Even denken hoor ... Het leven, ze werken (hebben dan dus geen huursubsidie) dus dan kunnen ze niet eens de huur opbrengen, laat staan genoeg hebben om te eten ...Menace2Society schreef: Waarom valt niet vol te houden?? Als mensen werken voor onder de uitkering??
Referendum Grondwet, wat stem jij?
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
- Menace2Society
Hoe kom je er bij dat werkende mensen geen huursubsidie krijgen?!?!? Iedereen die onder een bepaalde loongrens zit heeft daar recht op!! Dat is al het zoveelste onzinnige punt wat je dus noemt...abcde schreef:Even denken hoor ... Het leven, ze werken (hebben dan dus geen huursubsidie) dus dan kunnen ze niet eens de huur opbrengen, laat staan genoeg hebben om te eten ...Menace2Society schreef: Waarom valt niet vol te houden?? Als mensen werken voor onder de uitkering??
Wat denk je nou? Er werken momenteel DUIZENDEN illegale Polen in Nederland! Vooral in de kassen... Hoeveel denk je dat er komen als zij legaal kunnen gaan werken hier??
Tuurlijk houden ze dat hier dan vol want dat doen de aziaten nu ook al in de horeca en de polen in de tuinbouw en de gewone bouw.
Die gasten hebben geen geld op het moment dat ze naar Nederland komen en nemen daarom vrij makkelijk dingen aan hier, ongeacht wat ze krijgen of moeten doen.
Denk je dat het toeval is dat 3 snackbars in mijn regio allemaal geleid worden door Nederlanders en dat de aziaten moeten werken?
Ik ben sowieso tegen iets waarvan ze me niet duidelijk en kort samengevat kunnen vertellen wat de voor en nadelen zijn, dan is het dus niet allemaal koek en ei.
Daarnaast ook nog eens het feit dat zelfs onze minister president op ieder 'geschikt' moment zijn statement uit en dat ze nu ineens miljoenen pompen in de campagnes om maar te zorgen dat we ja zeggen, dan klopt er iets niet lijkt me en dan ook nog eens die figuren uit de 2e kamer die allemaal andere dingen beweren
.
Dan las ik ook dat wij als land ons defensie, buitenland beleid en veiligheid gewoon in eigen hand houden .. leuk en aardig maar dat houdt in dat we zometeen gezamelijk kunnen beslissen als Europa of wij nog wel de wiet legaal mogen houden (big issue voor mij
) of dat dit ook niet meer mag omdat het dan niet in lijn is met de rest van Europa, net zoals de wallen etc. (geen big issue) .. allemaal vraagtekens die ik niet beantwoord zie worden.
En als ik een 2e kamer lid dit soort dingen voorleg krijg ik een verhaal terug waarin niet staat wat ik vroeg.
Het is dus gewoon een verdrag en geen grondwet zeggen ze zelf en moet beoordeeld worden door het volk, maar wat ze met onze stem doen maken ze zelf uit .. lekker democratisch.
Het lijkt erop dat wij bij wijzigingen ook weer ons akkoord moeten geven maar dit is dus ook niet altijd zo, want bij 'kleine' dingen mogen ze gewoon zelf beslissen.
Ik vraag me af of het wel noodzakelijk is om onze defensie te koppelen en uit te breiden met de andere EU landen, het gaat nu toch ook goed met missies in landen waar het nodig is?
Die gasten hebben geen geld op het moment dat ze naar Nederland komen en nemen daarom vrij makkelijk dingen aan hier, ongeacht wat ze krijgen of moeten doen.
Denk je dat het toeval is dat 3 snackbars in mijn regio allemaal geleid worden door Nederlanders en dat de aziaten moeten werken?
Ik ben sowieso tegen iets waarvan ze me niet duidelijk en kort samengevat kunnen vertellen wat de voor en nadelen zijn, dan is het dus niet allemaal koek en ei.

