Sorry, maar dat vind ik heir niet eerlijk op dit forum
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Sorry, maar dat vind ik heir niet eerlijk op dit forum
Naar aanleiding van deze topic http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=16895 wil ik hier de discussie verder zetten. Ik vind het dus absoluut niet eerlijk dat hier mensen op hun vingers worden getikt over eventuele mogelijke gejatte template.
Oftewel verlichten jullie bij het registeren de mensen hun url van hun forum in hun profiel te plaatsen en hebben jullie inderdaad dan het recht om mensen op hun vingers te tikken.
Oftewel laten jullie het zo en stoppen jullie met mensen aan te vallen die willen helpen.
Maar er wilt hier iemand helpen in mijn topic, dan komt die mod effekes mijn topic verprutsen door te zagen over die persoon zijn template die eventueel misschien zou kunnen geript zijn van een warezforum. Djeezes mensen, open eens jullie ogen !!!!
Sorry voor mijn nogal agressieve post, maar het werkt mij al een tijdje op de zenuwen en het moest er es uit.
Oftewel verlichten jullie bij het registeren de mensen hun url van hun forum in hun profiel te plaatsen en hebben jullie inderdaad dan het recht om mensen op hun vingers te tikken.
Oftewel laten jullie het zo en stoppen jullie met mensen aan te vallen die willen helpen.
Maar er wilt hier iemand helpen in mijn topic, dan komt die mod effekes mijn topic verprutsen door te zagen over die persoon zijn template die eventueel misschien zou kunnen geript zijn van een warezforum. Djeezes mensen, open eens jullie ogen !!!!
Sorry voor mijn nogal agressieve post, maar het werkt mij al een tijdje op de zenuwen en het moest er es uit.
CoNiO; Fantastisch dat je hier discusie van maakt! :thumb: Want ik probeerde je alleen maar te helpen en krijg ik gezeik
Dit slaat echt helemaal nergens op zeg!
Greetings,
Ruben

carloclaessen schreef:klein vraagje, waar heb je die skin vandaan????
bast schreef:30 $ betaald misschien?
ik heb de skin van eXtremepixels ! En ik weet niet wat jullie mij gelijk aanvallen maar ik heb alles gewoon legaal geregeld... En ik heb die nederlandse buttons nog niet omdat het voorlopig nog BEZIG ben met m'n forum!!! Ik probeer CoNiO te helpen... En dan gaan jullie tegen mij zeiken...carloclaessen schreef:waarom ik het vraag heeft een rede
er dwalen veelal skins op warezforums rond, ik weet dat ook, als hij een officieel betaalde heeft, dan kan hij voor de Nederlandse buttons vragen, ziet er wat netter uit op een nederlands forum

Greetings,
Ruben
kijk en das nou jammer, Alles is tegenwordig illegaal te verkrijgen, zelfs phpbb skins
, Wat doe je dr aan?
( zal die wel een reden voor hebben gehad... )

Ik vind het wel eerlijk, want als je zo'n style hebt van een warezboard dan jat je dus iemands anders werk. Waar dat persoon veel werk aan heeft gehad. Maar als hij er voor heeft betaald dan is het natuurlijk geen probleem...Ik vind het dus absoluut niet eerlijk dat hier mensen op hun vingers worden getikt over eventuele mogelijke gejatte template.
Nee, je word hier niet verplicht om een url naar je forum in je profiel te zetten,. Verder over het "Vinger getik" we geven gewoon onze mening er over.... zie: http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=2964 We zijn het er allemaal over eens dat je het © moet laten staan, want je hebt tenslotte phpbb zelf niet gescript...Oftewel verlichten jullie bij het registeren de mensen hun url van hun forum in hun profiel te plaatsen en hebben jullie inderdaad dan het recht om mensen op hun vingers te tikken.
Het was meer een off-topic vraag volgens mij... Maar het was wel aanvallend.Oftewel laten jullie het zo en stoppen jullie met mensen aan te vallen die willen helpen.
