Verkoop Webdesign => KVK

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
sukkelaap
Berichten: 1345
Lid geworden op: 03 dec 2003, 19:09
Locatie: Zeist

Verkoop Webdesign => KVK

Bericht door sukkelaap » 08 mar 2005, 20:00

Ben je verplicht bij het verkopen/dienst verlenen van Webdesign om je in te schrijven bij de KVK

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 08 mar 2005, 20:35

ik denk dat het wel op de website van kvk staat ;)

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Re: Verkoop Webdesign => KVK

Bericht door Stef » 08 mar 2005, 20:39

sukkelaap schreef:Ben je verplicht bij het verkopen/dienst verlenen van Webdesign om je in te schrijven bij de KVK
Tenzij je het zwart wil doen.

sukkelaap
Berichten: 1345
Lid geworden op: 03 dec 2003, 19:09
Locatie: Zeist

Bericht door sukkelaap » 08 mar 2005, 20:42

ik snap daar eigenlijk allemala geen hout van :S

Kost het geld om je daar in te schrijven? of is het alleen dat je over jouw verkochten goedere BTW moet afdragen.

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Bericht door Stef » 08 mar 2005, 20:45

sukkelaap schreef:ik snap daar eigenlijk allemala geen hout van :S
Zoiezo, als ik jou was zou ik ermee wachten en gewoon alvast beginnen om zwart voor vrienden en kennissen websites te maken.

//edit: Dit zeg ik dus als mens ^^
Laatst gewijzigd door Stef op 11 mar 2005, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 08 mar 2005, 21:01

De mensen bij de KVK zijn niet goedkoop, je moet eerst de gidsen doorlezen, en sommige daarvan kosten wel 50 euro!
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
WebSiteNet
Berichten: 6524
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:56
Locatie: Wieringerwerf
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 08 mar 2005, 21:21

Voor de kvk moet je een bedrijf hebben. Een inschrijving kost best veel geld per maand voor een beginner hoor!

Weet je wat jij eens zou moeten doen? Eens langs de kamer van koop handel!

Gebruikersavatar
Podium4
Berichten: 3009
Lid geworden op: 07 aug 2003, 15:32
Locatie: Groningen / Zwolle

Bericht door Podium4 » 08 mar 2005, 22:28

Even een misverstandje uit de wereld helpen:

Allereerst, de KvK is niet duur, een inschrijving als eenmanszaak kost zo'n 50 á 60 euro per jaar (kan per regio verschillen).

Je mag wel design enzo verkopen, en dit is niet zwart zolang dit onder een bepaald bedrag blijft (iets van 8.000 euro per jaar). Hoe dat precies zit weet ik zo niet, maar ik raad je aan om even rond te kijken op sites als KvK.nl en Belastingdienst.nl.
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Gebruikersavatar
Leipo
Berichten: 4693
Lid geworden op: 22 feb 2003, 12:29
Contacteer:

Re: Verkoop Webdesign => KVK

Bericht door Leipo » 08 mar 2005, 22:29

sukkelaap schreef:Ben je verplicht bij het verkopen/dienst verlenen van Webdesign om je in te schrijven bij de KVK
Ik ben ook langs Kamer van Koophandel geweest, en wat ze mij vertelden is dat het persé een bedrijf moet zijn.
Wij noemen het van onszelf gewoon Divito Design en krijgen via via onze klanten binnen.
Zo verdienen we toch een aardige 300€ per maand en word het gezien als vriendendienst.
Wil jij echt je bedrijf promoten met dergelijke sites en dergelijke zul je dus wel moeten inschrijven, niet inschrijven is ook een optie maar de boete is hoger dan je je zal indenken.
[+] Isento at DeviantArt

Gebruikersavatar
Podium4
Berichten: 3009
Lid geworden op: 07 aug 2003, 15:32
Locatie: Groningen / Zwolle

Re: Verkoop Webdesign => KVK

Bericht door Podium4 » 08 mar 2005, 22:35

Leipo schreef:
sukkelaap schreef:Ben je verplicht bij het verkopen/dienst verlenen van Webdesign om je in te schrijven bij de KVK
Ik ben ook langs Kamer van Koophandel geweest, en wat ze mij vertelden is dat het persé een bedrijf moet zijn.
...
De Kamer van Koophandel vertelde mij dat ik om die paar honderd euro per maand me niet hoefde in te schrijven... Blijkbaar zijn het bij de KvK nog niet helemaal met elkaar eens.
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 08 mar 2005, 22:39

Hangt een beetje per regio af. Ik zag ook dat de prijzen van informatie brochures op de website per regio verschilt :o In de regio Rijnland (dat is regio Leiden) (waar ik woon) was een brochure 50 euro, bij de ander maar 25 :shock:
... Maar ik modereer (nog) niet.

sukkelaap
Berichten: 1345
Lid geworden op: 03 dec 2003, 19:09
Locatie: Zeist

Bericht door sukkelaap » 09 mar 2005, 16:50

momentele verdien ik geen houdt!
dus ik zie al dat ik me dus niet in hoeft te schrijven.
Dat komt later wel van toepassing :wink:

Gebruikersavatar
Leipo
Berichten: 4693
Lid geworden op: 22 feb 2003, 12:29
Contacteer:

Bericht door Leipo » 09 mar 2005, 17:08

Ben in Tilburg geweest, woon er 10 minuten vandaan in Kaatsheuvel. :wink:
[+] Isento at DeviantArt

Gebruikersavatar
WebmasterX
Berichten: 197
Lid geworden op: 27 mar 2003, 10:13
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door WebmasterX » 10 mar 2005, 17:48

Je mag idd een x bedrag per jaar bij verdienen. Dit moet je echter wel opgeven bij de belastingdienst op een abcde....-biljet aan het begin van het jaar. Als je dan teveel verdiend hebt krijg je een aanslag voor loonheffing en dat kan idd behoorlijk zijn omdat je dan meteen ziekefonds en dergelijke moet betalen. Informeer hier dus eerst na zodat je zeker weet hoeveel je mag bij verdienen.

