chatforum
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
-
chatforum
vraagje ?
hoe zit dat met de privacyvoorwaarden van de chatbox, en of moderators of beheerders het recht hebben de teksten in te lezen als ze niet ingelogd zijn? dank u
hoe zit dat met de privacyvoorwaarden van de chatbox, en of moderators of beheerders het recht hebben de teksten in te lezen als ze niet ingelogd zijn? dank u
-
-
Lijkt mij niet tenzij het een persoonlijk gesprek was. En een Beheerder mag altijd naar de berichten kijken of er niet gescholden/gediscrimineert en noem maar op. Dus ik vind dat de beheerder altijd mag kijken na een gesprek ofzo.Blondineke schreef:Wel als je nu een chatgesprek hebt met iemand en de moderator is er niet of de beheerder , dat hij toch kan zien wat uw gesprek is geweest das toch een inbreuk op de privacy?
haai
-
-
-
Ik vind dat ik alles mag controleren op mijn forum. voorbeeld: Jij word in de chatroom gediscrimineerd en uitgescholden etc. jij komt naar de beheerder en zegt dat, en dan zegt die beheerder sorry, je hebt geen bewijs. Waarom zou je dan geen gespreksgeschiedenis mogen inzien als BEHEERDER niemand anders komt dit dan toch te zien.Blondineke schreef:Dus met andere woorden ben je niet veilig op een chatbox want........."Big Brother is watching you" wel dit vind ik echt wel ver gaan sorry dat ik dit moet zeggen.
Sorry hoor, maar van dat big brother is het kant-en-klare onzin.
-
-
- Contacteer:
Elke beheerder kan een chat mee lezen, dit om in te kunnen grijpen bij excessen, maar wat ik uit jou woorden haal was het een prive gesprek en had deze beheerder de eer aan zich zelf moeten houden en er over moeten zwijgen...Blondineke schreef:En toch vind ik dat inbreuk op de privacy ! Ik geef je ook geen ongelijk he over dat schelden en degelijke ,maar daar ging het nu helemaal niet over , het was een ernstig gesprek met 1 persoon waar niemand het recht had dit verder te weten .
Ik weet niet wat in zijn algemene voorwaarden staat maar ik zou persoonlijk never meer in zijn chatroom komen, reden onbetrouwbaar, of hij aan te pakken is weet ik niet, je zult toch met de nodige bewijzen moeten komen lijkt mij..
Dus eerst goed uitzoeken...
http://www.arcadepunt.nl meer dan 23.000 flashgames
Als het een gesprek is waar niemand verder iets mee te maken heeft, ben je in eerste instantie al niet slim bezig geweest door het gesprek te voeren in een (openbare) chat-applicatie. Je doet er in het vervolg verstandig aan om dit een meer gesloten omgeving te doen (bv. MSN)...Blondineke schreef:En toch vind ik dat inbreuk op de privacy ! Ik geef je ook geen ongelijk he over dat schelden en degelijke ,maar daar ging het nu helemaal niet over , het was een ernstig gesprek met 1 persoon waar niemand het recht had dit verder te weten .
Hier ben ik het deels wel mee eens en deels niet. Als een beheerder netjes in zijn voorwaarden heeft staan dat alle gesprekken ge-logd worden, dan is het geen enkel punt en staat de beheerder volledig in zijn recht om deze terug te lezen, ook al zijn het privé gesprekken.wizzzzzzzz schreef:Elke beheerder kan een chat mee lezen, dit om in te kunnen grijpen bij excessen, maar wat ik uit jou woorden haal was het een prive gesprek en had deze beheerder de eer aan zich zelf moeten houden en er over moeten zwijgen...
Ik weet niet wat in zijn algemene voorwaarden staat maar ik zou persoonlijk never meer in zijn chatroom komen, reden onbetrouwbaar, of hij aan te pakken is weet ik niet, je zult toch met de nodige bewijzen moeten komen lijkt mij..
Maar als er op geen enkele manier melding word gemaakt dat de gesprekken opgeslagen worden, dan vind ik ook dat het niet netjes is van de beheerder om deze dingen door te gaan zitten lezen en ben ik zelfs een voorstander om de gesprekken überhaupt niet te loggen...

