phpBB1 zien? :P

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: phpBB1 zien? :P

Bericht door Pascal » 11 sep 2007, 09:00

het geeft je zo gevoel, (ken je dat?)
van: zo was het nou vroegah.
vroegah was alles beter...
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: phpBB1 zien? :P

Bericht door BetaDevil » 11 sep 2007, 14:24

Dat zeggen die oudjes nu wel, maar had je toen een Notebook met een AMD Turion™ 64 X2 Processor TL50 1.6 GHz processor? Nee.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: phpBB1 zien? :P

Bericht door Pascal » 11 sep 2007, 15:54

ik heb me hele leven geleeft met een pentium 2 met 64 mb ram, sinds kort heb ik 1024 mb geheugen.
Dat is net zoals phpbb phpbb4 wordt weer beterder en dan komt weer phpbb5, dan weer 6. stopt het ooit?
Maaruh, internet is in de jaren zoveel gegroeid, over 5 jaar is alles anders...
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: phpBB1 zien? :P

Bericht door special18 » 20 sep 2007, 15:50

Nou beter phpbb1 laad duidelijk sneller dan 2 :P En 3 naja dan zou ik een echt testje moeten doen:P
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: phpBB1 zien? :P

Bericht door Pascal » 21 sep 2007, 11:44

phpbb1 heeft minder stuff dan 2 en die heeft weer minder stuff dan 3...
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: phpBB1 zien? :P

Bericht door special18 » 21 sep 2007, 14:24

simvader schreef:phpbb1 heeft minder stuff dan 2 en die heeft weer minder stuff dan 3...
Dat is niet geheel van belang opzich, vergeet niet dat er tegenwoordig veel gecached wordt en veel servers hebben dan ook optimising voor scripts en load balancers etc dus wordt wat dat betreft vaak gelijk getrokken.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Gebruikersavatar
Sense
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2006, 16:28
Locatie: Veenwouden
Contacteer:

Re: phpBB1 zien? :P

Bericht door Sense » 24 sep 2007, 19:29

phpBB1 ziet er best goed uit. Het heeft al veel weg van 2.
IVP e.c. waren misschien wel iets beter ten tijde van 2, maar nu drie uit is zie ik geen reden meer om een betaalde te nemen als je het ook gratis beter kan. Maar er is een gigantisch verschil tussen de phpBB homepage van versie 1 en die van nu :D
I denk dat ik ongeveer bij versie 2.0.6 om de hoek kwam kijken. Ik met met tussenpozen inactief geweest, maar nu begin ik weer een beetje actief te worden. Er is gigantisch veel verandert sinds die tijd :)

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: phpBB1 zien? :P

Bericht door special18 » 25 sep 2007, 15:06

Ik vindt 2 nogsteeds beter, simpelweg omdat er al die functies niet opzitten. Ik haal het liefst phpbb2 leeg en dan opnieuw opbouwen en bij phpbb3 is alleenmaal erger.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: phpBB1 zien? :P

Bericht door Coen » 25 sep 2007, 22:33

special18 schreef:Ik vindt 2 nogsteeds beter, simpelweg omdat er al die functies niet opzitten. Ik haal het liefst phpbb2 leeg en dan opnieuw opbouwen en bij phpbb3 is alleenmaal erger.
Wat zijn dan de functies die zo nadrukkelijk aanwezig zijn in phpBB 3.x die er in phpBB 2.x nog niet waren? Ik vind de 'nieuwe' functies in geen enkel opzicht storend, maar juist extra toegevoegde waarde! :)

We gaan nu redelijk offtopic, als deze discussie iets uithaalt, zal ik 'm splitsen.

Gebruikersavatar
special18
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:31
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: phpBB1 zien? :P

Bericht door special18 » 26 sep 2007, 01:12

Enigsinds heb je daar wel gelijk in koen, bijv ik heb de online functie ook gewoon op mijn website alleen bouw ik de queries anders op en de totale indeling doe ik liever op mijn manier. Aangezien elk phpbb3 forum gewoon op phpbb3 template lijkt ( vindt ik dat geen 1 orginaliteits prijs verdient ) persoonlijk.

Totdat je een echte template iet die er totaal anders uit ziet. Bedoel phpbb2 heeft minder functies maar daardoor kun je meer je eigen wil erinstoppen wat php coders algemeen willen ( niet andermans troep ) Het resulteert voor mij dat ik alle functionaliteit heb maar 10 queries ( max ) en 0.01 / 0.02 pagina opbouw tijd.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Plaats reactie