Hij had waarschijnlijk beter kunnen pm'en denk ik ja, maar dat deed hij nietMaar er wilt hier iemand helpen in mijn topic, dan komt die mod effekes mijn topic verprutsen door te zagen over die persoon zijn template die eventueel misschien zou kunnen geript zijn van een warezforum

np, commentaar kan je ook positief opvattenSorry voor mijn nogal agressieve post, maar het werkt mij al een tijdje op de zenuwen en het moest er es uit.

@pc4live
Sorry hoor, maar we leven hier wel al in het jaar 2005 hé !!! Als ik nu zelf een website maak voor iemand, dan ga ik daar toch ook geen copyright onderzetten.
Dat je die copyright moet laten staan van phpbb, daar kan ik nog ergens inkomen omdat het gewoonweg een super forum is waar idd massa's veel tijd en werk is ingekropen. Maar laat ons alstublieft geen copyright zetten op templates !!!!! Op den duur zullen je nog verwachten ook dat we vanonder op ons forum een copyright erbij zetten om dat we die en die MOD geinstalleerd hebben zeker ?
Sorry, ik vond die reactie van die moderator er echt over en ik moest het eruit spuwen. En als dat dan volgens pc4live een aanvallende post was, wel dan is dat maar zo.
En datgeen van dat profiel, vind ik zeker geen slecht gedacht hoor !! Gewoon van het veld url een verplicht veld maken op dit forum !! Zo is iedereen gelijk voor de wet, en kan iedereen gecontroleerd worden ! Maar nu worden de mensen bevoordeelt die niets invullen bij url (zoals ik, en met reden !!! Want ikzelf heb ook al tegen mijn tanden gekregen over vanalles en nog iets van mijn forum. Dus heb ik maar mijn url weggehaald bij mijn profiel)
@xurch
Inderdaad, je wilde me maar helpen je kreeg inderdaad enorm veel gezeik tegen je kop !! Waar ik totaal NIET mee akkoord ben !! Jij probeert mij hier te helpen omdat ik zwaar in de problemen zit met mijn shoutbox, dan komt er zo'n lekkere moderator van het forum hier, lekker wat zagen over die template van jouw als je die al dan niet gekocht hebt. Komaan jongens, waar zijn we hier eigenlijk mee bezig ?
Sorry hoor, maar we leven hier wel al in het jaar 2005 hé !!! Als ik nu zelf een website maak voor iemand, dan ga ik daar toch ook geen copyright onderzetten.
Dat je die copyright moet laten staan van phpbb, daar kan ik nog ergens inkomen omdat het gewoonweg een super forum is waar idd massa's veel tijd en werk is ingekropen. Maar laat ons alstublieft geen copyright zetten op templates !!!!! Op den duur zullen je nog verwachten ook dat we vanonder op ons forum een copyright erbij zetten om dat we die en die MOD geinstalleerd hebben zeker ?
Sorry, ik vond die reactie van die moderator er echt over en ik moest het eruit spuwen. En als dat dan volgens pc4live een aanvallende post was, wel dan is dat maar zo.
En datgeen van dat profiel, vind ik zeker geen slecht gedacht hoor !! Gewoon van het veld url een verplicht veld maken op dit forum !! Zo is iedereen gelijk voor de wet, en kan iedereen gecontroleerd worden ! Maar nu worden de mensen bevoordeelt die niets invullen bij url (zoals ik, en met reden !!! Want ikzelf heb ook al tegen mijn tanden gekregen over vanalles en nog iets van mijn forum. Dus heb ik maar mijn url weggehaald bij mijn profiel)
@xurch
Inderdaad, je wilde me maar helpen je kreeg inderdaad enorm veel gezeik tegen je kop !! Waar ik totaal NIET mee akkoord ben !! Jij probeert mij hier te helpen omdat ik zwaar in de problemen zit met mijn shoutbox, dan komt er zo'n lekkere moderator van het forum hier, lekker wat zagen over die template van jouw als je die al dan niet gekocht hebt. Komaan jongens, waar zijn we hier eigenlijk mee bezig ?