-
- Contacteer:
Durf te stellen dat in elke chatroom waar dan ook de gesprekken gelogd worden, zou netjes zijn dit te melden in de algemene voorwaarden dat punt heb je helemaal gelijkProphecy schreef:
Hier ben ik het deels wel mee eens en deels niet. Als een beheerder netjes in zijn voorwaarden heeft staan dat alle gesprekken ge-logd worden, dan is het geen enkel punt en staat de beheerder volledig in zijn recht om deze terug te lezen, ook al zijn het privé gesprekken.
Maar als er op geen enkele manier melding word gemaakt dat de gesprekken opgeslagen worden, dan vind ik ook dat het niet netjes is van de beheerder om deze dingen door te gaan zitten lezen en ben ik zelfs een voorstander om de gesprekken überhaupt niet te loggen...
http://www.arcadepunt.nl meer dan 23.000 flashgames
Als je een chatter gebruikt op andermans systeem, dan loop je altijd het risico dat de beheerder het (ook achteraf) kan lezen. Als je dat niet wilt, zet dan een eigen systeem met een chatter op. Dan kan jij als beheerder bepalen wat je met die data doet...
In jouw voorbeeld is de betreffende beheerder zeker niet netjes geweest, maar aangezien het op zijn/haar systeem gebeurt, is het niet strafbaar. Tenslotte ben je een "gast" op zijn/haar systeem...
Wil je een prive-chat houden, dan raad ik je (net als sommige anderen hier) inderdaad chatters aan als MSN/ICQ/AIM/Yahoo... Persoonlijk vind ik ICQ nog de beste, aangezien je daar ook "secured sessions" kan gebruiken.
Wat die PM's betreft: Als een beheerder die wil inzien, dan kan dat (voor deze software is een MOD die dat mogelijk maakt). Misschien niet netjes, maar hiervoor geldt hetzelfde als voor de chatter...
Het is echter zo dat een goede beheerder ook weet wat discretie is, net als dat er bij vele beroepen dat geldt. Denk maar eens aan een taxichauffeur, barpersoneel, kappers, etc... Deze horen/zien ook veel, maar een goede weet wanneer iets "prive" is en zal zijn/haar mond houden hierover...
Helaas zullen er echter altijd een aantal zijn die zich niet aan deze fatsoensregels houden. Die moet je dus gewoon mijden zodra je dat geconstateerd hebt...
In jouw voorbeeld is de betreffende beheerder zeker niet netjes geweest, maar aangezien het op zijn/haar systeem gebeurt, is het niet strafbaar. Tenslotte ben je een "gast" op zijn/haar systeem...
Wil je een prive-chat houden, dan raad ik je (net als sommige anderen hier) inderdaad chatters aan als MSN/ICQ/AIM/Yahoo... Persoonlijk vind ik ICQ nog de beste, aangezien je daar ook "secured sessions" kan gebruiken.
Wat die PM's betreft: Als een beheerder die wil inzien, dan kan dat (voor deze software is een MOD die dat mogelijk maakt). Misschien niet netjes, maar hiervoor geldt hetzelfde als voor de chatter...
Het is echter zo dat een goede beheerder ook weet wat discretie is, net als dat er bij vele beroepen dat geldt. Denk maar eens aan een taxichauffeur, barpersoneel, kappers, etc... Deze horen/zien ook veel, maar een goede weet wanneer iets "prive" is en zal zijn/haar mond houden hierover...
Helaas zullen er echter altijd een aantal zijn die zich niet aan deze fatsoensregels houden. Die moet je dus gewoon mijden zodra je dat geconstateerd hebt...
-
Nu wilde ik hier wat posten, vind het wel een interessante topic... maar jij haalt me de woorden uit mn mond... ben het 100% eens met deze slimme taxiJantaxi schreef:Als je een chatter gebruikt op andermans systeem, dan loop je altijd het risico dat de beheerder het (ook achteraf) kan lezen. Als je dat niet wilt, zet dan een eigen systeem met een chatter op. Dan kan jij als beheerder bepalen wat je met die data doet...

Voor veiligheid MOETEN logs/backups aanwezig zijn imo, maar ik zou ze nooit bekijken voor mijn plezier, puur voor noodzaak/discriminatie/ klachten/toestemming van users etc.
Grinnik... hopelijk heb ik je glas ook niet leeg gemaakt...ownageworld schreef: Nu wilde ik hier wat posten, vind het wel een interessante topic... maar jij haalt me de woorden uit mn mond... ben het 100% eens met deze slimme taxi![]()

En dit bewijst maar weer eens dat taxichauffeurs ook slim kunnen zijn...

-