Je kunt je ook inschrijven bij het Kvk dat geeft als voordeel dat je BTW gerechtigd bent. Je kunt dan je BTW betalingen tegen je kosten aftrekken en zo BTW terugkrijgen van de belastingsdienst. Je bent dan wel "wit" bezig en moet dus ook een boekhouding bij houden. Je moet een bedrijfsrekening openen waar je het geld op laat storten. Let op dit mag niet op een prive rekening. Doe je dat wel dan is het allemaal loon wat je ontvangt. Als je dus het geld op je bedrijfsrekening laat storten is het kapitaal en dus niet loonbelastbaar tenzij je het geld dan uitgeeft aan niet bedrijfsgerichte zaken zoals bijv. nieuwe sneakers of een vakantie :D.

Het heeft voordelen maar ook nadelen. Ik zelf ben al 5 jaar ingeschreven en gelukkig nooit echt problemen gehad. Een inschrijving bij het K.v.K. kost tussen de 50 en 80 euro.

WebmasterX

Gebruikersavatar
Menace2Society
Berichten: 658
Lid geworden op: 21 mei 2003, 23:01
Locatie: Arnhem

Bericht door Menace2Society » 10 mar 2005, 20:29

Stef schreef:
sukkelaap schreef:ik snap daar eigenlijk allemala geen hout van :S
Zoiezo, als ik jou was zou ik ermee wachten en gewoon alvast beginnen om zwart voor vrienden en kennissen websites te maken.
Euh...op het forum is het verboden warez aan te bieden...


..maar de moderators sporen wel aan om zwart te werken? :shock:

Gebruikersavatar
Leipo
Berichten: 4693
Lid geworden op: 22 feb 2003, 12:29
Contacteer:

Bericht door Leipo » 10 mar 2005, 20:31

Vriendendiensten?
[+] Isento at DeviantArt

Gebruikersavatar
Menace2Society
Berichten: 658
Lid geworden op: 21 mei 2003, 23:01
Locatie: Arnhem

Bericht door Menace2Society » 10 mar 2005, 20:31

Wij noemen het van onszelf gewoon Divito Design en krijgen via via onze klanten binnen.
Wij? Dan ben je samen en betal je meer. Schrijf je beter allebei apart in als eenmanszaak. Kost je zo'n € 60,- contributie per jaar!

Belasting sta je af aan de belastingdienst, niet aan de KvK!

En Webmaster X heeft het over de belastingvijr voet.... Als je onder een bepaals bedrag blijft betaal je geen belasting!

Gebruikersavatar
Leipo
Berichten: 4693
Lid geworden op: 22 feb 2003, 12:29
Contacteer:

Bericht door Leipo » 10 mar 2005, 20:38

Zoals gezegd, we staan niet ingeschreven en krijgen klanten via via.
Omdat het word gezien als vriendendienst voor partners en dergelijk kunnen ze ons dus geen loon aanzien.
Ook is het geen zwart werken, in dermate dat de klanten ons persoonlijk benaderen en dat we onszelf niet uitgeven als Webdesign bedrijf en dergelijk op het internet.
[+] Isento at DeviantArt

abcde
Berichten: 1494
Lid geworden op: 19 feb 2004, 16:02

Bericht door abcde » 10 mar 2005, 21:14

WebmasterX schreef:Je mag idd een x bedrag per jaar bij verdienen. Dit moet je echter wel opgeven bij de belastingdienst op een abcde....-biljet aan het begin van het jaar.
abcde? :wink: (=> Just jocking).[/b]
Bijna 1500 posts!

Gebruikersavatar
headout
Berichten: 1082
Lid geworden op: 11 dec 2002, 19:55
Contacteer:

Bericht door headout » 10 mar 2005, 22:00

Leipo schreef:Zoals gezegd, we staan niet ingeschreven en krijgen klanten via via.
Omdat het word gezien als vriendendienst voor partners en dergelijk kunnen ze ons dus geen loon aanzien.
Ook is het geen zwart werken, in dermate dat de klanten ons persoonlijk benaderen en dat we onszelf niet uitgeven als Webdesign bedrijf en dergelijk op het internet.
^^ wat denk je dat je hierboven doet? ;)

Beetje erg vage redenering die je er op na houdt, eerst heb je het over klanten, daarna over een vriendendienst, vervolgens over partners :roll:

Ik wordt door gemiddeld twee personen per dag benaderd voor een webhostingpakket; hoef ik nu ook geen btw nummer te hebben? Is een KvK inschrijving nu voor mij verplicht? :mrgreen:

Nah, serieus: lees het verhaal van webmasterx nog eens na, die had namelijk een heel wijs en verstandig stuk getikt.

Plaats reactie