Sorry, maar dat vind ik heir niet eerlijk op dit forum

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Bee

Bericht door Bee » 02 mar 2005, 13:08

Waar het in het kort op neerkomt: Copyright is niet te koop, en blijft altijd bij de originele auteur, tenzij hij zelf duidelijk maakt dat hij geen copyright erop zet.

Bijna alle templates bevatten voorwaarden. Bij het downloaden en installeren van de template heb je die voorwaarden geaccepteerd, en wij hebben alleen maar ingesteld dat je bij het krijgen van support jij je aan deze voorwaarden accepteert.

En mocht je dat niet willen, dan stel ik voor dat je je eigen template maakt, of gebruik blijft maken van subSilver. Maar verlang geen support van ons.

Ik kan mij trouwens ook nog wel herrineren dat je vroeger ook het copyright van phpBB heb weggehaald. Ook hiervoor houden wij ons vast aan de opstelling van het phpBB team, zoals hier te vinden is: http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=8
... Maar ik modereer (nog) niet.

WebmasterX
Contacteer:

Bericht door WebmasterX » 03 mar 2005, 20:21

Mensen mensen jullie moeten niet zo lopen zeiken over een *beep* template. Ten eerste gaat het jullie geen bal aan of die jongen het gekocht heeft of niet.

Daarnaast zou ik graag van jullie willen weten of jij wel een legale versie van windows hebt of niet. Zo niet wil je dan van deze site af gaan want je maakt gebruik van een illegale versie van IE.

Jullie moeten met z'n alle niet zo overdrijven. Zie je iets wat niet correct is dan geef je dat door aan de auteur en ga je niet zelf hier uit de hoogte doen van wel en niet mag want dat veranderd toch niets aan het feit.

Help elkaar nu maar ipv dat constante gezeik over copyrights

WebmasterX

Bee

Bericht door Bee » 03 mar 2005, 20:29

We helpen ons de pleuris X, maar dit soort discussies zijn ook wel eens leuk :lol:

Rico
Contacteer:

Bericht door Rico » 03 mar 2005, 20:31

En je hebt toch wel respect, voor de makers?
Guess who's back..

WebmasterX
Contacteer:

Bericht door WebmasterX » 03 mar 2005, 20:34

Rico schreef:En je hebt toch wel respect, voor de makers?
Het feit dat iemand moeite neemt om bijv. iets van mij te jatten vindt ik al respect tonen aan de maker. Ik zeg maar zo beter goed gejat dan slecht gemaakt.

Het is echter wel een ander verhaal als iemand er geld mee verdiend of niet.

Webbie

Duifje

Bericht door Duifje » 03 mar 2005, 23:15

Oke ik rip nu je template bedankt + ik neem ook drekt je banner wel mee :thumb:

Kan je mij ook ff je backup geven heb ik tenminste alles compleet, ag anders maak ik die er zelf nog wel bij.

Beter goed gejat dan slecht bedacht !!! :bier:

WebmasterX
Contacteer:

Bericht door WebmasterX » 03 mar 2005, 23:59

Duifje schreef:Oke ik rip nu je template bedankt + ik neem ook drekt je banner wel mee :thumb:

Kan je mij ook ff je backup geven heb ik tenminste alles compleet, ag anders maak ik die er zelf nog wel bij.

Kdan! Helemaal top!

Nick V
Contacteer:

Bericht door Nick V » 04 mar 2005, 11:49

Ik ben het zo ongeveer eens met Conio,

Als hij daadwerkelijk die template heeft gekocht mag hij de © van ide template weghalen, (niet van phpbb, want dan krijgt hij geen support) maar ik vind dat als de © van een gekochte template weg is alsnog wel support mag worden gegeven.

Nick

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 04 mar 2005, 14:10

Nick V schreef:Ik ben het zo ongeveer eens met Conio,

Als hij daadwerkelijk die template heeft gekocht mag hij de © van ide template weghalen, (niet van phpbb, want dan krijgt hij geen support) maar ik vind dat als de © van een gekochte template weg is alsnog wel support mag worden gegeven.

Nick
Daar sluit ik me bij aan, kijk naar andere producten die je koopt .. zodra je bijvoorbeeld een pc koopt van dell (noem maar een zijweg) dan mag je al je hardware gewoon in een mod-case doen waardoor je niet direct kan zien dat het door dell gemaakt is .. als je verder kijkt zie je het, dat mag dus waarom niet van een stijl die je gekocht hebt.
Vind deze hele discussie vrij nutteloos, als iemand dit wil doen dan doet ie dat toch gewoon en om diegene dan geen support te geven hier vind ik wel erg laag want wie zegt dat ie support vraagt voor zijn eigen forum, misschien wel een testforum met een subsilver skin met ©-right. ;)
Vind zelf de © van phpbb het belangrijkste en heb die van de style er ook niet bij staan zoals zovelen, ondanks dat die van mij is aangepast (zie voorbeeld van de pc) tot iets anders kun je de overeenkomsten nog wel zien en weet je dat het de FI template is.

Kortom, discussie voor niets ... geef die gozer gewoon support en laat hem zelf bekijken wat ie doet met die copyright, hij ondersteund degene die de template maakt zelfs door hem een financiele bijdrage te geven terwijl je hem zo van het net kan halen. :thumb:
Barki.nl

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 05 mar 2005, 12:38

of je copyright moet laten staan of niet ligt eraan wat de maker van het verkochte product wil....

