Torrents

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Nevels
Contacteer:

Torrents

Bericht door Nevels » 27 mei 2005, 20:55

Hallo iedereen,
Ik gebruikte lange tijd torrents, Tot ik doorhad dat uploaden illegaal is of heb ik het mis ?
Sindsdien niet lang geleden ben ik gestopt met dit soort dingen, Toch is downloaden legaal. Daarom vraag ik jullie, Is er ook een programma waarmee je via torrents kan downloaden maar ook upload kan uitzetten aangezien dat illegaal is ?
Of is er een andere oplossing ?
Alvast bedankt,
Voor de info iedereen!

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 27 mei 2005, 22:06

Wat je download is ook illegaal want er rust nog altijd auteursrecht op. Alleen is het onmogelijk om alle downloaders te 'beboeten' omdat dan half nederland in de rechtzaal staat.

Het uploaden is illegaal en downloaden ook. Correct me if i'm wrong. :wink:

Bee

Bericht door Bee » 27 mei 2005, 22:25

Downloaden is in de Nederlandse wetgeving toegestaan, in de Amerikaanse niet. Torrents kunnen ook legaal zijn (denk aan linux, open source software, zoals OpenOffice.org) en dat is ook de reden waarom ik hem toestemming heb gegeven op het topic te openen.
... Maar ik modereer (nog) niet.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 28 mei 2005, 08:43

bee schreef:Downloaden is in de Nederlandse wetgeving toegestaan.
downloaden wel , echter het gebruiken ervan niet , kopiëren niet want dan schaad je het copy ... trouwens stel je in de plaats van de maker ...

superaktieboy
Contacteer:

Re: Torrents

Bericht door superaktieboy » 29 mei 2005, 06:07

Nevels schreef:Hallo iedereen,
Daarom vraag ik jullie, Is er ook een programma waarmee je via torrents kan downloaden maar ook upload kan uitzetten aangezien dat illegaal is?
er wel andere programma's voor torrents ( er zijn er meer dant je denkt ;) google eens naar torrent client ) en als je upload uitzet, bestaat de kans dat je niet meer kan downloaden via torrent ;)

Plaats reactie