fout bij bestanden downloaden van ftp...

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
gies
Contacteer:

fout bij bestanden downloaden van ftp...

Bericht door gies » 22 jan 2006, 16:13

Als ik een backup maak van mijn site, en ik kies een hoop directory's die ik wil downloaden,
dan stopt hij altijd na een minuut of 10 met downloaden..... dan moet ik het ftp programma weer opnieuw opstarten en dan lukt het weer, maar weer voor een korte tijd.

Nu vertelde iemand dat dit kan komen doordat:

Code: Selecteer alles

Sommige FTP servers zien het grote aantal nieuwe verbindingen in korte tijd (onterecht) als D.O.S. aanval en blokkeren tijdelijk het bewuste IP 

Veel ADSL modems/routers kunnen slechts een beperkt aantal actieve FTP verbinding aan. Voor elke actieve FTP verbinding moet namelijk aan de internet kant een TCP poort gereserveerd die naar jouw PC wordt doorgestuurd.
er werd al verteld dat ik passive mode moest gebruiken. een een programma dat maar 1 bestand tegelijkertijd download zonder uit te loggen. Syncback b.v.

Ik had passive mode standaard al aan, en bij syncback heb ik hetzelfde probleem. In het begin gaat het goed en dan ineens stopt ie...

Met leechftp, filezilla en nog een paar andere heb ik precies hetzelfde

Overal hetzelfde probleem..

Weet iemand hoe je het kan oplossen ???

Grtzzz
Afbeelding

Bee

Bericht door Bee » 22 jan 2006, 16:51

Nu heb ik kabel via Casema via Eurodocsis/DHCP (Surfboard) en ik kan dus niet oordelen over de problemen van ADSL modems (al heb ik het verhaal vaker gehoord). Als het goed is telt een FTP server het aantal draadjes dat je hebt lopen, en wanneer een draadje sluit wordt deze gewist. (Als je dus 2 bestanden tegelijk hebt lopen, en eentje is klaar, dan wordt die gewist, en bij een nieuw bestand weer aangemaakt)

Ik heb er iig bij meerdere webhosters nooit last van gehad (terwijl ik een phpBB bestanden backup van bijna 80 MB terugkreeg :shock: )
... Maar ik modereer (nog) niet.

gies
Contacteer:

Bericht door gies » 22 jan 2006, 17:46

mmmm... ja hier gaat het over +/- 415 mb ...

Dus je denkt dat het een adsl probleem is ?
Afbeelding

Plaats reactie