Bee schreef:Ik zag gisteren dit artikel op het internet:
Kerktoren in Uithuizerbroek loopt kwartier achter
In het gehucht Uithuizerbroek (300 inwoners) is door de lokale TV-zender ontdekt dat de klop op de kerktoren een kwartier achterloopt. De kerkgemeente heeft daarom de verantwoordelijke voor de kerkklok op het matje geroepen, en gevraagd waarom de klok achterliep. De kerkgemeente maakte aan de TV-zender bekend dat "de klok de afgelopen 300 jaar nog nooit heeft achtergelopen" en dat "de werknemer vergeten was de batterijen te vervangen een tijd geleden. Op basis hiervan kwam de klok achter te lopen, en dat is hij vergeten terug te zetten."
In een interview met mevrouw Jansen, de voorzitter van de grootste van de drie buurtraden in Uithuizerbroek, gaf ze eerlijk toe dat ze niet had gezien dat de kerktoren achterliep, omdat "ik altijd op mijn horloge kijk". Meneer Jansen zei echter dat hij aangifte bij de politie had gedaan, wegens het vervalsen van de waarheid. De politie heeft de zaak niet serieus genomen, volgens een woordvoerder.
Kan je dit nog wel nieuws noemen, of is dit echt onzin?
Dit is dus echt onzin, waarom, zie de dikgedrukte tekst en mijn nederige interpretatie hieronder:
Een kerktoren "loopt" niet. Laat staan "achter".
Er zit een "klop" in, wat dat ook moge zijn.
Batterijen zitten er al helemaal niet in, en zeker 300 jaar geleden niet.
Alle kerkklokken werken tegenwoordig gewoon op netstroom, 220 Volt.
Trouwens, als je het goed bekijkt is een "kwartier" eigenlijk ook niet goed.
Wat is een "tier"? En dan bedoel ik niet in het duits.
Dus zou het een "kwartuur" moeten zijn.