Een phpBB boek
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
ah
edit we zijn wel al begonnenpaulus schreef:dat is er verlopig nog niet, we zijn nog niet eens begonnen

jah
das juist een magazine bied zeer veel voordelen maar ik denk dat niemand zo veel geld er wilt insteken ... en bedoel je dan elke maand een nieuw magazine ? :S of jaarlijks of 1 malig ... zelf vind ik een magazine wel leuker dan een boek maar , het is minder haalbarder dan boek
en
oke en dat is ?abcde schreef:Je kan ook een e-magazine maken, das dan een stuk goedkoper.
- Bas
- Contacteer:
Dat heb ik ooit al eens gedaan... Misschien kan ik het hosten?
Ik heb een aardig snelle server tot mijn beschikking (BS2)

Ik heb een aardig snelle server tot mijn beschikking (BS2)

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
mmm
stoef ?
ik heb bee niet echt meer gehoort het zal dus vermoeidelijk ergens in de doofpot ,eindigen ...

mmm
dat boek wordt niks we hebben beslitst dat het mss ooit eens mogelijks iets als magazine uitkomt en mss dan niet zo echt uitleggend word maar eerder over een modeficatie en wat extras enzo maar dat weten we nog niet
een phpbb boek:
En zo kun je nog wel ff doorgaan denk ik. Iig genoeg om een erg dik en uitgebreid boek over te schrijven.
- Inleiding of Voorwoord
Waarom een phpbb boek? Wat was de inspiratie etc.
- Geschiedenis van phpBB
Wanneer ontstaan, hoe, door wie, waarom
- Achtergrond informatie
Korte uitleg over PHP en SQL
- Installatie
uitleg en concrete beschrijving over de installatie uitgesplists over diverse systemen (Windows, Linux) met verschillende serversoftware (IIS, apache, etc.) en verschillende database systemen (MySQL, PostgreSQL, MSSQL etc.)
- Algemene instellingen
uitleg over de configuratie (belangrijk!)
- Beheer forums
Uitgebreide uitleg over het beheer (aanmaken, onderhouden en verwijderen van forums en subforums)
- Rest van het beheer per hoofdstuk zoals hierboven
- phpBB functies
uitgebreide uitleg over de functies van phpBB zoals het inlogproces, groepen aanmaken, groepbeheer, profiel bijwerken, signatures, avatars etc. etc.
- Stijlen
hoe importeer ik een nieuwe, bestaande stijl?
hoe maak je een eigen stijl?
hoe exporteer je een stijl?
- Mods
wat is een mod?
waar haal ik ze vandaan?
hoe installeer ik een mod?
hoe de-installeer ik een mod?
hoe maak ik zelf een mod?
etc.
- Moderaten op een forum
Wat is moderaten?
manieren om te moderaten
En zo kun je nog wel ff doorgaan denk ik. Iig genoeg om een erg dik en uitgebreid boek over te schrijven.
Je bent niet meer de eerste, blijkbaar was het idee toch voor de hand liggender dan we dachten. En ik wil het nog meemaken dat er een Nederlandse editie komt. Begrijp me niet verkeerd, ik zou het zeker tof vinden, maar ik denk niet dat er ook maar iemand hier serieus de wil en de capaciteiten heeft om dat voor elkaar te krijgen. Maar graag, bewijs mijn ongelijk. 

ik
Ik vrees dat ik je moet gelijk geven, het idee is goed, de uitvoering minder , Bee heeft geen zin meer en ik heb te weinig capasiteiten en kennis over phpbb om er een heel boek over te schrijven .
Echter met phpbb 3.0.0. 'voor de deur' (mss binnen enkel maanden) is het wat idioot om over 2...
Te schrijven mss dat ik samen met bee of iemand anders wel nog een E-magazine maak maar ik denk niet dat het reeël is .
grt svennson
Echter met phpbb 3.0.0. 'voor de deur' (mss binnen enkel maanden) is het wat idioot om over 2...
Te schrijven mss dat ik samen met bee of iemand anders wel nog een E-magazine maak maar ik denk niet dat het reeël is .
grt svennson
Re: ik
De phpBB kennis lijkt me voor de meesten hier het probleem niet, het Engelse boek is ook niet veel meer dan een veredelde gebruikershandleiding. Het schrijven van het boek zelf, de journalistiek, dát vergt wat. Onderschat dat niet...svennson schreef:en ik heb te weinig capasiteiten en kennis over phpbb om er een heel boek over te schrijven .
Laatst gewijzigd door mosymuis op 17 mei 2005, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.