Input webform in spreadsheet
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Input webform in spreadsheet
Even een vraag voor de bollebozen onder ons.
Ik wil een webform maken met een aantal invulvelden en een tekstveld die gebruikers kunnen versturen via een server.
Nu is het de bedoeling dat als er op "Submit" gedrukt wordt, dit form naar een mailbox wordt gestuurd, maar tegelijkertijd ook dat de input van het formulier in een bestaande spreadsheet terecht komt.
De bedoeling is dat elke keer als het formulier verzonden wordt, de spreadsheet wordt aangevuld met een nieuwe regel.
Is dit te realiseren, en zo ja, hoe kan ik dat het best aanpakken?
Ik wil een webform maken met een aantal invulvelden en een tekstveld die gebruikers kunnen versturen via een server.
Nu is het de bedoeling dat als er op "Submit" gedrukt wordt, dit form naar een mailbox wordt gestuurd, maar tegelijkertijd ook dat de input van het formulier in een bestaande spreadsheet terecht komt.
De bedoeling is dat elke keer als het formulier verzonden wordt, de spreadsheet wordt aangevuld met een nieuwe regel.
Is dit te realiseren, en zo ja, hoe kan ik dat het best aanpakken?
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.
Een spreadhead ken ik ook niet, wel een spreadsheet, waar ik het dus over had. Wel eens van "Excel" gehoord?svennson schreef:wat is een spreadhead ? zover ik weet is het niet zo heel moeilijk.
je input gewoon in mail() zetten. en de rest in mysql of spreadhead ?
En hoe kan jij nou weten dat het niet zo heel moeilijk is, als je niet weet wat een "spreadhead" is?

Terug on topic.
Het probleem is niet om de input via mail te verzenden, maar wel om die input ook nog eens in een spreadsheet te krijgen op een dusdanige manier dat als er een nieuwe submission wordt gedaan, de spreadsheet wordt aangevuld. En wel op een nieuwe regel per submission.
De combinatie van een database en de output daarvan in CVS formaat moet te realiseren zijn, maar die nieuwe regel he.... da's een ander verhaal.
KNAVIVO DIERENHULP
Zo'n nieuwe regel is idd lastig. Want dan zul je een bestand excel bestand moeten inlezen, vergelijken met de entry's in de database en vervolgens weer naar het excel bestand schrijven.
Ik heb dit voor je gevonden, daar moet denk ik wel wat tussen staan:
http://www.google.com/custom?domains=ww ... 1%3B&hl=en
Ik heb dit voor je gevonden, daar moet denk ik wel wat tussen staan:
http://www.google.com/custom?domains=ww ... 1%3B&hl=en
Kijk eens aan, daar heb ik tenminste wat aan, bedankt Donny :thumb:
KNAVIVO DIERENHULP
Ik ben al een heel eind, als het klaar is post ik de code hier wel even.
Ik ben al zover dat er een mail verzonden wordt, en dat er een xls bestand wordt aangemaakt, nu nog even de code erin fietsen om de spreadsheet op te slaan, want bij het verzenden van het formulier wordt er nu nog gevraagd of ik het wil opslaan of wil openen.
Het toevoegen van een nieuwe regel in de spreadsheet is inmiddels ook gelukt.
Achter dit alles draait wel een hele kleine database met, tot nu toe, 4 velden.
Ik ben al zover dat er een mail verzonden wordt, en dat er een xls bestand wordt aangemaakt, nu nog even de code erin fietsen om de spreadsheet op te slaan, want bij het verzenden van het formulier wordt er nu nog gevraagd of ik het wil opslaan of wil openen.
Het toevoegen van een nieuwe regel in de spreadsheet is inmiddels ook gelukt.
Achter dit alles draait wel een hele kleine database met, tot nu toe, 4 velden.
KNAVIVO DIERENHULP