BIG Ban Illegale Games en software.

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 17 feb 2005, 08:01

Robinforum schreef:lol, check de poll op die site
Poll
ik heb illegale software op mijn pc staan

Ja
2%
Nee
98%
Wat een stelletje leugenaars komen er op die site :P
Die poll was een paar dagen daarvoor vrijwel andersom (80 om 20 ofzo) en nu ineens maar 2% :twisted: :D
Barki.nl

Menace2Society

Bericht door Menace2Society » 17 feb 2005, 12:09

Wat zijn de voordelen van legale games & software?

Ze zijn beter voor je gameconsole of pc
Pure bullshit. Een kopie is een reproductie van het origineel... Exact hetzelfde dus!

Je weet zeker dat ze compleet zijn
Illegaal is vaak gratis... En je zal verbaasd zijn als je weet hoe zurgvuldig uploaders alle bestanden uploaden ;).

Je weet zeker dat je geen virussen en/of spyware in huis haalt
Weet je dat bij een kopie niet? En daar hebben we een virusscanner voor!

Je hebt garantie
Ow? Als je met je spelletje terug gaatr naar Bart Smit krijg je 9 van de 10 keer te horen dat het aan jouw eigen PC ligt... Weg geld!

Je krijgt er een uitgebreide beschrijving bij
Dat is nog eens een meerwaarde! Ik ga meteen wat spellen a € 60 p/s aanschaffen!! :D

Maar ach... Ik heb een PS2 die helaas niet omgebouwd is dus ik betaal gewoon netjes 60 tot 70 eurie voor mijn games... Nu haalt mijn jongste broertje regelmatig games dus dat scheelt ;) En soms heb je die platinum serie viir € 30,-...is ook nog te doen.

Menace2Society

Bericht door Menace2Society » 17 feb 2005, 12:11

De gebruikers hebben in totaal 2143 berichten geplaatst
We hebben 16102 geregistreerde gebruikersDe nieuwste gebruiker is ruudde-iligale-gamedealer
:shock:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 17 feb 2005, 12:15

Menace2Society schreef: Je krijgt er een uitgebreide beschrijving bij
Dat is nog eens een meerwaarde! Ik ga meteen wat spellen a € 60 p/s aanschaffen!! :D
Soms krijg je ook bij illigaal downloaden een boekje in pdf erbij :D

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 17 feb 2005, 12:44

Hoe je het ook draait of keert, illegaal is illegaal, oftewel FOUT!!!
Voorbeeld: als ik een of ander programma/game geschreven heb, en ik breng dat op de markt, kun je er zoieso al vervoeglijk van uit gaan dat er patent is aangevraagd, de Copyrights liggen dan dus vast.
Het product is gewoon te koop in de winkel, en opeens gaat iedereen het zomaar copieren en verspreiden.

Probleem1: Derving van inkomsten.
2: Schending van Copyright -->Strafbaar feit!
3: Illegaal copieren -->Strafbaar feit!
4:....vul maar in...

Ik, als eigenaar/ontwikkelaar van het product zou hier dus ook niet zo blij mee zijn.
Wees eerlijk, ergens hebben de fabrikanten/ontwikkelaars wel een beetje gelijk. (Ongeacht de prijzen die gevraagd worden voor de producten, hoe hoog de prijzen soms ook zijn, dat geeft anderen nog niet het recht om illegaal te copieren.)
Tuurlijk, er zijn hier en daar nog behoorlijk wat hiaten in het geding, zaken die elkaar tegenspreken, maar besef wel dat dit heel erg gecompliceerd ligt, ook binnen de wetgeving, en toch zeker internationaal gezien is het schier onmogelijk om duidelijke afspraken te maken en na te komen...