Duifje

Bericht door Duifje » 05 mar 2005, 12:48

WebmasterX schreef:
Duifje schreef:Oke ik rip nu je template bedankt + ik neem ook drekt je banner wel mee :thumb:

Kdan! Helemaal top!
Wil je ff je backup geven :roll:

WebmasterX
Contacteer:

Bericht door WebmasterX » 05 mar 2005, 12:56

Duifje schreef:
WebmasterX schreef:

Kdan! Helemaal top!
Wil je ff je backup geven :roll:
Die backup zou jij toch zelf maken? Ik bied geen product aan dus als je het wilt kopieren dan moet je toch even wat moeite doen hoor.

Kopieren / copyright huh huh huh snappie uhm!

WebbieX

/Freya
Contacteer:

Bericht door /Freya » 12 mar 2005, 08:36

Ik weet niet hoor mensen, ik zou toch wel een copyright laten staan van een template. Zelf kan ik er niet echt over oordelen, want ik heb gewoon subSilver vervormd, de copyright van phpbb is er al en de rest is van mezelf. Dus khoef geen bijkomende copyright meer geven denk ik?

Ik vind wel, als je echt veel werk in een template steekt dat dat niet leuk moet zijn als die mensen je dan niet copyrighten. Je kunt ook niet alles uitvoeren met iets dat je gekocht hebt, er is nog steeds een wet waaraan je moet denken. En die zegt iets over copyright dus dat moet je ook respecteren! Met iets dat je gekocht hebt mag je veel dingen niet doen hoor. Doorverkopen bijvoorbeeld. En het copyright weglaten is daar ook één van!

Over die url in het profiel: er zijn ook mensen die hun url niet in hun profiel willen steken omdat hun forum nog niet released is enzo. Ik vind wel dat mensen hier je te vlug beoordelen op hun url. Zo was ik mijn xmb forum naar phpbb aan het converten, en mijn xmb url bevond zich op paper-tiara.net/uaf en mijn phpbb url op paper-tiara.net/uaf/phpBB2. das toch normaal, dat ik eerst wat aan mn phpbb forum werk voor ik het op mn feitelijke url zet? Zat mn co-owner hier om uitleg te vragen en antwoordde er iemand 'je hebt niet eens een phpbb forum op die site' Hoe belachelijk is dat eigenlijk wel? Wat zou ik hier gaan doen alsk geen phpbb forum had, en kzou toch zeker niet naar uitleg vragen! Dat vondk echt wel een domme opmerking hoor. Dus dat bewijst dan weer dat mensen iets te kortzichtig zijn hier, en niet nadenken voor ze iets posten!

Bee

Bericht door Bee » 12 mar 2005, 09:26

Weet je wat het is: Als iemand met een fout komt, dan zouden we het graag even willen zien, bijvoorbeeld voor verduidelijking. Echter, als wij een XMB forum zien, kan je niet verwachten dat wij kunnen raden dat er ergens anders een phpBB forum staat. Snapje. In dat soort dingen moet de poster zelf duidelijk zijn.

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 12 mar 2005, 10:38

bee schreef:Weet je wat het is: Als iemand met een fout komt, dan zouden we het graag even willen zien, bijvoorbeeld voor verduidelijking. Echter, als wij een XMB forum zien, kan je niet verwachten dat wij kunnen raden dat er ergens anders een phpBB forum staat. Snapje. In dat soort dingen moet de poster zelf duidelijk zijn.
Ik snap het hoor, maar soms vragen mensen hier iets en wordt er gelijk geroepen dat ie geen © heeft staan onder zijn site, kun je er dan automatisch vanuit gaan dat diegene het ook daadwerkelijk voor dat forum vraagt? :bier:
Barki.nl

Bee

Bericht door Bee » 12 mar 2005, 11:43

Je hebt een punt, maar dan nog. Een forum zonder copyright, maakt niet uit of deze wel of niet voor de support is bedoeld, betekend automatisch dat er geen support zal zijn :)

WebmasterX
Contacteer:

Bericht door WebmasterX » 12 mar 2005, 12:55

bee schreef:Je hebt een punt, maar dan nog. Een forum zonder copyright, maakt niet uit of deze wel of niet voor de support is bedoeld, betekend automatisch dat er geen support zal zijn :)
True, maar dan alleen door de makers van het forum. Het is een beetje arrogant om hier te zeggen geen support.

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 12 mar 2005, 14:17

bee schreef:Je hebt een punt, maar dan nog. Een forum zonder copyright, maakt niet uit of deze wel of niet voor de support is bedoeld, betekend automatisch dat er geen support zal zijn :)
Maar hoe weet jij of ik hier iets vraag voor forum1 met © of forum 2 of gewoon als algemene vraag? :roll:
Barki.nl

Alpha

Bericht door Alpha » 12 mar 2005, 15:50

carloclaessen schreef: het feit dat je je aangevallen voelt snap ik deels echter ik vroeg gewoon hoe je eraan kwam en ik beargumenteerde later waarom ik het vroeg

ik heb nooit gezegd dat jij een template ervan hebt uit die caategorie, dit maak jij er zelf van, ik gaf er alleen bij aan dat het een optie was en dat er op een betere manier aan de nederlandstalige buttons te komen was en dat was als advies aangezien je cats en de rest in het nederlands waren, het feit dat jij er van maakt dat ik heb gezegd dat je die srijl hebt gejat of hoe je het noemt zijn dus je eigen woorden en niet de mijne
Ja maar je bedoelde het wel want anders is het nutteloos om te zeggen... Maar ik heb de style niet gepikt... En dat gezeik over die © van die template... Ik blijf bij m'n standpunt maar ik heb uit respect gewoon die © erop staan... van extremepixel en ook van phpbb...

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 12 mar 2005, 19:02

Alpha schreef:ik heb uit respect gewoon die © erop staan
Hulde, dat zou eigenlijk de gedachte moeten zijn achter het hele copyright verhaal.

Respect to Alpha in deze! :thumb:

Plaats reactie