forum in inline frame

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Angelo bessems
Contacteer:

forum in inline frame

Bericht door Angelo bessems » 14 jan 2007, 22:05

een vraag ???

hoe kan ik zorgen dat alle hyperlinks van het forum zichzelf weer openen in het inline frame van mijn website : http://www.carpvision.nl/Ontwikkeling/Forum.html

probleem is dat wanneer ik inlog het forum zich opnieuw laadt en dan buiten het inline frame van de site om.

hoe kan ik zorgen dat de breedte van het forum niet breder wordt als de breedte van het inline frame zodat ik die horizontale scrollbar onder vermijd ???

is het ook mogelijk het forum als pagina te includen zodat de hoogte van de tabel waar het forum in draait meespringt met de hoogte van het forum ????

grtz angelo

Bee

Bericht door Bee » 14 jan 2007, 22:28

Het lijkt mij een beter idee om de template zo aan te passen dat het hele frame niet nodig is. Een frame zorgt alleen maar voor problemen, en includen van het forum is ook niet mogelijk ;)
... Maar ik modereer (nog) niet.

Angelo bessems
Contacteer:

Bericht door Angelo bessems » 14 jan 2007, 22:38

dat vereist natuurlijk veel kennis van html en php denk ik.
ik heb de site gebouwd met frontpage en dat heeft al lang geduurd voordat ik de ideeën in mijn hoofd vertaald had naar een werkende website.

is het mogelijk dit te doen met frontpage ????

en kun je mij eens globaal uitleggen hoe ik dit moet doen ???

Bee

Bericht door Bee » 14 jan 2007, 22:46

Het vereist in dit geval alleen kennis van HTML :) En er zijn ook alleen wijzigingen nodig in overall_header.tpl en overall_footer.tpl.

In de header komt de bovenkant en de linkerkant van de pagina. In de footer komt de rechterkant en de onderkant. De rest wordt er tussen in geduwd.

Ik heb helaas geen tijd om het helemaal in detail uit te leggen, maar misschien dat je naar reeds bestaande templates kan kijken, of dat iemand anders je wil helpen.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Angelo bessems
Contacteer:

Bericht door Angelo bessems » 20 jan 2007, 12:57

aangezien ik de kennis niet bezit om het forum in de site te integreren. ( http://www.carpvision.nl/phpBB2/index.php geplaatst hebben in de plaatst van het iframe op http://www.carpvision.nl/Ontwikkeling/Forum.html )
zoek ik iemand met de vereiste kennis die dit tegen betaling voor mij wil doen. de hoogte van de betaling is onderhandelbaar.

Plaats reactie