Iets gepikt zien!

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gesloten
Kaza
Contacteer:

Iets gepikt zien!

Bericht door Kaza » 02 okt 2008, 22:13

Hebben jullie dit ook wel eens aan de hand gehad? Iets wat op twee druppels water lijkt, iets wat je zelf gemaakt hebt en jaren later terug ziet. Notabene nog commercieel tintje eraan bijna een zelfde logo.
Ik ken de regel beter goed gejat dan slecht bedacht maar ik moest wel even goed kijken wat en hoe.
Zo kwam ik na goolgelen op mijn naam dit tegen:
http://en.wikipedia.org/wiki/User:Kazango
De naam Kazango hanteer ik al sinds 1994 op het internet en sinds 31-05-2003 is deze geregistreerd.
Mijn logo in 2003:
Afbeelding
Mijn zoon hier 1jaar, immiddels bijna 6
Afbeelding
zie logo in toolbar:
http://www.kazangotoolbar.co.nr/
Nu boeit het me niet of er een andere website of programma op de markt is. Logo is al lang niet meer in gebruik en ver van me bed. Maar waar ik wel bang voor ben is het claimen van een domein, hetgeen je wel vaker hoort. Kan het zo zijn dat zo'n piepel even je domein komt claimen omdat hij daar recht op denkt te hebben?
Last edited by Kazango on Sat sep 23, 2004 6:35 am; edited 458 times in total

Mid

Re: Iets gepikt zien!

Bericht door Mid » 02 okt 2008, 23:10

Iedereen kan een domein claimen, maar de rechter bepaalt, wie rechthebbend is.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 03 okt 2008, 09:07

V.w.b. domeinen is de regel dat iedereen het kan claimen. Ik zou bijvoorbeeld (als die nog niet zou bestaan) www.beatrix.nl kunnen claimen. Als onze koningin dan een eigen webstek zou willen en die wil gebruiken, zou ik die in theorie voor mezelf kunnen houden of er een dikke prijs voor vragen. Beatrix zou me dan voor de rechter kunnen slepen inderdaad.

De rechter gaat dan kijken waarom ik dat domein gebruik. Heet ikzelf bijvoorbeeld ook Beatrix en gebruik ik die site om over mezelf of over de naam Beatrix oid te webstekken dan is mijn claim legitiem. In dat geval geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Als onze koningin dan echt het domein wil overnemen moet ze me daarvoor een redelijke prijs bieden. Die mag ik dan alsnog weigeren. Heb ik www.beatrix.nl echter alleen maar geclaimed en doe ik er (haast) niets mee, dan kan de rechter bepalen dat ik geen belang heb bij dat domein en het voor een redelijke prijs moet verkopen.
De rechter kan indien nodig vaststellen of een geboden of geëist bedrag redelijk is.

Kaza
Contacteer:

Bericht door Kaza » 03 okt 2008, 09:39

Oke, lijkt me duidelijk. Het is nu dus alleen dat diegene via een makkelijke manier een naam "verzonnen" heeft met een gelijke logo :roll: Die dan vervolgens via een wiki doet alsof het van zijn hand komt. Ik kan er mee leven :D
Last edited by Kazango on Sat sep 23, 2004 6:35 am; edited 458 times in total

Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal » 03 okt 2008, 10:35

Ik zou juist trots zijn, dan maak je tenminste wel iets moois wat andere willen jatten :mrgreen:
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 02 dec 2008, 09:06

Pascal schreef:Ik zou juist trots zijn, dan maak je tenminste wel iets moois wat andere willen jatten :mrgreen:
En als ze dan gaan claimen, en je bent het kwijt ben je waarschijnlijk een stuk minder trots...
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 02 dec 2008, 09:41

Dit soort bumps zijn echt niet nodig :)
Topic gesloten.

Gesloten