Welke forum systeemen vind jij naast PHPBB goed?

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 15 dec 2004, 19:00

Rico schreef:Blijft phpbb.nl dan support geven over 2.0 of over 2.2
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=14872

Gebruikersavatar
Rico
Berichten: 2185
Lid geworden op: 23 okt 2003, 18:45
Contacteer:

Bericht door Rico » 15 dec 2004, 19:01

mosymuis schreef:
Rico schreef:Blijft phpbb.nl dan support geven over 2.0 of over 2.2
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=14872
Ik las het.
Ik heb ook gereplyd.
Ik was eerst hier.
dat is veel ik's :P
Guess who's back..

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Bericht door AarClay » 14 mei 2005, 13:25

Als ik mijn mening mag geven over het beste forumsysteem, dan ga ik zelf toch MyReact (gratizzz)/React (betaald) kiezen, als de server Zend Optimizer geinstalleert heeft.
MyReact kent ook ander type rechtensysteem dan PHPbb en is mulitfunctioneel. Je kan zelf ook soorrten topics aanmaken, en per rechten instellen 'wie' (lees usergroep) waarop mag replieen, of wat voor topics kan starten.

Als de hosting geen Zend Optimizer heeft (en de gecodeerde source van MyReact/React) niet kent, dan zou ik phpBB kiezen, met enkele mod's van MosyMuis die het forum enkele react-like features geven (Forum's hiden, slotjes-topics onderaan, usernotes (uitgebreider danwel).

Bij deze mijn mening.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 14 mei 2005, 13:54

dit is een beetje offtopic maar ja,

Ik ben nu al drie kwartier bezig met die installatie van myreact, maar ik zit nog steeds bij de stap 2, omdat hij de bestanden niet kan aanmaken. Tevens moest ik van hem ook nog wat extra extensies voor php installeren, dus tot nu toe, vind ik het absoluut geen handig systeem ;)

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Bericht door AarClay » 14 mei 2005, 14:40

paulus schreef:dit is een beetje offtopic maar ja,

Ik ben nu al drie kwartier bezig met die installatie van myreact, maar ik zit nog steeds bij de stap 2, omdat hij de bestanden niet kan aanmaken. Tevens moest ik van hem ook nog wat extra extensies voor php installeren, dus tot nu toe, vind ik het absoluut geen handig systeem ;)
Op Windows werkt de installer niet helemaal goed, merk ik, maar ik dacht dat het in versie 1.9.4 beter werkt. of installer je die ook Paulus.
Ik raad zelf aan om het bestand react.z anders handmatig uit te pakken met winzip in een onderliggende directy die react heet.
En tja. die extentions die hij nodg heeft zijn niet verplicht. (die patch-bin, gs-bin, diff-bin etc...).
React is voorheen voor Unix/Linux geschreven, en vanaf MyReact 1.9.3 ook meer voor Windows.
Laatst gewijzigd door AarClay op 14 mei 2005, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 14 mei 2005, 14:42

heb hem al geinstalleerd nu :)
(VInd het maar niks, veels te vol :D)

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Bericht door AarClay » 14 mei 2005, 14:44

paulus schreef:heb hem al geinstalleerd nu :)
(VInd het maar niks, veels te vol :D)
Hoezo vind je het niks? Je hebt voor React 1.9.3 ook een andere tpl (Crisp) en deze is rustiger :). En de TPL'S zijn zo aan te passen.
('framework' is de hoofd template)

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 14 mei 2005, 14:51

Ik ben bij Myreact verdwaald in het administratiepaneel, er zijn teveel onduidelijke opties, vreemd ingedeeld, en de helft werkt niet eens :S

Als full admin krijg ik berichten terug dat ik sommige dingen niet mag. En voor het geven van full adminrechten moest ik 80 x JA selecteren :S
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Bericht door AarClay » 14 mei 2005, 14:59

bee schreef:Ik ben bij Myreact verdwaald in het administratiepaneel, er zijn teveel onduidelijke opties, vreemd ingedeeld, en de helft werkt niet eens :S

Als full admin krijg ik berichten terug dat ik sommige dingen niet mag. En voor het geven van full adminrechten moest ik 80 x JA selecteren :S
Ga jij maar dan eens heel snel de documentatie lezen over Inherited rights (overlappende rechten). Zo hoef je echt niet overal 80 dingen op JA te zetten ;).
Een recht zou je op deze manier binnen enkele minuten ingesteld kunnen hebben.
En wat werkt er dan niet? Zeker de shoutbox-admin in beta 11?
Je moet voor de rechten bij Administrator dan gewoon die ook aanklikken.
Laatst gewijzigd door AarClay op 14 mei 2005, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Luuk
Berichten: 7311
Lid geworden op: 22 okt 2003, 10:07
Locatie: Delft

Bericht door Luuk » 14 mei 2005, 15:00

AarClay schreef:Een recht zou je op deze manier binnen enkele minuten ingesteld kunnen hebben.
Normaal moet iets zo duidelijk zijn dat je het binnen 10 klikken kan doen :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Paul » 14 mei 2005, 15:02

Ik was al verdwaalt voordat ik in admin kwam :)

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Bericht door AarClay » 14 mei 2005, 15:03

Luuk schreef:
AarClay schreef:Een recht zou je op deze manier binnen enkele minuten ingesteld kunnen hebben.
Normaal moet iets zo duidelijk zijn dat je het binnen 10 klikken kan doen :wink:
Men denkt aan het uitklappen, logisch kijken van welke recht en op welk niveau die toegepast wordt, en dan nog de rechtenviewer erdoorheen halen om te checken of het zo zou kloppen.

