[Algemeen] Webhosting diensten

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Lucas » 02 sep 2008, 08:01

Dan is ook nog maar net even de vraag wat je met 109.2GB moet o.o"

Gebruikersavatar
Tazmanian
Berichten: 293
Lid geworden op: 16 aug 2007, 15:19
Locatie: Hamme - Belgie
Contacteer:

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Tazmanian » 02 sep 2008, 11:58

Ik heb hen mijn verreisten doorgeven en ze hebben mij het pakket CT6800 of CT8800 voorgesteld.

Ik weet dat er veel in zit dat ik eigenlijk niet nodig heb (schijfruimte, bandbreedte) maar ik wil een uitstekende performance (snelheid).

Onze huidige hosting provider heeft een schitterende snelheid, ook al is dit een schared server. Maar ze geven (bijna) geen support meer voor hun pakketten, de software is out of date, en we moeten nu verschillende keren bijbetalen aangezien we over onze bandbreedte gaan.

Ik heb momenteel een trialaccount bij Eurovps. Op het eerste zicht valt dat goed mee, het forum kan ik draaien en loopt vlot (maarja, zit er natuurlijk alleen op). Heb er een bestand geplaatst en kreeg een downloadsnelheid van max 1,7Mb per seconde. Als jullie willen testen http://77.235.34.209/Download.rar

In de VS kan je veel goedkopere VPS pakketten vinden maar hou het liever korter bij de deur. De administratie van Eurovps zit in Griekenland, de servers staan in Amsterdam.
En in de VS zijn de pakketten vaak uitgerust met heel wat minder Memory (256Mb) en ik heb mij laten vertellen dat je voor een forum toch aanzienlijk wat geheugen nodig hebt.

Indien er iemand mij andere uitstekende providers kan aanbevelen, ik ben een en al oor.

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 2741
Lid geworden op: 02 dec 2003, 17:38
Locatie: Omgeving Goslar (Duitsland)
Contacteer:

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Bas » 02 sep 2008, 12:41

Tazmanian schreef:En in de VS zijn de pakketten vaak uitgerust met heel wat minder Memory (256Mb) en ik heb mij laten vertellen dat je voor een forum toch aanzienlijk wat geheugen nodig hebt.
Ik gebruik op een eigen VPS (zonder MySQL-daemon, met lighttpd) een aardige lading sites, en een aantal andere applicaties, en mijn geheugengebruik (volgens OpenVZ's meminfo -- elke VPS-provider bedenkt weer andere metingen) bedraagt 300 MB. Nu heb ik ook wel iets te veel overdreven qua RAM-gebruiksinstellingen, en OpenVZ's meminfo geeft dan ook meer aan dan de meeste VPS-providers meten, maar een andere VPS, met MySQL en lighttpd -- maar wat minder overdreven ingesteld qua aantal processen -- gebruikt 209 MB aan geheugen, volgens de zelfde meting.

Gebruikersavatar
Tazmanian
Berichten: 293
Lid geworden op: 16 aug 2007, 15:19
Locatie: Hamme - Belgie
Contacteer:

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Tazmanian » 02 sep 2008, 13:55

Bij welke provider zit jij ?

Op mijn trail account zie ik dat er zo'n 350Mb memory in gebruik is (via Plesk 8.6)
En dit terwijl er geen website / forum / ... actief is.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Coen » 02 sep 2008, 14:02

Zullen we het weer gewoon over 'Gratis en goedkope webhosts' hebben?

VPS'en en dergelijke bespreken jullie maar ergens anders. Bas zal waarschijnlijk praten over zijn eigen webhosting toko, die je vind onder het wereldbolletje bij zijn naam.
Nu weer ontopic!

