Eigen template bakken

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
mosymuis
Contacteer:

Eigen template bakken

Bericht door mosymuis » 28 mei 2003, 10:02

Zijn er hier ook mensen die een volledig eigen theme/template (hoe je het ook wilt noemen) gemaakt hebben voor hun phpBB forum? Dus geen bestaande template hebben gedownload of lichtjes hebben aangepast, maar echt helemaal zelf opgebouwd? :o

Ik ben er momenteel mee bezig, 't wordt hardstikke mooi maar er gaan wel zeeën van tijd in zitten. Ik voeg er ook allerlei extra mod's en functies aan toe en denk bij elke functie na óf ik hem wel wil plaatsen en zoja waar, zodat er, volgens mij iig, een veel beter doordacht forum ontstaat. Ik kan nog niets laten zien want momenteel is alleen viewtopic bijna af, de rest van de pagina's zijn nog een mengelmoes van mijn nieuwe template en subSilver dus dat is niet om aan te zien :lol:

Maargoed ik vroeg het me gewoon af, tegenwoordig start iedereen in een verloren uurtje zelf een Lycos forumpje, download een nederlandse language pack en ript een template van Vedior of soortgelijke sites, en niemand schijnt nog echt tijd te steken in hun forum. Ben benieuwd of er hier nog wel enkele fanatiekelingen rondlopen. 8)

Menace2Society

Bericht door Menace2Society » 28 mei 2003, 10:35

Zijn er hier ook mensen die een volledig eigen theme/template (hoe je het ook wilt noemen) gemaakt hebben voor hun phpBB forum? Dus geen bestaande template hebben gedownload of lichtjes hebben aangepast, maar echt helemaal zelf opgebouwd?
Zodra ik er meer vanaf weet lijkt het me wel een optie....

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 28 mei 2003, 13:09

Mijn template (zie de WWW-knop hieronder) is een grondig aangepaste SubSilver. Je ziet haast niet meer dat het dat vroeger was. :wink:
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

SuperNova
Contacteer:

Bericht door SuperNova » 28 mei 2003, 13:19

sommige mensen steken er echt wel tijd in hoor
voor lycos doe je geen moeite want dat is toch slecht
maar mijn forum ben ik alle languagefiles aan het aanpassen,
zelf soort eigen mods maken en dat soort dingen

fanatiekelingen op phpbb.nl zijn vooral de mensen die zoveel mogelijk mods op hun forum hebben :?
-sorry, ik heb geen tijd meer voor phpBB-

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 28 mei 2003, 13:21

SuperNova schreef:fanatiekelingen op phpbb.nl zijn vooral de mensen die zoveel mogelijk mods op hun forum hebben :?
Daar hoor ik dus maar een beetje bij, want zo super veel mods heb ik niet. Alleen maar wat kleine dingetjes, zoals Custom Title MOD en Portal. :wink:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 28 mei 2003, 22:16

SuperNova schreef:sommige mensen steken er echt wel tijd in hoor
voor lycos doe je geen moeite want dat is toch slecht
Dat id heb ik ook heel sterk, ik probeer al tijden zoveel mogelijk mensen te overtuigen van mijn "Lycos is evil"-boodschap maar ze willen het maar niet begrijpen. :?

SuperNova schreef:maar mijn forum ben ik alle languagefiles aan het aanpassen,
zelf soort eigen mods maken en dat soort dingen
Hmmmz da's toch niet zo bijzonder, kwestie van zinnetjes veranderen en uploaden.

SuperNova schreef:fanatiekelingen op phpbb.nl zijn vooral de mensen die zoveel mogelijk mods op hun forum hebben :?
Zoveel mogelijk mods hebben is zeker niet altijd een pro, ik ken een aantal boards waar je door de mods het forum niet meer ziet en dat kan niet de bedoeling zijn. Ik heb ook behoorlijk wat mods geinstalleerd op mijn forum maar je kan niet zeggen dat het stoort, ik heb bij elke mod nog goed overwogen of het nuttig was of niet en om die reden heb ik bijvoorbeeld bewust geen portal mod, gallery mod of upload mod draaien.

FlorisD schreef:Mijn template (zie de WWW-knop hieronder) is een grondig aangepaste SubSilver. Je ziet haast niet meer dat het dat vroeger was. :wink:
Haha... je hebt de plaatjes en kleurtjes leuk aangepast maar ik zie nog goed zat dat het subSilver is hoor, mijn huidige forum is ook een vertimmerde subSilver maar de indeling en tabellen zijn toch al drastisch veranderd. Ik heb qua plaatjes dan weer minder aangepast maar dat bewaar ik voor het nieuwe forum, daar zijn alle graphics zelf gemaakt en daar zal je zelfs 3x moeten kijken voordat je doorhebt dat het phpBB is. 8)

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 01 jun 2003, 14:04

mosymuis schreef:Haha... je hebt de plaatjes en kleurtjes leuk aangepast maar ik zie nog goed zat dat het subSilver is hoor, mijn huidige forum is ook een vertimmerde subSilver maar de indeling en tabellen zijn toch al drastisch veranderd. Ik heb qua plaatjes dan weer minder aangepast maar dat bewaar ik voor het nieuwe forum, daar zijn alle graphics zelf gemaakt en daar zal je zelfs 3x moeten kijken voordat je doorhebt dat het phpBB is. 8)
Ach, ik vind de standaard SubSilver ook wel wat hebben, dus doe ik het maar zo. :wink:

barts

Bericht door barts » 01 jun 2003, 16:32

SuperNova schreef: fanatiekelingen op phpbb.nl zijn vooral de mensen die zoveel mogelijk mods op hun forum hebben :?
ik heb gewoon mijn aankloot forumpje (ook nog op lycos) waar ik behoorlijk wat mods op heb zitten (zie hier ook www-knop). maar dat is meer om een beetje mee te rotzooien dan een kwaliteit forum op te zetten. ben nu wel bezig met een ander forum met eigen template en als het ff gaat lukken ook eigen buttons enzo, maar daar zien jullie wel meer van als het af is.

Plaats reactie