Deze fotocamera goed?
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
-
Deze fotocamera goed?
Ik dit een goede fotocamera?:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... ection=SCE
Iemand ervaring?
Mijn doel is: Pretparkenfotograferen en als het lukt onridefotos maken ( fotos dat je IN de ride zit )
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... ection=SCE
Iemand ervaring?
Mijn doel is: Pretparkenfotograferen en als het lukt onridefotos maken ( fotos dat je IN de ride zit )
Sorry, maar voor 169 een goede camera??
Voor huis tuin en keukengebruik zal hij best goed zijn.
Maar waneer je in jou geval "professioneel" wilt foto's maken, zou ik toch iets dieper in de buidel tasten.
Voor huis tuin en keukengebruik zal hij best goed zijn.
Maar waneer je in jou geval "professioneel" wilt foto's maken, zou ik toch iets dieper in de buidel tasten.
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar
4 megapixels is op dit moment al weer vrij weinig 
kijk gewoon eens wat meer rond.. en kijk vooral naar de specificaties.
als je echt een goede wilt hebben zou ik minimaal gaan voor 6 megapixels.
Eentje met ingebouwde videocamera (met een redelijke resolutie, zo kun je een filmpje maken IN de achtbaan en daar later de foto's uitknippen
)
Zoveel mogelijk Optische zoom, aan digitale zoom heb je geen *****
bijvoorbeeld deze camera's :
Canon Powershot A620
Samsung Digimax V700 Rood
Olympus SP-320

kijk gewoon eens wat meer rond.. en kijk vooral naar de specificaties.
als je echt een goede wilt hebben zou ik minimaal gaan voor 6 megapixels.
Eentje met ingebouwde videocamera (met een redelijke resolutie, zo kun je een filmpje maken IN de achtbaan en daar later de foto's uitknippen

Zoveel mogelijk Optische zoom, aan digitale zoom heb je geen *****
bijvoorbeeld deze camera's :
Canon Powershot A620
Samsung Digimax V700 Rood
Olympus SP-320
Nymphy, ik heb zelf 3,2 megapixels, en ik heb echt niet meer nodig, de foto's die ermee gemaakt worden hebben een resolutie die mijn beeldscherm niet eens haalt, en zijn gewoon superscherp. Je kan wel gaan pronken met heeeeeeeeeeeeeeeeel veel megapixels, maar meestal is het voor de gewone consument gewoon patserij, en niet noodzakelijk.
... Maar ik modereer (nog) niet.
Volkomen mee eens Bee.Bee schreef:Nymphy, ik heb zelf 3,2 megapixels, en ik heb echt niet meer nodig, de foto's die ermee gemaakt worden hebben een resolutie die mijn beeldscherm niet eens haalt, en zijn gewoon superscherp. Je kan wel gaan pronken met heeeeeeeeeeeeeeeeel veel megapixels, maar meestal is het voor de gewone consument gewoon patserij, en niet noodzakelijk.
Ik zelf heb er ook een van 3miljoen pixels en een schermreso van 1800x nogwat.
maar ik neem aan dat IBG proffesioneel wilt fotograferen.
maar aangezien zijn members niet boven de leeftijd van 11 uitkomt (grapje) zullen die dit niet zien.
iemand die wel redelijk verstand van fotograferen heeft zal dit dan ook wel kunnen zien.
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar
Ik denk dat je naar wel meer moet kijken dan alleen de megapixels. Bij een ride lijkt me bijvoorbeeld een snelle sluitertijd ook belangrijk, want bij sommige camera's druk je op het knopje en voor de foto daadwerkelijk is gemaakt sta je alweer aan de grond.
En hij moet wel een beetje stevig zijn, want blijft die camera wel aan je pols hangen als je een 3G looping maakt, als dat touwtje knapt ben je wel zuur. 8)
En hij moet wel een beetje stevig zijn, want blijft die camera wel aan je pols hangen als je een 3G looping maakt, als dat touwtje knapt ben je wel zuur. 8)
Ik moet zelf zeggen dat ik voorheen eentje had met 3,1 megapixels.. en nu op dit moment eentje met 6,36 megapixelsBee schreef:Nymphy, ik heb zelf 3,2 megapixels, en ik heb echt niet meer nodig, de foto's die ermee gemaakt worden hebben een resolutie die mijn beeldscherm niet eens haalt, en zijn gewoon superscherp. Je kan wel gaan pronken met heeeeeeeeeeeeeeeeel veel megapixels, maar meestal is het voor de gewone consument gewoon patserij, en niet noodzakelijk.

En dit wat ik nu heb vind ik toch stukken mooiere foto's maken als mijn vorige.. Daarnaast kan ik ze nu ook op een bepaalde resolutie maken waarmee ik de foto's goed kan bewerken wat ik voorheen niet kon

Het ligt er gewoon aan wat je wilt doen, maak je enkel foto's dan is 3 MP zeker genoeg.. maar als je er meer uit wilt halen kun je het beste gaan voor eentje met meer MP en inderdaad ook een goede sluitertijd zoals mac-rolec zegt