VPS discussie gaat hier verder.
- Coen

larsisgoed9
Berichten: 270
Lid geworden op: 26 nov 2007, 20:11

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door larsisgoed9 » 02 sep 2008, 17:21

Inderdaad, en ik ben die "antagonist" ook *PIEP*zat nu! :twisted:

Terug naar de FREE Hosts voor de beginnende scripters,

http://www.woelmuis.nl/
Citaat uit de inleiding:
Je site online in 1 minuut. Aanmelden, en meteen je site uploaden!
Free WebHosting
1000MB schijfruimte
5000MB dataverkeer
Snelle servers in Nederland Uploaden via ftp of controlepaneel
mySQL, php, Ftp, Statistieken. HTML, CSS, CGI Joomla, phpBB, Mambo, osCommerce etc...
Gratis voor niks!

Dat hebben we vaker gehoord!
Klopt, er is de laatste jaren echter het een en ander veranderd op internet waardoor we denken dat dit nu wel kan op de manier zoals destijds de bedoeling was.De bedoeling is dan ook niet in een zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk geld verdienen (dat kan gezien de huidige internet advertentiemarkt ook helemaal niet) maar om aan een community te bouwen die zichzelf rendabel maakt.

Hoe dan?
Je site wordt te bereiken onder http://jouwnaam.woelmuis.nl waar je 'jouwnaam' helemaal zelf kan kiezen. Je kunt zelfs gratis een domeinnaam linken aan je ruimte zodat er geen onderscheid is met een betaalde host!

Verder: geen vervelende pop-ups op je site zoals bij de buitenlandse gratis hosts, geen andere irritante trucs, alleen een banner onder je pagina die er automatisch neer gezet wordt en je eigen pagina's volledig ongemoeid laat.
Persoonlijk raad ik deze beter aan dan die "trage" en veel downtime DOTbas.

000Webhost
Citaat uit beginpagina:
Welcome to the first and only - user donations supported free web hosting service. We provide you will the most reliable and feature-rich web hosting service without advertising. Lightning fast website loading speed, zero downtime, fanatic user support and instant activation - that is why you will love doing business with 000webhost.com - $0.00 webhost
250 MB Disk Space, 100 GB Data Transfer

We have enough room for your website, emails and databases. All our servers are also connected to dedicated 10mbps internet lines, so we can give you 100 GB data transfer absolutely free.
PHP with MySQL Database Support

Unlike other free webhosts we do support PHP and MySQL with no restrictions. You get full access to the latest version of PHP and MySQL. The following PHP features are fully supported:

* PHP mail() function and Sendmail
* Curl, GD2 library, ImageMagick, Zend
* fopen() and PHP sockets
* safe_mode is OFF, file uploads ON
* Zend Optimizer support, Ioncube loader.. and much more features are enabled
Ik zat hier zelf ook eerst bi. Het vervelende alleen is, dat ze je site op het begin gaan checken, en ze zeggen 2-4 uur, maar dat werd bij mij 16 uur. Heb wel support verstuurd, kreeg ik keurig antwoord op.

-Lars
Support alleen via het Forum, niet via PM, Mail, of sites.
Funiest topic uit de PhpBB.nl geschiedenis!: hier

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Johan » 02 sep 2008, 17:55

Ik blijf toch liever bij die "trage" DOTbas. Beter dan een gratis webhost die het recht heeft om ongewenste reclame op je website te plaatsen, zonder je toestemming (onee, die accepteer je al bij het registreren). Bovendien lijkt me de 'nieuwsbrief-spam-mail' ook niet interessant. Bovendien sluiten de twee regels '7' ook mooi op elkaar aan :).

En kan een webhost nou geen eigen website maken? :? (Ze geven het trouwens wel toe; http://www.woelmuis.nl/faq.jsp punt 3)
Voormalig Support Teamlid

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Jeroen » 02 sep 2008, 19:28

larsisgoed9 schreef:Inderdaad, en ik ben die "antagonist" ook *PIEP*zat nu! :twisted:
Hoo wacht effe, ik dacht dat die antagonist een goede was?
Ben namelijk een beetje aan het zoeken naar een echte goede en ik had over antagonist alleen nog maar goede reacties gelezen :D
Jeroen

larsisgoed9
Berichten: 270
Lid geworden op: 26 nov 2007, 20:11

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door larsisgoed9 » 02 sep 2008, 19:51

