het paswoord gegeven heeft ze schijnen elkaar goed te kennen
in ieder geval was haar provider niet blij met het telefoontje dat ze met een proxy zat die op de blacklist staat
maar het is al opgelost alhoewel ze stug vol blijft houden
maar in ieder geval bedankt voor de snelle reacties
-