Daarnaast ook nog eens het feit dat zelfs onze minister president op ieder 'geschikt' moment zijn statement uit en dat ze nu ineens miljoenen pompen in de campagnes om maar te zorgen dat we ja zeggen, dan klopt er iets niet lijkt me en dan ook nog eens die figuren uit de 2e kamer die allemaal andere dingen beweren

Dan las ik ook dat wij als land ons defensie, buitenland beleid en veiligheid gewoon in eigen hand houden .. leuk en aardig maar dat houdt in dat we zometeen gezamelijk kunnen beslissen als Europa of wij nog wel de wiet legaal mogen houden (big issue voor mij

En als ik een 2e kamer lid dit soort dingen voorleg krijg ik een verhaal terug waarin niet staat wat ik vroeg.
Het is dus gewoon een verdrag en geen grondwet zeggen ze zelf en moet beoordeeld worden door het volk, maar wat ze met onze stem doen maken ze zelf uit .. lekker democratisch.
Het lijkt erop dat wij bij wijzigingen ook weer ons akkoord moeten geven maar dit is dus ook niet altijd zo, want bij 'kleine' dingen mogen ze gewoon zelf beslissen.
Ik vraag me af of het wel noodzakelijk is om onze defensie te koppelen en uit te breiden met de andere EU landen, het gaat nu toch ook goed met missies in landen waar het nodig is?
Barki.nl
We hadden het hier over de legale Polen want ze worden niet op legaal door de grondwet.Menace2Society schreef:
Hoe kom je er bij dat werkende mensen geen huursubsidie krijgen?!?!? Iedereen die onder een bepaalde loongrens zit heeft daar recht op!! Dat is al het zoveelste onzinnige punt wat je dus noemt...
Wat denk je nou? Er werken momenteel DUIZENDEN illegale Polen in Nederland! Vooral in de kassen... Hoeveel denk je dat er komen als zij legaal kunnen gaan werken hier??
Als ze hier werken betalen ze ook hier beslasting. Jij zei vreder dat ze voor Poolse CAO bereid zouden zijn te werken, maar waarom zouden ze dan hier werken en niet in bijvoorbeeld Polen.
Over die kassen, je vergeet wel dat er nogsteeds een tekort is aan werknemers; de meeste Nederlanders willen die banen niet (want er zijn 42.000 vacature's open!); dan moet je niet zeuren als zij dat werk wel willen doen.
Bijna 1500 posts!
Was het vroeger wel leuker? Lange rijen voor de grens, voor elk land je guldens omwisselen, overal andere wetgeving. Er moet een gelijkschakeling komen, want zeg nou zelf, wat hebben we als zo'n klein landje nou voor nut? Een taal die wordt gehaat door vele buitenlanders, omdat het zo ondoorgrondelijk is als wat (ik had afgelopen week een Duitse in huis, als gastgezin, en die heeft Nederlands op school, maar de hele grammatica is dus gewoon een ramp, terwijl haar engels en frans toch goed zijn). Een open cultuur, die alleen maar voor prolemen zorgt (ik haal weer die Duitse erbij, die zijn gewoon bang voor onze coffeeshops), het eeuwige gezeur om regels, dat moet gewoon gelijkgeschakeld worden, zodat je niet meer kan zeuren over teveel of te weinig belasting.Eefjuh schreef:Tegen..
Europa komt allemaal met van die "leuke" dingetjes, de euro zou ook zo goed zijn, nou.. ik heb het gemerkt!![]()
Neej hoor, ze mogen dat gehele europa mooi in hun kont steken van me, nederland moet gewoon blijven zoals het VROEGER was...
... Maar ik modereer (nog) niet.
Dat laatste behoudt je toch echt altijd hoor, in Italië kun je voor andere dingen de bak in belanden als hier en de boetes verschillen flink, en het pinnen van een geldbedrag in het buitenland was met extra afschriften vanwege omwisselen nog goedkoper als nu die euro.bee schreef:Was het vroeger wel leuker? Lange rijen voor de grens, voor elk land je guldens omwisselen, overal andere wetgeving.