Zelf is mijn mening dat de admin-help erg summier is...

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Bericht door Stef » 14 mei 2005, 15:04

myreact, vind ik ook een goede al moet je hem nog erg modden om hem naar mijn smaak te krijgen, de beveiliging is iig. al een stuk beter.

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Bericht door AarClay » 14 mei 2005, 15:15

Stef schreef:myreact, vind ik ook een goede al moet je hem nog erg modden om hem naar mijn smaak te krijgen, de beveiliging is iig. al een stuk beter.
functions.inc.php kan je alle PHPmeuk in kwijt. :)

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Bericht door AarClay » 19 mei 2005, 10:07

net nog even uitgetest. In de nieuwe versie die nu nog beta is zitten nieuwe opties: Calender, mailhandler etc.. :)

Gebruikersavatar
DoubleJ
Berichten: 502
Lid geworden op: 22 jan 2005, 17:20
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DoubleJ » 19 mei 2005, 10:35

Ik persoonlijk hou het gewoon op phpBB
Ik weet nog niet of ik over zal stappen op phpBB 3.0.x

phpBB heeft ook het enorme voordeel van de enorme community die zich er mee bezig houd.
Als je iets extra's op je forum wil hebben heb je in 5 minuten wel ergens een geschikte mod gevonden.
en met XS mod kun je ook nog eens 3.0.x template functionaliteit in je templates gebruiken(php/IF-THEN constructies).

ik denk dat ik dus gewoon bij phpBB blijf.
Wat ik wel overweeg is om straks als phpBB3 er is mijn eigen board over te zetten naar phpBB 3(aangezien deze alleen met XS mod gemod is)
t'zal wel ff wat werk zijn templates te gaan converten maar ik denk dat ik het alleen bij mijn eigen board hou.(Simpel weg omdat ik die andere zo erg ingebouwd heb in de site dat het voor mij niet haalbaar is om op 3.0.x over te gaan.)

Nou dat was dus mijn verhaal.(en ik hoop dat je ondertussen niet in slaap ben gevallen van het lezen.)
DoubleJ - "Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan."

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Bericht door Stef » 19 mei 2005, 12:29

Ik denk dat ik met sommige fora idd overstap naar phpBB 3.
Maar pas na hem grondig gecheckt te hebben.

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Bericht door AarClay » 19 mei 2005, 20:56

Stef schreef:Ik denk dat ik met sommige fora idd overstap naar phpBB 3.
Maar pas na hem grondig gecheckt te hebben.
Wacht je niet tot de offical release?
DoubleJ schreef: phpBB heeft ook het enorme voordeel van de enorme community die zich er mee bezig houd.
Als je iets extra's op je forum wil hebben heb je in 5 minuten wel ergens een geschikte mod gevonden.
en met XS mod kun je ook nog eens 3.0.x template functionaliteit in je templates gebruiken(php/IF-THEN constructies).
Verder ondersteunt MyReact op groot gebied ook uitgebreide if-else-elseif contructies, op de trinity-operator-manier. PHP kan je ook inbouwen in een functie in een speciale file, waardoor je bijv. makkelijk een check in de template kan inbouwen. Die functies kan je op uitgereide wijze ook oproepen in de templates. En daar valt dus ook weer die if-else structuur aan te hangen bijv.
MyReact kent per page al een stuk of 50 variabelen die bruikbaar zijn.

Ik ga misschien wel die phpBB XS-mod inbouwen in me phpBB forumpje, maar MyReact blijft hier toch geavanceerder in.

Ik zal dit over enkele weken als ik eens tijd heb eens uittesten, en de verschillen zoeken.
of kan iemand me vertellen hoe de if-else structuur zit van de XS-mod, en de mogelijkheden (functies importeren etc..)

Gebruikersavatar
Trinithy
Berichten: 281
Lid geworden op: 03 mar 2005, 21:53

Bericht door Trinithy » 19 mei 2005, 21:26

Dit is een invision: http://www.gamingforums.nl
GameStyle.nl
HÉT FORUM VOOR ALLE GAMERS

Gebruikersavatar
DoubleJ
Berichten: 502
Lid geworden op: 22 jan 2005, 17:20
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DoubleJ » 19 mei 2005, 21:32

AarClay schreef: MyReact kent per page al een stuk of 50 variabelen die bruikbaar zijn.

maar MyReact blijft hier toch geavanceerder in.

Ik zal dit over enkele weken als ik eens tijd heb eens uittesten, en de verschillen zoeken.
of kan iemand me vertellen hoe de if-else structuur zit van de XS-mod, en de mogelijkheden (functies importeren etc..)
Dat je extra geavanceerde dingen hebt is hartstikke leuk maar die heb ik niet nodig.
If else constructies kun je in XS mod op 2 manieren doen:

Code: Selecteer alles

met
<?php
if(bla)
{
bla
}
else
{
bla
}

en het kan met
<!-- IF $iets = 'iets' -->
bla
<!-- ENDIF -->
ook kun je een xs_config.cfg maken.
met dit bestand kun je extra dingen invoegen die je eventueel kunt gebruiken voor dingen in de template.
Maar om te zien wat ik hiermee bedoel zou je een MorpheuseXtreme van CA of Glass2eXtreme van mij moeten bekijken.
DoubleJ - "Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan."

Plaats reactie