Referendum Grondwet, wat stem jij?

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen

Referendum Grondwet, wat stem jij?

Voor
6
14%
Tegen
21
48%
Mag niet stemmen
17
39%

Totaal aantal stemmen: 44

Luuk

Bericht door Luuk » 02 jun 2005, 19:05

bee schreef:
Menace2Society schreef:HET VOLK HEEFT GEWONNEN!!
Het volk wint altijd, want als het volk ja had gezegd, had het volk ook gewonnen. Alleen bij de politiek zijn er winnaars en verliezers, maar ik denk toch dat het beeld wat je hebt bij een referendum fout is.

Er is geen enkel land wat geschikt is voor een referendum, juist omdat je wordt beinvloed door de media, door emoties. En daarnaast weet gewoon niemand wat er nu eigenlijk in de grondwet staat. Ik heb ook wel lopen roepen dat mensen voor moeten stemmen, maar ik weet echt niet wat er nu volledig instaat. En daarom kan ik mij zo goed vinden in de BLANCO stemmers, je voldoet aan iets waar je trots op moet zijn, maar je moet je er niet over uitspreken als je er niets van weet.

Overigens heeft in boskoop het neekamp gewonnen: http://teletekst.nos.nl/gif/images/458-01.gif
Ik ben het helemaal met je eens, dat men Nee heeft gezegt ligt toch voor een groot deel aan de presentatie, allerlei dingen die niks met de grondwet te maken hebben (Polen is al lid, dus waarom zouden er zoveel Polen hier komen werken opeens, iedereen moet aan bepaalde regels voldoen), de Euro heeft alles niet veel duurder gemaakt, de inflatie van vorig jaar is minder dan voor de Euro etc.
Maargoed, ze verzinnen wel weer wat anders. We moeten toch vooruit :wink:
Afbeelding

Plaats reactie