Wat niet phpbb vragen..

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Leipo
Contacteer:

Wat niet phpbb vragen..

Bericht door Leipo » 19 aug 2004, 21:20

Ik heb ff een paar dingetjes waar ik niet echt uitkom, misschien dat iemand me hier kan h elpen.

1. de schuifbalk, ik wil alleen de 3-hoekjes over houden en als je daarover heen gaat scrollt ie automatisch.

2. kun je een preloader ( zo'n flash ding wat laat zien dat hij laad met procenten ) op PHP zetten.
Ik bedoel dat hij laat zien wanneer ie klaar is met laden en dan pas home.php opent.
Flash programmas en dergelijke kan ik allemaal tot mijn beschikking krijgen maar het gaat er mij meer om dat hij dan ook echt preload want verder heb ik ( nog ) geen flash nodig.

En dat was het tot nu toe. :D
Alvast bedankt!

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 20 aug 2004, 06:30

Daar vraag je me wat! :shock:

1. Ik heb geen flauw idee hoe.Ik denkt dat het niet kan omdat de scroll balken niet tot de pagina behoren en javascript er dus geen effect op heeft. Dat denk ik tenminste. Alleen de pijltjes overhouden kan je in de stylesheet regelen maar dat wordt niet door het w3c erkent en werkt alleen in ie.

2. Daar heb ik ook al na gezocht. Er is wel een loading script, maar dat geeft geen procenten aan. Dat kan alleen met flash. Ik heb wel eens gezien van een script dat alle plaatjes in de cache van de browser plaats als een pagina voor je site maar dat werkt niet zo mooi.

//edit: Ik heb iets voor een gevonden. Mischien kan je er iets mee:
http://www.the-forums.nl/viewtopic.php?t=1569

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 20 aug 2004, 10:34

1. okee die schaf ik dus af :)
Is voor een design site dus moet later wel w3 gekeurd zijn.
En dat van the-forums, dat bovenste stuk moet toch in <head> tags en dat unload in het deel van <body ........... > </body> op de puntjes?

2. hmmz.. das jammer.. pagina bestaat namelijk uit 59 plaatjes + 3 i-frames dus het lijkt net een puzzel die inmekaar word geschoven.

Heel erg bedankt :D

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 20 aug 2004, 11:00

Leipo schreef:1. okee die schaf ik dus af :)
Is voor een design site dus moet later wel w3 gekeurd zijn.
En dat van the-forums, dat bovenste stuk moet toch in <head> tags en dat unload in het deel van <body ........... > </body> op de puntjes?
Volgens mij wel.

Plaats reactie