Onzin zeg, je weet volgensmij niet dat er knap veel werk in een template zit en dat die persoon best de credits mag hebben die hij verdient.CoNiO schreef:Dat je die copyright moet laten staan van phpbb, daar kan ik nog ergens inkomen omdat het gewoonweg een super forum is waar idd massa's veel tijd en werk is ingekropen. Maar laat ons alstublieft geen copyright zetten op templates !!!!! Op den duur zullen je nog verwachten ook dat we vanonder op ons forum een copyright erbij zetten om dat we die en die MOD geinstalleerd hebben zeker ?
Én als je er tegen bent zoek je toch een mod/template uit waar geen copyright onder staat.
1. Niet iedereen heeft direct een website/forum adres.CoNiO schreef:En datgeen van dat profiel, vind ik zeker geen slecht gedacht hoor !! Gewoon van het veld url een verplicht veld maken op dit forum !! Zo is iedereen gelijk voor de wet, en kan iedereen gecontroleerd worden ! Maar nu worden de mensen bevoordeelt die niets invullen bij url (zoals ik, en met reden !!! Want ikzelf heb ook al tegen mijn tanden gekregen over vanalles en nog iets van mijn forum. Dus heb ik maar mijn url weggehaald bij mijn profiel)
2. Dan geef ik toch een ander adres op?
3. Het is toch te belachelijk dat mensen de copyright weghalen.
Laatst gewijzigd door Stef op 23 feb 2005, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
1. Yeah right. Vertel mij dan eens wat mensen zonder forum hier op dit forum komen zoeken ??? Als je support vraagt of geeft, dan moet het toch zijn dat je zelf in het bezit bent van een phpbb forum zeker ? Wat kom je hier anders zoeken ?Stef schreef: 1. Niet iedereen heeft direct een website/forum adres.
2. Dan geef ik toch een ander adres heb?
2. sorry maar dat versta ik niet
3. Waarom is dat belachelijk ? Ik vind het nog belachelijker om het te laten staan wanneer je ervoor betaald hebt ! Betaald = gekocht = jouw eigendom = je doet ermee wat je wilt.
Even een kleine opheldering.
Zodra iemand iets maakt, of het nu software (phpbb) is of een lay-out, of een stukje tekst. Dan is er altijd copyright! Dit hoeft natuurlijk niet altijd gemeld te worden, dat is afhankelijk van de licentie waaronder het is vrijgegeven. Als iets niet onder een licentie is vrijgegeven, of de licentie ontbreekt, moet er worden uitgegaan dat er een vermelding, m.b.t. de bron van het verkregen stuk, moet worden gemaakt.
In dit geval worden phpbb en de meeste mods en templates vrij gegeven onder de GNU GPL. Deze licentie houdt in dat er ten alle tijden moet worden aangegeven wie de originele maker is en waar de stukken gratis te downloaden zijn.
Er zijn mods en templates die niet zijn vrijgegeven onder de GNU GPL, maar onder een eigen licentie. Als er betaald moet worden voor de mods/templates zal dit in die licentie staan en mogen degene die deze licentie hebben aangeschaft (En de mods/templates erbij uiteraard) het product gebruiken zoals dat in die licentie staat. Het is voor ons niet te bepalen wat er in die licentie staat tenzij we die licentie ergens opgeduikeld hebben.
De GNU GPL
Auteursrechten
Zodra iemand iets maakt, of het nu software (phpbb) is of een lay-out, of een stukje tekst. Dan is er altijd copyright! Dit hoeft natuurlijk niet altijd gemeld te worden, dat is afhankelijk van de licentie waaronder het is vrijgegeven. Als iets niet onder een licentie is vrijgegeven, of de licentie ontbreekt, moet er worden uitgegaan dat er een vermelding, m.b.t. de bron van het verkregen stuk, moet worden gemaakt.
In dit geval worden phpbb en de meeste mods en templates vrij gegeven onder de GNU GPL. Deze licentie houdt in dat er ten alle tijden moet worden aangegeven wie de originele maker is en waar de stukken gratis te downloaden zijn.
