Off topic

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Bee

Re: Off topic

Bericht door Bee » 14 jun 2008, 21:42

Zijn hier ergens tijgernoten te vinden? Ik wil wel ruilen tegen een pallet M&M's :lol:
... Maar ik modereer (nog) niet.

satshow

Bericht door satshow » 14 jun 2008, 21:56

Leuke banner Bee :)

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 14 jun 2008, 22:04

Opera...

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 14 jun 2008, 22:46

Bee schreef:Zijn hier ergens tijgernoten te vinden? Ik wil wel ruilen tegen een pallet M&M's :lol:
Ik heb nog wel 2 zakken in me la onder me bed liggen, enkel ga ik ze niet tegen M&M's ruilen, want die mag ik niet :P

Bee

Bericht door Bee » 14 jun 2008, 23:10

BetaDevil schreef:Opera...
En daar is helemaal niets mis mee ja! Firefox is traag, langzaam, buggy, heeft amper functies en ziet er lelijk uit. Opera is snel, mooi, modern, functievol en heeft maar 7 mb nodig op je computer! En het ondersteunt delen van HTML 5 en CSS 3 8-)

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 14 jun 2008, 23:16

Ik zal het eens proberen :P

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 15 jun 2008, 08:25

Bee schreef:
BetaDevil schreef:Opera...
En daar is helemaal niets mis mee ja! Firefox is traag, langzaam, buggy, heeft amper functies en ziet er lelijk uit. Opera is snel, mooi, modern, functievol en heeft maar 7 mb nodig op je computer! En het ondersteunt delen van HTML 5 en CSS 3 8-)
Traag én langzaam? :o Firefox 3 is sneller dan Opera 9.5, uitbreidbaar met tig keer meer functies en ondersteund ook delen van HTML 5 en CSS 3. Vanaf dinsdag overal in de winkels. 8-)

http://arstechnica.com/news.media/brows ... arison.png

satshow

Bericht door satshow » 15 jun 2008, 09:57

Ik gebruik opera sinds een paar maanden en ben er best tevreden over, het sterke punt vind ik mijn gegevens updaten, hoef gewoon 2 mappen te backuppen en kan ze zo weer terugplaatsen indien nodig.
Ik vind firefox daartegen niks net als IE overigens.
In opera zitten standaard al een hoop functies.

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 15 jun 2008, 10:03

Welke van die functies gebruiken jullie dan?
Net als FF gebruik maakt van Add-ons, en Opera van Widgets..
Iedereen hoor ik erover, maar ik gebruik van beide niks extra's :mrgreen:
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

satshow

Bericht door satshow » 15 jun 2008, 10:08

Ik ook niet gebruik gewoon wat er standaard inzit, daar kan ik prima mee uit de voeten.
Heb wel mijn mail in opera gezet van een aantal adressen, is wel anders dan je gewend bent.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 15 jun 2008, 10:11

satshow schreef:hoef gewoon 2 mappen te backuppen en kan ze zo weer terugplaatsen indien nodig.
Kan met Firefox ook door de profielmap te kopiëren, dat is geloof ik een verborgen map in Windows. In Linux hoef je trouwens alleen de zip uit te pakken en het werkt. :ugeek:

Nog een sterk puntje van FF trouwens, het is Open Source. En ga niet zeggen dat jullie daar niet van houden. :mrgreen:

Bee

Bericht door Bee » 15 jun 2008, 10:16

Maar terwijl Firefox baggertraag wordt van die add-ons en je ze alleen in het programma kan gebruiken, kan je in Opera de widgets ook buiten het programma gebruiken, op je bureaublad, en heeft dat geen effect op de snelheid van het programma. Het is tenslotte geen programmaonderdeel maar gewoon een speciaal soort webpagina ;) Daarnaast zijn de nuttige addons van firefox gewoon standaard in Opera ;)

Adblock? Standaard in te stellen
NoScript? Standaard in te stellen
IE Tab? Niet nodig, want door de browserindentificatie te veranderen werken sommige websites opeens wel
Firebug? Dragonfly zit standaard ingebouwd

Open Source is een heel andere discussie.

Ik kan doorgaan, maar dat vind ik zo flauw :mrgreen:

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 15 jun 2008, 10:27

Alleen rendert IETab als IE, dat is iets anders dan de User Agent spoofen.

Ik snap je punt niet zo van dingen die er standaard inzitten, dat is het Mac-argument wat bij mij ook totaal niet opgaat. Wat moet ik met Dragonfly als ik geen developer ben..

De traagheid van ad-ons is grotendeels opgelost door de geheugenlekken die ze hebben aangepakt, maar net als met MOD's voor phpBB moet je niet zomaar alle troep installeren. Ik merk i.i.g. niks meer van vertragingen.

Ik ga Opera 9.5 wel even uitproberen, maar 9 was redelijk bagger onder Linux (prima onder windows, maar de GUI vond ik clunky en renderfoutjes heel irritant).

Bee

Bericht door Bee » 15 jun 2008, 10:32

ElbertF schreef:Ik snap je punt niet zo van dingen die er standaard inzitten, dat is het Mac-argument wat bij mij ook totaal niet opgaat.
Volledig mee eens, en alle berichten over Opera die ik hier dan ook heb geplaatst zijn vooral bedoeld om te laten zien wat al die eeuwige Apple-fanboys aan irritante argumentatie voeren :lol: Dat je er niet doorheen prikte :P

Er is geen betere browser, want iedereen heeft zijn eigen voorkeuren waar iedereen anders mee omgaat.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 15 jun 2008, 10:51

Ik ben 'm aan het proberen. Valt me meteen op dat Opera geen native layout heeft zoals FF3, ik kan kiezen tussen een soort WinXP- en Vista layout terwijl ik toch echt op Linux zit. In Firefox kan ik trouwens de adres- en menubalk naast elkaar zetten waardoor ik een stukje meer ruimte heb voor de pagina.

Ik mis m'n del.icio.us bookmarks. :( En Dragonfly zit er dus niet standaard in. :o

Browsen gaat wel lekker vlot. 8-)
Bee schreef:Er is geen betere browser, want iedereen heeft zijn eigen voorkeuren waar iedereen anders mee omgaat.
Laten we 't daar maar op houden. :ugeek:

Bee

Bericht door Bee » 15 jun 2008, 10:54

Dragonfly zit in Windows iig onder Extra > Geavanceerd > Ontwikkelgereedschap (Hoe dat in het Engels en bij andere besturingssytemen is weet ik niet precies)

Opera heeft overigens al heel lang geen native interface meer, dat is er jaren geleden er al uitgehaald.

Jan
Contacteer:

Bericht door Jan » 15 jun 2008, 11:00

Opera is geweldig goed vind ik, ook met de spraak, handig als je een lange tekst niet wil leven.

Jammer wel dat er geen Alexa Toolbar voor bestaat, dat is de reden waarom ik nog firefox gebruik...
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

Bee

Bericht door Bee » 15 jun 2008, 11:03

Wat moet je met de Alexa Toolbar, dat is een stuk spyware van hier naar Tokyo en terug :?

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 15 jun 2008, 11:18

Ik gebruik Alexa en Compete, spyware is niet per definitie slecht. 8-)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 15 jun 2008, 11:20

Ik heb net firefox3 even geïnstalleerd, maar met die aangepast adresbalk ben ik eigenlijk nu al mijn standaard sites die ik bezocht kwijt. Vroeger wanneer ik een p intypten kwam gewoon direct phpBB.com, nu een of andere halve gare site die ik misschien ooit 1 keer bezocht heb....

Gesloten