Een phpBB boek
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Een phpBB boek
Volgens mij kreeg ik daarnet een geweldige ingeving!
Wat veel mensen wel kunnen gebruiken, is een mooi en duidelijk phpBB handboek, wat als naslagwerk kan dienen bij het gebruik en aanpassen van phpBB!
Ik heb kort een lijstje gemaakt van dingen die ik er in wil verwerken:
- Veel gebruikte termen en verklaringen
- phpBB installeren
- Administratiefuncties
- Gebruikersfuncties
- Moderatorfuncties
- Veel voorkomende functies
Met mods:
- Mod installatie
- Bespreking van diverse mods
Met stijlen
- Bestanden uitgelegd
- Thema's aanpassen
Divers
- Functies van phpBB nader uitgelegd
- Beveiliging
- FTP
- CSS
- HTML
- Optimalisatie voor zoekmachine's
- FAQ's
- Easymod
En nog veel meer! Natuurlijk wordt het boek downloadbaar! Wat vinden jullie hiervan?
Wat veel mensen wel kunnen gebruiken, is een mooi en duidelijk phpBB handboek, wat als naslagwerk kan dienen bij het gebruik en aanpassen van phpBB!
Ik heb kort een lijstje gemaakt van dingen die ik er in wil verwerken:
- Veel gebruikte termen en verklaringen
- phpBB installeren
- Administratiefuncties
- Gebruikersfuncties
- Moderatorfuncties
- Veel voorkomende functies
Met mods:
- Mod installatie
- Bespreking van diverse mods
Met stijlen
- Bestanden uitgelegd
- Thema's aanpassen
Divers
- Functies van phpBB nader uitgelegd
- Beveiliging
- FTP
- CSS
- HTML
- Optimalisatie voor zoekmachine's
- FAQ's
- Easymod
En nog veel meer! Natuurlijk wordt het boek downloadbaar! Wat vinden jullie hiervan?
... Maar ik modereer (nog) niet.
GOED IDEE!!! :thumb: Maar ga jij het schrijven?
zoja, niet te moeilijke taal zoals bij basiscursus php 5.0
want dat boek heb ik liggen, maar heb geen zin in omdat het zo'n k*t taal is
zoja, niet te moeilijke taal zoals bij basiscursus php 5.0
want dat boek heb ik liggen, maar heb geen zin in omdat het zo'n k*t taal is
GameStyle.nl
HÉT FORUM VOOR ALLE GAMERS
HÉT FORUM VOOR ALLE GAMERS
Het zou mooi zijn voor de Nederlandssprekende, beginnende phpBB gebruiker, maar met een reeks aanvullende Kennisbank artikelen komen we ook al een heel eind. Een compleet boek is waarschijnlijk niet haalbaar vanwege de enorme hoeveelheid werk die het zou vergen. En dan heb ik het nog over een download-versie, ik denk niet dat je een uitgever kunt vinden die dit wil drukken. Zeker niet met phpBB3 in aankomst.
Als de admins de kennisbank eens updaten en artikelen accepteren komen we daarmee een heel eind jamosymuis schreef:Het zou mooi zijn voor de Nederlandssprekende, beginnende phpBB gebruiker, maar met een reeks aanvullende Kennisbank artikelen komen we ook al een heel eind. Een compleet boek is waarschijnlijk niet haalbaar vanwege de enorme hoeveelheid werk die het zou vergen. En dan heb ik het nog over een download-versie, ik denk niet dat je een uitgever kunt vinden die dit wil drukken. Zeker niet met phpBB3 in aankomst.

-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.
Maar het neemt niet weg, dat het erg veel werk kost en dat het zeer moeilijk is om er een uitgever voor te vinden!
Btw, ik zou eventueel wel willen helpen met sommige dingen schrijven! Ik weet dat veel mensen nog van mij denken dat ik nog weinig weet van phpBB, maar in feite is mijn kennis de laatste tijd aardig gegroeid, zeker door hier een hele tijd rond te hangen!
Btw, ik zou eventueel wel willen helpen met sommige dingen schrijven! Ik weet dat veel mensen nog van mij denken dat ik nog weinig weet van phpBB, maar in feite is mijn kennis de laatste tijd aardig gegroeid, zeker door hier een hele tijd rond te hangen!