Steun de zeehonden!

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
LazyTiger

Steun de zeehonden!

Bericht door LazyTiger » 06 apr 2004, 17:06

een lid van me poste dit op mijn forum:
In België wonend keek ik eens naar villa politica en ik zag een gruwelijke reportage. Het volgende zat erin vervat:
In Canada is de massale slachting van jonge zeehondjes begonnen. Volgens Canadese wetten mogen jaarlijks 350.000 jonge zeehondjes worden doodgeknuppeld. "Jacht", noemt men dit, maar als je weet hoe men de diertjes doodt is er weinig sportiefs aan, en al helemaal niets menselijks. De jonge zeerobben - die nog absoluut weerloos zijn - worden gewoon met een knuppel op de kop geslagen. Daarna worden ze gevild, in vele gevallen zijn de
diertjes nog niet eens dood...
De pels van jonge zeerobben brengt nog steeds handenvol geld op. De Canadese overheid beweert ook dat de grote populatie aan zeehonden de kabeljauwpopulatie bedreigt en zo de visvangst in het gevaar brengt.
Wetenschappelijke studies hebben echter bewezen dat kabeljauw maar een klein deel van het dieet van de zeehonden uitmaakt, ze leven voor een groot deel op andere zeedieren, vaak zelfs op zeedieren die op hun beurt kabeljauw eten. Het is m.a.w. dus goed mogelijk dat een vermindering van het aantal zeehonden een vermindering van het kabeljauwbestand met zich mee zou brengen.

Het doden van de zeehondjes gebeurt bovendien op zeer wrede wijze: de diertjes zijn vaak niet helemaal dood wanneer ze gevild worden, sommige ontsnappen zwaargewond en verdrinken daarna in de zee... Wettelijk gezien zou de "jacht" humaan moeten verlopen, maar de vaststellingen van milieu- en dierenrechtenverenigingen laten zien dat de werkelijkheid anders is.

Wie tegen deze wreedheid wil protesteren kan dit doen via een
petitie op http://www.ifaw.org/ifaw/general/default.aspx?oid=85069 .

Deze post is niet bedoeld als reclame voor het IFAW maar gewoon voor de petitie die eraan vast hangt. Ikzelf vind het fantastisch als je de petitie steunt. Maar doe het vooral voor de zeerobbetjes.
dus steun even door de petitie in te vullen: http://www.ifaw.org/ifaw/general/default.aspx?oid=85069

RobinTown
Contacteer:

Bericht door RobinTown » 06 apr 2004, 17:20

allang gedaan

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 06 apr 2004, 18:52

Gedaan!
Wel zielig voor die beestjes.. :(

Luuk

Bericht door Luuk » 06 apr 2004, 19:10

Ik heb het ook ingevuld