Menace2Society schreef:
Duitsland en Frankrijk hebben hun vetorecht en dat zijn fervente tegenstanders van het drugsbeleid in Nederland! Zij zullen dus ALTIJD tegen een godoogbeleid stemmen waardoor de kans op legalisering nihil is!
Duitsland is voor zover ik weet niet zo'n grote tegenstander van het drugsbeleid. (Frankrijk overigens wel!). Je vergeet dat alle landen erover mogen stemmen; volgens mij wil Belgie (en nog een hoop andere landen) een soepeler beleid ten aangezien van softdrugs. Overigens gaan de nationale parlementen hierover (STAAT IN DE GRONDWET!) dus hier hoef je je geen zorgen over te maken.
Ja en? Polen, Turkije en al die andere oost-blok landen ook?
Die krijgen op den duur ook een beter sociaal stelsel. Maar daar wonen wij niet dus hoeven we ons ook geen zorgen over te maken. (Overigens regelen we het nu zelf => een hoop wordt wegbezuinigd => daar kunnen we bijvoorbeeld aan landen als Zweden nemen!)
Heel fout. De productie zal misschien hier blijven, wat ik betwijfel, maar ook dan kunnen die productiebedrijven Poolse werknemers aannemen die mogen werken tegen de in Polen geldende CAO's en arbeidsvoorwaarden!! Die kunnen dus tegen een veel LAGER tarief aan het werk!! Nederlandse werknemers worden dus in eigen land duurder dan Poolse!
Kijk, mensen willen, vooral in de econnomie, voor een kwartje op de eerste rang zitten. Nu verhuizen de bedrijven naar de nieuwe economische grootheden (China & India en etc.), als die bedrijven aan iets goedkopere werknemers kunnen komen in Nederland, blijven de bedrijven in Nederland. Dus de werknemers ook. Die moeten allemaal eten en kopen bijvoorbeeld hun brood bij een bakker. Als die bedrijven verhuizen dan gaat die bakker ook faillait dus zo blijft een deel van de banen op zijn minst behouden!
Straks heb jij een Poolse glazenwasser, een Poolse timmerman, een Turkse taxichauffeur en een Turkse verzorgende! Zit jij daarop te wachten dan? En dat gaat allemaal niet ten koste van banen voor Nederlanders??
Ik kan zelf kiezen wie ik aanneem; dus als ik een Poolse timmerman inhuur dan doe ik dat zelf; daar gaat de EU niet over. Op deze manier komt er tenminste nog wat belasting op; anders werken die mensen misschien wel zwart.
Wat is dit dan voor een loos argument?? Omdat er een munt gekoppeld was zijn wij genoodzaakt om met ALLES samen te gaan werken?!?!? En Engeland dan? Die ook in de EU zitten maar die wel de pond hebben? ZIj hebben wel een ECONOMISCHE GROEI!! Wij dalen alleen maar!
Als, de gulden, niet zelfstandig kan overleven, hoe kunnen de nog belangrijkere dingen dat dan wel?