Ook hier op phpbb.nl zie je het gebeuren: Indien er op een bepaald forum de copyrights zijn weggehaald, hoeft de betrokken persoon ook niet op hulp te rekenen, en terecht.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker geen moraalridder, ook ik doe wel eens dingen die niet altijd te rechtvaardigen zijn, net als de meeste andere mensen.
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

Menace2Society

Bericht door Menace2Society » 17 feb 2005, 13:22

Hoe je het ook draait of keert, illegaal is illegaal, oftewel FOUT!!!
Softdrugs is ook illegaal in Nederland, toch wordt het GEDOOGD! Dus zo ILLEGAAL is ILLEGAAL helemaal niet meer!
Wees eerlijk, ergens hebben de fabrikanten/ontwikkelaars wel een beetje gelijk. (Ongeacht de prijzen die gevraagd worden voor de producten, hoe hoog de prijzen soms ook zijn, dat geeft anderen nog niet het recht om illegaal te copieren.)
Daar gaat je dus gewoon de fout in! Het illegaal kopieren kun je NIET los zien de belachelijke prijzen die men vraagt voor spellern en software! Bovendien zit er al een heffing op lege media. Vreemd, niet? Wel lege media verkopen, daar ook nog eens een flinke heffing op gooien en dan toch roepen dat kopieren illegaal is?

Illegaal kopieren is een gevolg van de belachelijke prijzen en de woekerwisnten die muziek- en software giganten JARENLANG gemaakt hebben! Kijk eens wat je voor Office XP neer moet leggen! Als jij dan een illegale download tegenkomt en je kunt enkele honderden dollars bespraren dan denk jij ook wel twee keer na!

De enige remedie om illegaal kopieren tegen te gaan is de prijzen te fatsoeneren! BIG richt zich op een jonge doelgroep want die kopieren veel...en zo vreemd is dat niet! Zij hebben sowieso al een laag inkomen en hebben GEEN andere mogelijkheden!

HET KAN NIET VAN ÉËN KANT KOMEN!

Stef

Bericht door Stef » 17 feb 2005, 13:28

Een cabrio is voor mij te duur, dan ga ik er toch ook geen één stelen? :?

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 17 feb 2005, 14:46

Softdrugs is ook illegaal in Nederland, toch wordt het GEDOOGD! Dus zo ILLEGAAL is ILLEGAAL helemaal niet meer!
Softdrugs zijn helemaal niet illegaal, het mag vrij verkocht worden door LEGALE coffeeshops, het zelf verbouwen en verkopen is verboden, en dat wordt NIET gedoogd!!!
Daar gaat je dus gewoon de fout in! Het illegaal kopieren kun je NIET los zien de belachelijke prijzen die men vraagt voor spellern en software! Bovendien zit er al een heffing op lege media. Vreemd, niet? Wel lege media verkopen, daar ook nog eens een flinke heffing op gooien en dan toch roepen dat kopieren illegaal is?

Illegaal kopieren is een gevolg van de belachelijke prijzen en de woekerwisnten die muziek- en software giganten JARENLANG gemaakt hebben! Kijk eens wat je voor Office XP neer moet leggen! Als jij dan een illegale download tegenkomt en je kunt enkele honderden dollars bespraren dan denk jij ook wel twee keer na!
Dit staat wel degelijk los van de prijzen, hoe hoog of laag de prijzen ook zijn, het ILLEGAAL kopieren is verboden, dat er dan toch heffingen e.d. zijn heeft meer te maken met het winstbejag van de regering en producenten.
Los hiervan, er zijn mensen genoeg die WEL legale, dure software en muziek kopen, al was het alleen voor hun gemoedsrust, en niet te vergeten, eventuele ondersteuning die misschien nodig blijkt te zijn.

Ik ben dan geen moraal ridder, maar ze bestaan wel!!!

Feit is en blijft dat er in de wet staat dat het kopieren, dan wel reproduceren van data/geluid en/of beelddragers verboden is, tenzij er expliciet toestemming is gegeven door de maker(s) c.q. uitgevers.
Als jij dan een illegale download tegenkomt en je kunt enkele honderden dollars bespraren dan denk jij ook wel twee keer na!
Daar hoef ik niet over na te denken, we weten allemaal wel hoe de vork in de steel zit.
Maar dit verandert nog steeds niets aan de wetgeving.
Een cabrio is voor mij te duur, dan ga ik er toch ook geen één stelen?
En waarom doe je dat niet? Is dit een morele kwestie, of vind je het risico om gepakt te worden te groot?
KNAVIVO DIERENHULP

Stef

Bericht door Stef » 17 feb 2005, 15:12

XP-Rene schreef:
En waarom doe je dat niet? Is dit een morele kwestie, of vind je het risico om gepakt te worden te groot?
"Gij zult niet stelen".