Er zijn mods en templates die niet zijn vrijgegeven onder de GNU GPL, maar onder een eigen licentie. Als er betaald moet worden voor de mods/templates zal dit in die licentie staan en mogen degene die deze licentie hebben aangeschaft (En de mods/templates erbij uiteraard) het product gebruiken zoals dat in die licentie staat. Het is voor ons niet te bepalen wat er in die licentie staat tenzij we die licentie ergens opgeduikeld hebben.
De GNU GPL
Auteursrechten
@Donny_nl
Ik ben volledig akkoord met jouw. Maar is het aan ons om uit te maken wie wel en wie niet in het bezit is van een licensie ? Ik denk het niet hoor !!
Dat jullie hier klagen dat er geen copyright staat ivm phpbb. Daar ben ik volledig mee akkoord. Het is hier tenslotte het forum phpbb. En dat er geen support wordt gegeven aan mensen die de copyright niet in acht nemen van phpbb, daar ben ik ook volledig mee akkoord. Maar op voorwaarde DAT IEDEREEN ZIJN WEBSITE MOET AANGEVEN IN ZIJN PROFIEL. Gewoon iedereen gelijk voor de wet !
Ik ben volledig akkoord met jouw. Maar is het aan ons om uit te maken wie wel en wie niet in het bezit is van een licensie ? Ik denk het niet hoor !!
Dat jullie hier klagen dat er geen copyright staat ivm phpbb. Daar ben ik volledig mee akkoord. Het is hier tenslotte het forum phpbb. En dat er geen support wordt gegeven aan mensen die de copyright niet in acht nemen van phpbb, daar ben ik ook volledig mee akkoord. Maar op voorwaarde DAT IEDEREEN ZIJN WEBSITE MOET AANGEVEN IN ZIJN PROFIEL. Gewoon iedereen gelijk voor de wet !
Het probleem is dat lang niet iedereen een eigen website heeft. Ik heb lange tijd ook geen website gehad. Ik draaide phpbb alleen op een lokale server. Dus die eis kan je niet stellen dat users een website moeten hebben. Wanneer je dit wel doet, zullen user zich registreren met een ander verzonnen adres.
Ja, maar hoeveel mensen zoals u lopen er rond ? Ik denk dat de gewone doorsnee internetter toch phpbb gebruikt voor zijn website hoor !paulus schreef: Ik heb lange tijd ook geen website gehad. Ik draaide phpbb alleen op een lokale server.
Tsja, die zullen rap door de mand vallen ! Want iedere user of mod hier op het forum checkt toch bijna iedereen zijn profiel om te gaan kijken als ze die copyright van phpbb in acht nemen, zodus ... .paulus schreef: Wanneer je dit wel doet, zullen user zich registreren met een ander verzonnen adres.
Voor mij draait het hem vooral over het feit als je niets van websites vermeld in je profiel krijg je hier alle support van de wereld. Vanaf dat je een website in je profiel zet, dan krijg je van iedereen commentaar zoals : en dit heb je van mij gejat, en daar heb je geen copyright gezet en bla bla bla bla bla. Met andere woorden, pure discriminatie voor de mensen die hun website in hun profiel vermelden.
Vorige week heeft er hier nog een mod een topic van mij gesloten omdat ik van 3 bestaande templates, 1 template had gemaakt. So What ? Ik heb daar ook mijn werk ingestoken hoor. Maar neen, het was gejat zodus geen support !! Dus heb ik maar uit armoede mijn website weggehaald uit mijn profiel. En da's toch maar serieus zielig hoor !!!!
Ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit, op enige forum op een website knopje gedrukt. En wanneer iedereen dit doet, en iedereen veranderd een keer per week zijn website, hoelang duurt het dan voordat iemand ziet dat er geen © staat?CoNiO schreef:
Tsja, die zullen rap door de mand vallen ! Want iedere user of mod hier op het forum checkt toch bijna iedereen zijn profiel om te gaan kijken als ze die copyright van phpbb in acht nemen, zodus ... .
