Computer!Totaal: Bouw zelf een forum

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 04 aug 2006, 09:45

Xanland schreef:Ikzelf zou als auteur van C!T hadden gewacht tot phpBB Olympus Final :). Maargoed, ik ben niet de auteur, hehe...!
Dat duurt nog wel aantal maanden hoor ;). maar ben opzich wel met je eens ja.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 04 aug 2006, 09:46

Wie weet Deel 2 ;) waar die over gaat :D

Maar deels vindt ik het ook (daarom het vervolg) maar is makkelijker om phpBB2 te schrijven, is bekender en is geen beta.
En idd de realese laat nog even op zich wachten.

Das ik snap deze keus van phpBB2 wel goed eigenlijk :)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 04 aug 2006, 09:54

Neen, phpbb2 is er enige jaren, je zou dus beter al enige tijd terug dat kunnen doen, en wanneer 3 een paar maanden oud is daaarover schrijven ;)

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 04 aug 2006, 10:00

Klopt wel zoals ik al zei, deels mijn mening, maar als iemand zegt je moet schrijven over phpbb 2.0.xxx
Zal het moeten, zelf vondt ik het ook raar en zo laat.
Maar het gaat eigenlijk om hoe je een forum bouwt, met de kracht van phpBB (templates, modificaties etc) en daar hebben ze phpBB 2 gekozen , het is volgens mij niet zo dat het een phpBB2 speciaal artikel is. :wink:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 04 aug 2006, 10:05

Ik vind ook wel goed dat het artikel er is, maar het is simpelweg ongeveer 2 jaar te laat. Oke, toen was internet nog niet zo als nu, en had lang niet iedereen een site enz, maar door zon artikel kan dat juist meer worden. Dat moet je als computerblad dan juist ondersteunen. En niet pas als veel al een forum hebben, er nog maar een artikel aan wijden. De meeste mensen die dan eigenlijk een site hebben, en die een forum willen, hebben het dan al. wacht dan tenminste tot phpbb3, die veel meer dingen geeft, en makkelijker te leren is voor nieuwe mensen, dan met phpbb2, die "oud" en wat onveiliger (Ja, dat meen ik, en hier zullen vast wel reacties op gaan komen. Phpbb2 is oud, maakt gebuik van oudere manieren van gegevens opvragen enz. Dit zeg ik hier ja, en niet zomaar. Ik zeg niet dat je geen phpbb moet gebruiken, zolang je maar zorgt dat je direct updated.) op dit moment.
Ik denk dat dit artikel dus niet op goede moment is, en ze dus verkeerde keuze maken bij hun redactie.

Xanland
Contacteer:

Bericht door Xanland » 04 aug 2006, 13:25

Xanland schreef:Ikzelf zou als auteur van C!T hadden gewacht tot phpBB Olympus Final :). Maargoed, ik ben niet de auteur, hehe...!
=
paul schreef:[bla-tekst] De meeste mensen die dan eigenlijk een site hebben, en die een forum willen, hebben het dan al. wacht dan tenminste tot phpbb3, die veel meer dingen geeft, en makkelijker te leren is voor nieuwe mensen, dan met phpbb2, die "oud" en wat onveiliger [...] op dit moment.
Ik denk dat dit artikel dus niet op goede moment is, en ze dus verkeerde keuze maken bij hun redactie.[/bla-tekst]
Mvg, Xanland.
phpBBmods
---
Muziekforum
---

mattle
Contacteer:

Bericht door mattle » 06 aug 2006, 15:16

weet jewat ik niet vind kloppen dat er wel links zijn met phpbb.nl maar ze de link http://www.phpbb.nl er niet bijzetten,

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 06 aug 2006, 15:20

Volgens mij staat die meerdere keren vermeld hoor? :S

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 06 aug 2006, 15:24

Meerdere keren, zeker weten, zelfs image van phpBB.nl
Je zult er wel niet op kunnen klikken :D

Plaats reactie