Opstart prog.'s traag

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Bert27
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2007, 18:01

Opstart prog.'s traag

Bericht door Bert27 » 13 aug 2007, 18:21

Sinds een paar dgn starten de programma's traag op waardoor ik ook traag op internet kom, wie kan mij helpen aan een idee dit te verhelpen.

Of aan een free-ware prog. om het register in orde te maken?

Niet al te moeilijk gezien mijn leeftijd.

Bij voorbaat dank

Gebruikersavatar
Robin Huurman
Berichten: 542
Lid geworden op: 10 jun 2007, 16:48
Locatie: Steenbergen | Noord-Brabant

Re: Opstart prog.'s traag

Bericht door Robin Huurman » 13 aug 2007, 18:35

Heb je toevallig norton progs op je pc staan? Die vreten namelijk geheugen...

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Opstart prog.'s traag

Bericht door Bee » 13 aug 2007, 18:43

Windows Vista kopen en SuperFetch leren waarderen :P
... Maar ik modereer (nog) niet.

Bert27
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2007, 18:01

Re: Opstart prog.'s traag

Bericht door Bert27 » 13 aug 2007, 18:54

Norton Anti-Virus 2007. Maar zonder dit starten prog.'s ook traag op!

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Opstart prog.'s traag

Bericht door Coen » 13 aug 2007, 19:11

Bert27 schreef:Norton Anti-Virus 2007. Maar zonder dit starten prog.'s ook traag op!
Scan je PC eens met CCleaner. Let er wel op dat het enorm veel dingen weg (kan) gooien, vaak dingen die je niet wilt, maar het is een erg krachtige en fijne tool! :)

Bert27
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2007, 18:01

Re: Opstart prog.'s traag

Bericht door Bert27 » 13 aug 2007, 19:18

Gebruik het al tijden, prima tool. Heeft geen effect! Krijg de indruk dat het systeem door iets over-belast is want bij CD branden (opslag) slaat de comp. soms spontaan uit!

Gebruikersavatar
satshow
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 dec 2005, 21:47

Re: Opstart prog.'s traag

Bericht door satshow » 13 aug 2007, 19:36

Bee schreef:Windows Vista kopen en SuperFetch leren waarderen :P
Wat bedoel je met superfetch Bee?

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Opstart prog.'s traag

Bericht door Coen » 13 aug 2007, 20:22

satshow schreef:Wat bedoel je met superfetch Bee?
Zoeken via http://www.google.nl/search?hl=nl&q=sup ... eken&meta= levert bijvoorbeeld dit op! ;)
Bert27 schreef:Gebruik het al tijden, prima tool. Heeft geen effect! Krijg de indruk dat het systeem door iets over-belast is want bij CD branden (opslag) slaat de comp. soms spontaan uit!
Maak eens een screenshotje van je processen in je taakbeheer, wellicht zijn er processen actief, die niet actief horen te zijn! :)

nickdhnick
Berichten: 632
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:38
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Opstart prog.'s traag

Bericht door nickdhnick » 13 aug 2007, 23:31

ga naar uitvoeren --> typ "msconfig" (zonder de ") --> ga naar het tabblad opstarten. laat dat venster open staan

open internet, ga naar http://www.bleepingcomputer.com --> klik daar op het tabblad "startup list"

Ga nu terug naar je msconfig venster. en kijk welke processen er staan. Zoek op bleepingcomputer naar elk process en kijk op ze uitgeschakeld mogen worden. Als je elk process hebt gehad (dus een aantal onnodige dingen hebt uitgezet, kan je je pc opnieuw opstarten. Je zult dan een melding krijgen van msconfig. maar geef aan dat je die melding niet meer wilt ontvangen)

Als je hiermee klaarbent worden er geen onnodige processen geladen bij het opstarten van je PC, Zo zal je PC sneller opstarten en sneller reageren

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20301
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Opstart prog.'s traag

Bericht door Paul » 14 aug 2007, 08:34

Controleer eeens of je PC ook niet te heet wordt.

Bert27
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2007, 18:01

Re: Opstart prog.'s traag

Bericht door Bert27 » 15 aug 2007, 12:06

nickdhnick schreef:ga naar uitvoeren --> typ "msconfig" (zonder de ") --> ga naar het tabblad opstarten. laat dat venster open staan

open internet, ga naar http://www.bleepingcomputer.com --> klik daar op het tabblad "startup list"

Ga nu terug naar je msconfig venster. en kijk welke processen er staan. Zoek op bleepingcomputer naar elk process en kijk op ze uitgeschakeld mogen worden. Als je elk process hebt gehad (dus een aantal onnodige dingen hebt uitgezet, kan je je pc opnieuw opstarten. Je zult dan een melding krijgen van msconfig. maar geef aan dat je die melding niet meer wilt ontvangen)

Als je hiermee klaarbent worden er geen onnodige processen geladen bij het opstarten van je PC, Zo zal je PC sneller opstarten en sneller reageren
Tot aan bleepingcomputer is het me eindelijk duidelijk, alleen hoe verder? Wat moet ik verder doen?
Er staat een alfabet op de startpag. moet ik daarin zoeken?
Mijn engels is slecht en mijn leeftijd speelt op. ;)
Maar wel bedankt voor de tips tot nu toe.

Gebruikersavatar
Rockographic
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 feb 2007, 21:01
Locatie: Lommel
Contacteer:

Re: Opstart prog.'s traag

Bericht door Rockographic » 15 aug 2007, 12:11

Bert27 schreef:Norton Anti-Virus 2007. Maar zonder dit starten prog.'s ook traag op!
Vaak is het dat je Scanner een update aan het uitvoeren is bij het opstarten van je pc waardoor je computer trager gaat, ik heb dat probleem ook, alleen gebruik ik pana antivirus.

Of heb je dat probleem altijd, ook als je pc bv al een half uur draait?
Windows Vista | 2,3Ghz Quadcore | 4GB ram
Adobe Creative Suite 3 Master Collection user.
msn status: Afbeelding
Rockographic Design
Rockographic Design myspace

Bert27
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2007, 18:01

Re: Opstart prog.'s traag

Bericht door Bert27 » 15 aug 2007, 12:32

Ja, ik let er op of er up-dates gedownload worden. Is niet het geval. Kom gewoon vertraagd op internet, wel komt e-mail razendsnel binnen!

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Opstart prog.'s traag

Bericht door ElbertF » 15 aug 2007, 12:40

Ik gebruik deze gratis "startup guard": http://www.acelogix.com/downloads/sgsu.exe

Zo kun je in de gaten houden welke programma's gelanceerd worden bij het opstarten, dit kunnen er makkelijk tientallen zijn waarvan je het grootste deel niet nodig hebt. Wel een beetje opletten, je kan dingen blokkeren die je nodig hebt, dus niet zomaar alles blokkeren wat je niet kent.

Als je Ctrl+Alt+Delete drukt krijg je het taakbeheer, als je daar bij het tabje "processen" op "CPU" klikt (sorteren van hoog naar laag), krijg je een beeld van wat je computer allemaal doet. Programma's die veel CPU (of geheugen) gebruiken kun je vaak beter vervangen door een lichter alternatief. Zo heb ik MSN vervangen door Pidgin, Winamp door Foobar, bepaalde extenties verwijderd uit Firefox en de boel loopt nu een stuk vlotter.

Plaats reactie