Web 2.0 en SEO

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 10 apr 2007, 07:48

Ik zeg ook niet dat design er niets mee te maken heeft. ;) Maar een statische site met ronde vormen, fades en glasachtige knoppen alleen is geen web 2.0.

Er staan trouwens ook andere woorden bij; folksonomy, OpenAPI's, semantics, SEO etc. Niet allemaal nieuw maar wel kenmerkend voor de meest toonaangevende websites. Ik kon me een paar jaar geleden niet voorstellen dat ik het web als platform zou gebruiken (bookmarks in del.ico.us, nieuws op Google Reader, Gmail hoef ik nooit te legen etc.), of dat ik de Google Maps dankzij de API zou gebruiken als interactieve routeplanner op de sites die ik maak. Of dat ik mijn complete administratie online kan doen in een webbased spreadsheet programma.

Ik voorspel dat alle desktop applicaties (en besturingssystemen tot op zekere hoogte) op een dag zullen verdwijnen, en straks ook zware grafische software gratis vanuit de browser is te gebruiken. Het is heel duidelijk welke kant het opgaat, het zal alleen wel even duren allemaal. De reden dat ik dit zo interessant vindt is dat ik er als webontwikkelaar hopelijk aan bij kan dragen. :)

gratis kopen hebben2007
Contacteer:

Bericht door gratis kopen hebben2007 » 19 apr 2007, 16:29

Bijna alle elementen van web 2.0 bestaan al een tijdje, maar breken nu pas echt door.
Zo bestaat AJAX ook alweer een jaar of zeven, maar werd het voorheen nooit of nauwelijks gebruikt.

Plaats reactie