Groot op gebied van voetbal, toerisme, export, havens en vele grote bedrijven die miljoenen omzetten .... zie bijv. Heineken, ons land heeft zat nut.bee schreef:Er moet een gelijkschakeling komen, want zeg nou zelf, wat hebben we als zo'n klein landje nou voor nut?
Wat heeft onze eigen taal te maken met de grondwet, deze wordt echt niet zo gehaat hoor want Duitse mensen begrijpen ons ook gewoon als we dingen vragen in Duitsland en dan nog, we hebben tenminste een eigen taal en een volk dat voor een groot gedeelte 2-talig of meer is aangelegt, waarom denk je dat veel toeristen (Engelsen, fransen en Duitsers) gewoon in hun eigen taal naar iets vragen .. omdat er een grote kans bestaat dat degene die ze aanspreken het gewoon kan beantwoorden of uitleggen.bee schreef:Een taal die wordt gehaat door vele buitenlanders, omdat het zo ondoorgrondelijk is als wat (ik had afgelopen week een Duitse in huis, als gastgezin, en die heeft Nederlands op school, maar de hele grammatica is dus gewoon een ramp, terwijl haar engels en frans toch goed zijn).
Onze open cultuur zorgt echt niet voor zoveel problemen hoor, toen het écht slecht ging met Nederland zijn alle buitenlanders hierheen gehaalt, gevolg .. het ging weer beter, dat andere landen bang zijn voor onze coffeeshops betekend toch niet dat wij het dan maar moeten stoppen, want daar komt jouw post op neer .. als we zometeen JA zeggen dan krijgen we gelijke wetten en als een meerderheid stemt tegen een stop op legaal verkopen van wiet dan zijn wij dus onze shops kwijt (gezien het aantal zetels van Duitsland en Frankrijkbee schreef:Een open cultuur, die alleen maar voor prolemen zorgt (ik haal weer die Duitse erbij, die zijn gewoon bang voor onze coffeeshops), het eeuwige gezeur om regels, dat moet gewoon gelijkgeschakeld worden, zodat je niet meer kan zeuren over teveel of te weinig belasting.

Welke regels doel jij trouwens op, ik heb weinig problemen met de Europese wetgeving hoor en daar zal een gemiddelde burger ook weinig problemen van ondervinden (behalve financiël), en de belastingen blijven toch echt in handen van het land zelf ongeacht een grondwet/verdrag of niet.

Barki.nl
- Menace2Society
Het volk wint altijd, want als het volk ja had gezegd, had het volk ook gewonnen. Alleen bij de politiek zijn er winnaars en verliezers, maar ik denk toch dat het beeld wat je hebt bij een referendum fout is.Menace2Society schreef:HET VOLK HEEFT GEWONNEN!!
Er is geen enkel land wat geschikt is voor een referendum, juist omdat je wordt beinvloed door de media, door emoties. En daarnaast weet gewoon niemand wat er nu eigenlijk in de grondwet staat. Ik heb ook wel lopen roepen dat mensen voor moeten stemmen, maar ik weet echt niet wat er nu volledig instaat. En daarom kan ik mij zo goed vinden in de BLANCO stemmers, je voldoet aan iets waar je trots op moet zijn, maar je moet je er niet over uitspreken als je er niets van weet.
Overigens heeft in boskoop het neekamp gewonnen: http://teletekst.nos.nl/gif/images/458-01.gif
... Maar ik modereer (nog) niet.
Helaas, zo'n link werkt niet vanuit die site!bee schreef:[...]
Overigens heeft in boskoop het neekamp gewonnen: http://teletekst.nos.nl/gif/images/458-01.gif
Kun je eens de link geven naar de pagina waar hij te vinden is?