Ja, maar anders had dit onderwerp wel "antagonist" geheten!!
Support alleen via het Forum, niet via PM, Mail, of sites.
Funiest topic uit de PhpBB.nl geschiedenis!: hier

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Jeroen » 02 sep 2008, 19:53

larsisgoed9 schreef:Ja, maar anders had dit onderwerp wel "antagonist" geheten!!
Huh? Ik probeer er met mijn reactie alleen achter te komen wat er niet goed was aan antagonist :P
Jeroen

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Mid » 02 sep 2008, 20:19

Antagonist is gewoon o.k. en bevalt prima. Ze hebben ook een prima ondersteunend forum.
Laatst gewijzigd door Mid op 02 sep 2008, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Bee » 02 sep 2008, 21:36

Commentaar over de inhoud van dit topic horen niet in dit topic, die stouw je maar in een PB en stuur je naar een relevant teamlid. Dan houden we het hier on-topic.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 2741
Lid geworden op: 02 dec 2003, 17:38
Locatie: Omgeving Goslar (Duitsland)
Contacteer:

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Bas » 03 sep 2008, 13:56

DBH 'veel downtime'? Zolang er geen storingen zijn bij ISPs krijgt DBH geen problemen, in augustus is er zelfs maar 3 minuten downtime geweest, volgens een uptime-checker. ;)

lifeguard
Berichten: 2861
Lid geworden op: 05 jul 2005, 08:20
Locatie: Dakloos
Contacteer:

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door lifeguard » 03 sep 2008, 14:19

Bas schreef:DBH 'veel downtime'? Zolang er geen storingen zijn bij ISPs krijgt DBH geen problemen, in augustus is er zelfs maar 3 minuten downtime geweest, volgens een uptime-checker. ;)
Wat was er laatst dan, wat niemand mocht weten?
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Bee » 03 sep 2008, 15:00

Mensen, die DotBasHosting downtime-discussie elke keer. Als je er problemen mee hebt bespreek je dat maar met de eigenaar van de hosting prive ofzo. En als je er ontevreden over bent zoek je maar een andere host.

Dit is de laatste waarschuwing, de volgende keer wordt alle onzin gewoonweg verwijderd. En dat geldt niet alleen voor DotBasHosting downtime, maar over al het off-topic babbel.
Wijziging: Even wat netter gemaakt
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door Pascal » 03 sep 2008, 15:25

Tazmanian schreef:Heeft er iemand al ervaringen met EuroVPS.com?

Zij raden mij het pakket CT 8800P aan http://eurovps.com/vps_hosting/unix_ple ... ervers.asp
Ik zou dan CT 2800P doen :)
De VPS discussie heeft inmiddels zijn eigen plek, in een eigen topic.

Terug ontopic nu dan maar! :)
- Coen
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

pieterbas12
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 sep 2006, 15:08

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door pieterbas12 » 06 sep 2008, 22:52

Pietje15 schreef:
larsisgoed9 schreef:Ja, maar anders had dit onderwerp wel "antagonist" geheten!!
Huh? Ik probeer er met mijn reactie alleen achter te komen wat er niet goed was aan antagonist :P
Ben je nou nog steeds niet overtuigt?
Kijk hier dan even:

http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1760

Staan alle ervaringen van andere gebruikers ;)

Als je daar zoekt op Hosting2go staan er goede reactie tussen maar lees ook maar even dit:
Spoiler: bekijk
Hosting2go:
ervaring met Hosting2Go
Wij hadden goed ervaringen met Hosting2go tot dat er bekend is gemaakt door ons dat we met kerst gaan overstappen naar een ander. Nu zi er ineens een virus op onze site en hij wordt per dag door ongeveer gem 4500 bezoekers bekeken. Er is contact geweest met Hosting2go wat op zich al lastig schijnt te zijn en er is geen schijn van medewerking aan ons .
Er wordt eigenlijk gezegt Nee GEEN SERVICE AAN ONZE KLANTEN.
Als je onze site opent http://www.112bollenstreek.nl komt er bij een hoop bezoekers een virus melding tevoorschijn. en er is verder niets tegen te doen

