Omdat ik nog niet zo erg goed PHP kan en ik wel een inlogsysteem wil dacht ik handig te zijn door de belangrijkste dingen uit phpBB te kopieren(common.php te includen, define IN_PHPBB TRUE, userdata, ect) en dan met behulp van $_GET ervoor zorgen dat er geredirect word(header()) naar de index.php. Alleen toen ik dat gedaan had leek het net alsof het bestand niet bestond en gebeurde eht 404 error gebeuren van mijn (gratis)host, redirecten naar de homepage.
Hij kon de index.php pas weer vinden toen ik alles eruit had gesloopt(common.php te includen, define IN_PHPBB TRUE, userdata, ect).
Weet iemand hoed dit op te lossen?
phpBB inlogsysteem
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
phpBB inlogsysteem
sudo apt-get remove windows
Bijna helemaal opgelost. Ik heb define('PHPBB_INSTALLED', true); toegevoegd en common.php gekopieerd en boven $board_config = array(); ,
$phpbb_root_path = "forum/";
$phpEx = "php";
toegevoegd. Ik ga nu met de redirecting bezig.
EDIT: Ik heb weer een probleem. Uitloggen gaat prima alleen als ik op de inlog link klink op mijn index doet hij net alsof login.php niet bestaat.
En moet ik ook ervoor zorgen dat achter bijv. index.php(niet op het forum) ook de sid komt te staan?
EDIT2: De link klopt nu wel(een typ foutje in de link), alleen waar in login.php word de redirect geregeld?
EDIT3: Ik heb nu de de redirects geregeld in login.php, alleen het werkt alleen nog bij het uitloggen. Ik maak gebruik van deze twee codes:
en
Is hier iets fout in? En welke word gebruikt bij het inloggen en welke bij het uiloggen?
$phpbb_root_path = "forum/";
$phpEx = "php";
toegevoegd. Ik ga nu met de redirecting bezig.
EDIT: Ik heb weer een probleem. Uitloggen gaat prima alleen als ik op de inlog link klink op mijn index doet hij net alsof login.php niet bestaat.
En moet ik ook ervoor zorgen dat achter bijv. index.php(niet op het forum) ook de sid komt te staan?
EDIT2: De link klopt nu wel(een typ foutje in de link), alleen waar in login.php word de redirect geregeld?
EDIT3: Ik heb nu de de redirects geregeld in login.php, alleen het werkt alleen nog bij het uitloggen. Ik maak gebruik van deze twee codes:
Code: Selecteer alles
if ($source == "1") {
redirect(append_sid("../index.$phpEx", true));
} else {
redirect(append_sid("index.$phpEx", true));
}
Code: Selecteer alles
if ($source == "1") {
$url = ( !empty($HTTP_POST_VARS['redirect']) ) ? str_replace('&', '&', htmlspecialchars($HTTP_POST_VARS['redirect'])) : "../index.$phpEx";
redirect(append_sid($url, true));
} else {
$url = ( !empty($HTTP_POST_VARS['redirect']) ) ? str_replace('&', '&', htmlspecialchars($HTTP_POST_VARS['redirect'])) : "index.$phpEx";
redirect(append_sid($url, true));
}
sudo apt-get remove windows