Bericht
door Rockographic » 29 jul 2007, 18:55
Ik ben dit jaar begonnen met het site/forum building gebeuren.
Forum voor de klas, met dat doel voor ogen ben ik begonnen met forums,
eerst een gratis hostje, in het begin zeer veel problemen gehad met de install van phpBB2 ik wist maar niet hoe het kwam dat ik het forum niet kon zien, moest hem in public_html plaatsen, allemaal heel stom maar als beginner weet je daar niets van.
Daarna een simpel forumpje, is een nieuwe stijl, zelf is een modje installeren (een dat niet te moeilijk is).
Natuurlijk kreeg ik er maar niet genoeg van, ik moest een site maken dat bij het forum hoorde.
Een simpele site, met 2 frames en basis buttons, niets speciaals.
Nu ben ik bezig met een site met css opmaak, een kennis (via internet) helpt me daar bij, hij maakt het css script, eenmaal dat ik dat script heb, bestudeer ik het, ga ik kijken wat voor wat staat en dient.
Wat ik ook regelmatig doe is de pagina bron van een site bekijken, dit om te kijken hoe een site, neem nu zoals phpBB.nl in elkaar zit.
Een paar maanden terug kregen we een crusus dreamweaver in school, mijn kennis is zeer beknopt maar ik wist meer dan mijn leraar zelf, als er klasgenoten waren die vragen hadden vroegen ze die aan mij niet aan mijn leraar..
Het mooie aan heel dit forum builden, site builden is dat ik er ook een paar kennisen aan over heb gehouden.
volgend jaar ga ik in school multimedia technieken doen, een richting waar je leert om sites te maken (al de verschillende talen leert beheersen), foto's leert bewerken voor je site, ...
kortom een perfecte richting.
zo zie je maar dat je door oefenen, opzoek werk en door energie in je hobby te steken, snel, veel bijleert.