Hallo,
Hoe grooet is een database nu eigenlijk?
Ik bedoel als je bijvoorbeelt 100 leden hebt en er redelijk veel foto's op zijn gepost hoe groot is zo'n database dan eigenlij?
Moet ik kijken in MB of GB?
mvg gerben
de groote van een database?
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Re: de groote van een database?
De database van het phpBB.nl forum is een halve GB. Dat is zonder uploads maar met 3 ton berichten, wat een gemiddeld forum bij lange na niet haalt. Ik heb een forum met toevallig precies 100 leden nu, waarvan de database grootte maar 5MB is.
Oke, dus 500 MB ruimte is niet veel voor ongeveer 5 paginaas met tekst en wat foto's en een forum?
mvg gerben
mvg gerben
Lees nog eens wat ik zei.
Voor een klein tot gemiddeld forum is 50MB al zat.

- MandersOnline
- Contacteer:
Ik heb een site met ongeveer 1600 leden en een beste lading berichten me database is nu 32 MB meen ik.
Die plaatjes waar je het over hebt ligt er maar net aan waar je ze zet als die op andere sites staan dan is de hoeveelheid ruimte die in beslag word genomen zeer beperkt enkel de karakters die je gebruikt dus de
Tel al die dingen bij elkaar op enkele karakters kunnen soms wat meer ruimte nemen maar tot een maximum van 5 karaktertjes. en er zit ook nog bij die img een code voor de sessie aan te geven verder inderdaad zoals Elbert zegt.
Zet voor de lol maar eens de tekst die je typt maar eens in een Tekst document en kijk dan eens hoeveel Bytes die gebruikt, nou krijg je bijna een juist beeld want er zijn nog een paar tabelletjes dus zeg dat je deze tekst kopieert van mij en dan 2x in dat tekst document zet dat is zelfs al meer dan het aan ruimte in je database zal opeten...
Die plaatjes waar je het over hebt ligt er maar net aan waar je ze zet als die op andere sites staan dan is de hoeveelheid ruimte die in beslag word genomen zeer beperkt enkel de karakters die je gebruikt dus de
Code: Selecteer alles
[img]URL naar afbeelding[/img]
Zet voor de lol maar eens de tekst die je typt maar eens in een Tekst document en kijk dan eens hoeveel Bytes die gebruikt, nou krijg je bijna een juist beeld want er zijn nog een paar tabelletjes dus zeg dat je deze tekst kopieert van mij en dan 2x in dat tekst document zet dat is zelfs al meer dan het aan ruimte in je database zal opeten...