Softdrugs is ook illegaal in Nederland, toch wordt het GEDOOGD! Dus zo ILLEGAAL is ILLEGAAL helemaal niet meer!
Softdrugs zijn helemaal niet illegaal, het mag vrij verkocht worden door LEGALE coffeeshops, het zelf verbouwen en verkopen is verboden, en dat wordt NIET gedoogd!!!
Daar gaat je dus gewoon de fout in! Het illegaal kopieren kun je NIET los zien de belachelijke prijzen die men vraagt voor spellern en software! Bovendien zit er al een heffing op lege media. Vreemd, niet? Wel lege media verkopen, daar ook nog eens een flinke heffing op gooien en dan toch roepen dat kopieren illegaal is?
Illegaal kopieren is een gevolg van de belachelijke prijzen en de woekerwisnten die muziek- en software giganten JARENLANG gemaakt hebben! Kijk eens wat je voor Office XP neer moet leggen! Als jij dan een illegale download tegenkomt en je kunt enkele honderden dollars bespraren dan denk jij ook wel twee keer na!
Dit staat wel degelijk los van de prijzen, hoe hoog of laag de prijzen ook zijn, het ILLEGAAL kopieren is verboden, dat er dan toch heffingen e.d. zijn heeft meer te maken met het winstbejag van de regering en producenten.
Los hiervan, er zijn mensen genoeg die WEL legale, dure software en muziek kopen, al was het alleen voor hun gemoedsrust, en niet te vergeten, eventuele ondersteuning die misschien nodig blijkt te zijn.
Ik ben dan geen moraal ridder, maar ze bestaan wel!!!
Feit is en blijft dat er in de wet staat dat het kopieren, dan wel reproduceren van data/geluid en/of beelddragers verboden is, tenzij er expliciet toestemming is gegeven door de maker(s) c.q. uitgevers.
Als jij dan een illegale download tegenkomt en je kunt enkele honderden dollars bespraren dan denk jij ook wel twee keer na!
Daar hoef ik niet over na te denken, we weten allemaal wel hoe de vork in de steel zit.
Maar dit verandert nog steeds niets aan de wetgeving.
Een cabrio is voor mij te duur, dan ga ik er toch ook geen één stelen?
En waarom doe je dat niet? Is dit een morele kwestie, of vind je het risico om gepakt te worden te groot?