Onderwerp grootte
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Onderwerp grootte
Ben erg benieuwd om te weten of phpBB een limiet heeft.
Ik zit momenteel op een forum waar een onderwerp (met standaard-instellingen qua aantal posts op bladzijdes e.d.) bijna de 1000 bladzijdes heeft gehaald.
Ik ken fora genoeg (andere software) die na 100 bladzijdes al mankementen gaan vertonen.
Iemand ervaringen hier met zulke enorme onderwerpen?
Ik zit momenteel op een forum waar een onderwerp (met standaard-instellingen qua aantal posts op bladzijdes e.d.) bijna de 1000 bladzijdes heeft gehaald.
Ik ken fora genoeg (andere software) die na 100 bladzijdes al mankementen gaan vertonen.
Iemand ervaringen hier met zulke enorme onderwerpen?
Met een aantal aanpassingen is het best mogelijk om phpBB te gebruiken. Sterker nog, het grootste forum ter wereld gebruikt phpBB, dat is namelijk het welbekende Gaia Online.
Bekijk dit forum eens, dan zie je duidelijk hoe groot de topics kunnen worden.:
http://www.gaiaonline.com/forum/viewforum.php?f=2
Dit topic is het grootste topic wat ik ben tegengekomen in dat forum (zonder naar beneden te scrollen, want dan kom je namelijk nog grotere topics tegen, met 600000 berichten), en heeft 239113 berichten, verspreid over 15941 pagina's:
http://www.gaiaonline.com/forum/viewtopic.php?t=1902876
(ja, dit is het forum van Lanzer, die op phpbb.com een sticky heeft over hele grote forums)
Bekijk dit forum eens, dan zie je duidelijk hoe groot de topics kunnen worden.:
http://www.gaiaonline.com/forum/viewforum.php?f=2
Dit topic is het grootste topic wat ik ben tegengekomen in dat forum (zonder naar beneden te scrollen, want dan kom je namelijk nog grotere topics tegen, met 600000 berichten), en heeft 239113 berichten, verspreid over 15941 pagina's:
http://www.gaiaonline.com/forum/viewtopic.php?t=1902876
(ja, dit is het forum van Lanzer, die op phpbb.com een sticky heeft over hele grote forums)
... Maar ik modereer (nog) niet.
Zeker niet in andere forums gekeken daar, deze heeft er een met ruim 80000 pagina'sbee schreef:Dit topic is het grootste topic wat ik ben tegengekomen in dat forum (zonder naar beneden te scrollen, want dan kom je namelijk nog grotere topics tegen, met 600000 berichten), en heeft 239113 berichten, verspreid over 15941 pagina's:

Ik zei toch Dit forum, wijzend naar de link die ik daarvoor gaf. Maar idd, dat is wel eenLuuk schreef:Zeker niet in andere forums gekeken daar, deze heeft er een met ruim 80000 pagina'sbee schreef:Dit topic is het grootste topic wat ik ben tegengekomen in dat forum (zonder naar beneden te scrollen, want dan kom je namelijk nog grotere topics tegen, met 600000 berichten), en heeft 239113 berichten, verspreid over 15941 pagina's:

Voor de meeste forums wel, maar de meeste forums zetten een limiet op het maximum aantal berichten per topic. Bij elk bericht een een topic moet er een SQL opdracht komen in principe. Nu zijn de meeste systemen al zover dat ze alleen de berichten querieën, die ze nodig hebben, maar ze moeten toch een extra querie doen om te controleren of ze de juiste berichten hebben.Katarn schreef:Oké, zo bijzonder is 1.000 bladzijdes dus niet![]()
![]()
Een bekend voorbeeld van een forum dat een limiet heeft op het aantal berichten per topic is Fok! Hun forumsoftware Replique is in alphafase, en de prestaties kunnen tegenvallen (al komt dat meer door de adserver dan door het systeem).
Topics met heel veel berichten zijn een zware last voor de server, en als een forumsysteem dat zonder aanpassingen haalt is dat best een prestatie!