video integreren

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Raffel

video integreren

Bericht door Raffel » 03 jun 2004, 12:58

hallo

ik ben voor school een offline site aan het maken op een cd rom, hierin wil ik korte filmpjes zetten, die dus vanaf de cd met 1 klik geopend kunnen worden (in een nieuw venster) maar dus nìet zo dat ie hem opent in een mediaplayer die op de pc zelf staat, maar dus de mediaplayer geintegreerd in de lay-out...

bij voorbaat dank

Ralph
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

DutchDisturbed

Bericht door DutchDisturbed » 03 jun 2004, 13:21

allright
de enige manier die ik zou weten is een link maken zoals
<a href="het filmpje.html" target="_blank">filmpje</a>
en dan in filmpje.html zegmaar met <embed src="filmpje.mpg">
het filmpje plaatsen je kan dan bijvoorbeeld in de link zetten hoe groot het venster moet worden. en met embed kan je als het goed is aangeven of je wilt dat de knoppen geladen worden en of je het filmpje opnieuw af wilt laten spelen als het klaar is, dit gebeurt met loop="true".
voor de exacte code moet je dan misschien effe verder zoeken want die weet ik zelf ook niet.
Misschien is het mogelijk om met php te zorgen dat door het klikken op een bepaalde link die waarde in de popup te plaatsen zodat je maar 1 pop up pagina hoeft te maken waarin alle video's afgespeeld worden.

Plaats reactie