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 17 feb 2005, 15:46

Stef schreef:
XP-Rene schreef:
"Gij zult niet stelen".
En wat is kopieren dan?
KNAVIVO DIERENHULP

Rico
Contacteer:

Bericht door Rico » 17 feb 2005, 16:34

Ze kunnen beter eerst die prijzen omlaag gooien.
Maar dat doen ze niet, want dan krijgen de winkels te weinig inkomen.....
Guess who's back..

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 17 feb 2005, 17:01

Hele discussie.. dus Xp-Rene vind maar dat iedereen voor elk spelletje 60€ moet neerleggen?
En als ik jouw computertje mag na zoeken heb jij zeker alles legaal?
Tuurlijk..
[+] Isento at DeviantArt

DaMnNaTiOn
Contacteer:

Bericht door DaMnNaTiOn » 17 feb 2005, 17:37

Je krijgt er een uitgebreide beschrijving bij
Nou, lekker uitgebreid.
In mijn Half-Life2 doosje zat alleen maar 1 velletje met erop hoe je het spel moest besturen...
lastmodified.net

Stef

Bericht door Stef » 17 feb 2005, 18:36

XP-Rene schreef:
Stef schreef:
XP-Rene schreef: En waarom doe je dat niet? Is dit een morele kwestie, of vind je het risico om gepakt te worden te groot?
"Gij zult niet stelen".
En wat is kopieren dan?
Stelen. Ik verplaats me in hun, want ik ben ook een illegale slet. :)

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 17 feb 2005, 23:21

Leipo schreef:Hele discussie.. dus Xp-Rene vind maar dat iedereen voor elk spelletje 60€ moet neerleggen?
En als ik jouw computertje mag na zoeken heb jij zeker alles legaal?
Tuurlijk..
Lezen is ook een kunst, ik heb nu al twee keer gezegd dat ik geen moraalridder ben... hoe duidelijker kan ik nog zijn?
Je hebt mij niet horen zeggen dat bij mij alles legaal is, ik ben het ook niet eens met wat er gebeurt, maar aan de wet, zoals die nu is, kan ik helaas ook niets veranderen.
KNAVIVO DIERENHULP

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 19 feb 2005, 14:24

Ik heb illegale software op mijn computer staan.

Ja
57%

Nee
43%

Haha ze worden al wat eerlijker

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 19 feb 2005, 22:37

Knor knorr.

Het mag niet, ik weet het. Ik heb zelf veel legaal, maar soms wil de brander ook uitkomst bieden.

Dat ze een campagne voeren, oke, maar doe het niet of zo'n...... ehm.... "verkapte" manier. Barste ook in laggen uit toen ik het zag. Had daarvoor al gezien dat hij was gehackt. Nog leuker. :wink:

R4MON
Contacteer:

Bericht door R4MON » 20 feb 2005, 19:29

Wat willen ze je maken, ze kenne je egt niejt oppakken als je aan het hacken/cheaten/branden/downloaden ben hoor....

Ik doe het allemaal :P
ik heb geen eens een waarschuwing gehad :shock: :?
thetrinithy@hotmail.com:: iedereen die me al had toegevoegd, doe dat ff opnieuw ok?

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 20 feb 2005, 19:47

R4MON schreef:Wat willen ze je maken, ze kenne je egt niejt oppakken als je aan het hacken/cheaten/branden/downloaden ben hoor....
Uhm, jawel?
Je kan taakstraf ervoor krijgen voor Hacken en boete.
Download krijg je een kleine straf voor met veel pech je computer kwijt.
Cheaten hoort niet in dit rijtje thuis en is dus ook niet van toepassing in dit topic, daarnaast worden Cheats door de makers zelf in het spel gebouwd en is cheaten gewoon een optie voor de mensen die het spel willen verkrachten.
Branden ook niet, tenzij je echt te illegale zooi erop brand.
[+] Isento at DeviantArt

Mandrake Linux
Contacteer:

Bericht door Mandrake Linux » 24 feb 2005, 20:02

die big mag niemand zun spullen aanraken
het is allemaal flauwe kul
allemaal iritante zooi
hier is alles illegaal :d
behalve me servertje die runt linux :D:D

Plaats reactie