heeft er iemand ervaring hiermee en zou die dan contact op willen nemen met mij

lcmol@scarlet.nl
BvD Leo Mol
Buitengewoon slechte benadering van de klant. Abonnementsgeld wordt nog steeds afgeschreven nadat het contract is beeindigd.
(antagonist zal niet eens durven om dat te doen :P)


hier nog zo eentje:
Ongeveer een halfjaar is het goed gegaan en toen kregen we ongeveer 200 bezoekers PER DAG, dus niet tegelijk online, en toen gingen ze echt huilen.

'Zogenaamd' zorgde onze website dat hun HELE server onderuit ging.
Dat kan dus nooit want wij hebben een kleine mambo website.

Dus zijn we gewoon van de host afgegooid, Zonder pardon.
Ik sta echt helemaal met me mond open dat ze ons dat flikken, We WAREN er echt heeel tevreden over toen we weinig bezoekers hadden maar als je ook maar een beetje bezoekers hebt is het HELEMAAL over!!

Die dataverkeer die je krijgt kan je nooit helemaal gebruiken want tegen die tijd ben je al van server afgegooit.

Dus geen aanrader voor gemiddelde bedrijf websites enzo.
Het enige wat er misschien goed op zou draaien zijn portfolio websites
Nou vooruit nog eentje:
Dit is echt BULLSHIT!!

Ik host hier al bijna een jaar.
Het ging altijd goed, het is verder ook wel goed maar als je veel bezoekers krijgt dan worden ze pissig!

Er waren op mijn site iets van 100 tegelijk online, en toen konden hun servers het niet meer aan! toen hebben ze mijn site geblokkeerd! Ik kon er niks meer aan doen! Het duurde 2 dagen voordat ik er achter kon komen waarom hij precies geblokkeerd was, Ik ben nu overgestapt op yourwww.nl.

Ik hoop dat deze beter is.

Ze hebben me nu geblokkeerd op het support systeem , dus ik kan hun niks meer vragen ofzo. en ze willen het ook niet meer beantwoorden!!!

CONCLUSIE:

ALS JE EEN SITE HEBT MET WEINIG BEZOEKERS:

AANRADER!!

KRIJG JE MEER BEZOEKERS:

NOOIT AAN BEGINNEN!!!!


Wijnand.
Kort gezegt:
Neem antagonist :D
Ik heb nu het idee een reclamefolder te lezen. Dat is dus niet de bedoeling...!
- Bee

pieterbas12
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 sep 2006, 15:08

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door pieterbas12 » 07 sep 2008, 21:22

[quote][/quote]

dat was mijn bedoeling ook niet.
Was meer een beetje te vergelijken ;)

*volcano*
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 mar 2006, 22:22
Locatie: Friesland

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door *volcano* » 25 sep 2008, 12:42

Ik heb hiervoor bij hosting2go gezeten. Ik vond de support en alles super. Zij hebben me zelf zelfs aangeraden om te verhuizen, omdat het met mijn traffic verbruik bij hen anders heel duur zou worden.
Zou ik minder verbruik hebben zou ik echt weer terug naar hosting2go gaan.

Ik zit nu bij strato, ook een prima host. Helaas is alleen de server het afgelopen jaar een stuk trager geworden. Maar qua support nog altijd redelijk goed geweest.
Ik heb bij hun nu het grootste pakket, daarna zou ik op een eigen server komen en aangezien ik daar geen verstand van heb en ook geen tijd voor heb om me er in te verdiepen, moet ik een andere host zoeken.

Eentje die engels of nederlandse support biedt, ongeveer 150gb traffic pakket en een beetje een snelle server.

*volcano*
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 mar 2006, 22:22
Locatie: Friesland

Re: Gratis en goedkope webhosts

Bericht door *volcano* » 25 sep 2008, 14:42

Iemand ervaringen met youhosting, phpbbhost of xs4all?

Gesloten