Ik ga hier al redelijk lang mee en ik kom vaak genoeg de vragen tegen? 'Hoe moet ik een phpBB forum opzetten?'CoNiO schreef:1. Yeah right. Vertel mij dan eens wat mensen zonder forum hier op dit forum komen zoeken ??? Als je support vraagt of geeft, dan moet het toch zijn dat je zelf in het bezit bent van een phpbb forum zeker ? Wat kom je hier anders zoeken ?Stef schreef: 1. Niet iedereen heeft direct een website/forum adres.
2. Dan geef ik toch een ander adres op?
Dan neem ik aan dat die mensen nog geen forum hebben of wel?
CoNiO schreef:2. sorry maar dat versta ik niet

Hierover draait het mij vooral om :
CoNiO schreef:Voor mij draait het hem vooral over het feit als je niets van websites vermeld in je profiel krijg je hier alle support van de wereld. Vanaf dat je een website in je profiel zet, dan krijg je van iedereen commentaar zoals : en dit heb je van mij gejat, en daar heb je geen copyright gezet en bla bla bla bla bla. Met andere woorden, pure discriminatie voor de mensen die hun website in hun profiel vermelden. Dus enigste oplossing : geen url vermelden in je profiel
Dit gebeurd niet bij iedereen hoor, bij lange niet.CoNiO schreef:Hierover draait het mij vooral om :
CoNiO schreef:Voor mij draait het hem vooral over het feit als je niets van websites vermeld in je profiel krijg je hier alle support van de wereld. Vanaf dat je een website in je profiel zet, dan krijg je van iedereen commentaar zoals : en dit heb je van mij gejat, en daar heb je geen copyright gezet en bla bla bla bla bla. Met andere woorden, pure discriminatie voor de mensen die hun website in hun profiel vermelden.
We proberen steeds meer mensen het support template laten invullen zodat ze hun forum adres erbij vermelden. Maar je kunt niet achter die mensen aanlopen.
Ik kan me voorstellen dat je, je irriteert aan mensen die voor moderator spelen en je ergens op attenderen zonder dat je die persoon verder helpt.
Voila, hier sla je de nagel op de kop !!Stef schreef:Ik kan me voorstellen dat je, je irriteert aan mensen die voor moderator spelen en je ergens op attenderen zonder dat je die persoon verder helpt.
Ik zeg nogmaals, dit is niet slecht bedoel hé van mijn kant. Alleen begint mij dat te irriteren dat iedereen zich hier met alles begint te moeien, waar ze eigenlijk totaal geen zakens mee hebben.
- Bas
- Contacteer:
Hier staat niet in de regels dat dat niet mag, in tegenstelling tot op phpBB.com!CoNiO schreef:Voila, hier sla je de nagel op de kop !!Stef schreef:Ik kan me voorstellen dat je, je irriteert aan mensen die voor moderator spelen en je ergens op attenderen zonder dat je die persoon verder helpt.
Ik zeg nogmaals, dit is niet slecht bedoel hé van mijn kant. Alleen begint mij dat te irriteren dat iedereen zich hier met alles begint te moeien, waar ze eigenlijk totaal geen zakens mee hebben.
.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Ja, maar ze sluiten wel iedere keer mijn topic.bast schreef:Hier staat niet in de regels dat dat niet mag, in tegenstelling tot op phpBB.com!

Allé, je moet dit nu es lezen : http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=16759 Dus ik heb die topic gepost in 'show off'. Ik had gewoon van 3 templates 1 template gemaakt, en ik vond dat het resultaat er wel mocht zijn. Welke reacties krijgt je constant ? Geen copyright, standaard template, bla bla bla. Aarrrgghhh !!!!! + de mod sluit dan es mijn topic.
Ikzelf ben kleurenblind en had wat positieve reactie verwacht ivm bepaalde kleuren dat ik eventueel kon aanpassen, maar neen zagen over die *beep* copyright ! En het ergste vanal vind ik dan : al degene die dwaze commentaar geven hebben zelf geen url staan in hun profiel !!!!!!!!!!!!!!!!!