Amerikaanse Verkiezingen | Obama of McCain

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Amerikaanse Verkiezingen | Obama of McCain

Bericht door Bee » 05 nov 2008, 20:21

Lucas schreef:Dus eigenlijk wat je hier concludeert is dat het probleem van de vrije markt het "vrije" stuk is...^^"
Dat is bij het ontstaan van een vrije markt wel een tijdelijk probleem, ja. Vrijheid is iets waar de bedrijven dan nog niet mee vertrouwd zijn, en maken daardoor soms blunders. Dat is nu ook gebeurt in de bankensector. Het is in dit geval alleen extra pijnlijk omdat de bankensector de kern is van de moderne economie.

Dat wil niet zeggen dat ik tegen de een vrije markt bent, uiteindelijk levert het meer voordelen op dan nadelen voor de gewone consument. Ik ben dus niet iemand die zegt dat er geen vrijheid in de markt moet komen. De splitsingswet voor het spoor en posterijen en de concessiewet 2000 zijn een verbetering geweest voor de slagvaardigheid van de betrokken instellingen, en zodoende juist een mooi voorbeeld van waarom we uiteindelijk een vrije markt nodig hebben!
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Amerikaanse Verkiezingen | Obama of McCain

Bericht door Lucas » 06 nov 2008, 15:57

Ik gooi eens een balletje op, maar is dit geen "correctie" van de vrije markt? Zou de vrije markt zichzelf nu niet aan het corrigeren zijn? We hebben de problemen gevonden, die gaan we nu weer oplossen..elke speler die het spel genaamd: "Marktwerking" te gevaarlijk gespeeld hebben worden nu uitgeschakeld.

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Amerikaanse Verkiezingen | Obama of McCain

Bericht door Bee » 06 nov 2008, 22:28

Zo'n correctieproces is vrij standaard in een vrije sector, bedrijven die er het beste en tacktisch op inspelen zijn na afloop de grote bedrijven.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Plaats reactie